Код: 296577Назва:
Теорія медіакультури
Анотація: Курс "Теорія медіакультури" пропонує студентам вивчення основних теорій і концепцій, що стосуються медіакультури та мас-медіа. Програма розвиває навички аналізу різноманітних медійних текстів, а також сприяє розвитку критичного мислення щодо артефактів, які формують сучасну медіакультуру, такі як кіно, фотографія та медіа-мистецтво.
Також зміст курсу спрямований на ознайомлення студентів з актуальними тенденціями у розвитку медіакультури у світі, надаючи їм теоретичні знання для комплексного вивчення процесів у сфері мас-медіа та інформаційного простору загалом.
Метою курсу є ознайомлення студентів з основними теоріями та концепціями медіакультури та мас-медіа, а також розвиток теоретичних і практичних навичок аналізу медійних текстів.
Завдання курсу:
•Ознайомити студентів з основними теоріями медіакультури;
•Розглянути ключові етапи розвитку медіакультури;
•Сформувати знання про принципи та підходи аналізу медіатекстів;
•Розглянути та проаналізувати ряд теоретичних робіт;
•Перегляд творчості представників сучасної медіакультури.
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: 3.5Форма контролю: залікВикладач(і): Романюк Вікторія СергіївнаРезультати навчання: Студент повинен знати:-Основні поняття та визначення: культури, медіакультура, масова культура, масова комунікація, тощо.-Ключові медіатеорії;-Методологію аналізу медіатекстів;-Приклади сучасної медіакультури.Студент повинен вміти:-Коректно застосовувати основні поняття та визначення.-Аналізувати основні медіатеорії;-Працювати з медіатекстами (аналіз та інтерпретація);-Розуміти й оцінювати процеси сприйняття аудиторії прикладів медіакультури; -Аналізувати приклади сучасної медіакультури.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: Метою курсу є ознайомлення студентів з основними теоріями та концепціями медіакультури та мас-медіа, а також розвиток теоретичних і практичних навичок аналізу медійних текстів.
Завдання курсу:
Ознайомити студентів з основними теоріями медіакультури;
Розглянути ключові етапи розвитку медіакультури;
Сформувати знання про принципи та підходи аналізу медіатекстів;
Розглянути та проаналізувати ряд теоретичних робіт;
Перегляд творчості представників сучасної медіакультури.
Рекомендована література: Джерела/література для навчальної дисципліни.Barthes Roland, excerpt from Mythologies (Paris, Editions du Seuil: 1957), trans. Annette Lavers (London, Paladin, 1972), excerpt from Mythologies (Paris, Editions du Seuil: 1957), trans. Annette Lavers (London, Paladin, 1972)Benjamin, W. (2021). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction.Bodriyar, Z. (2004). Симулякри і симуляція. Основи.Catricala, V. (2015). Media Art. Towards a New Definition of Arts in the Age of Technology. http://www.academia.edu/11185472/Media_Art._Towards_a_New_Definition_of_Arts_in_the_Age_of_Technology.Considine, D. M. (Ed.). (2005). Handbook of Visual Communication Theory, Methods, and Media.Eppink, J. (2014). “A Brief History of the GIF” in Journal of Visual Culture, 13(3), 298-306.Fiske, J. (1986). MTV: Post-Structural Post-Modern. Journal of Communication Inquiry.Griffin, M. (2010). Media Images of War. Media, War & Conflict, 3(1), 7-41.Hochberg, G. Z. (2015). “’Nothing to Look At’; or, ‘For Whom Are You Shooting?’: The Imperative to Witness and the Menace of the Global Gaze,” in Visual Occupations: Violence and Visibility in a Conflict Zone.(Durham: Duke University, 2015): 115–137Manovich, L. (2006). ‘What is new media?” in Hassan, R., Thomas, J. (Eds.). The New Media Theory Reader.Matheson, D. (2001). Media Discourses. Chapter 5 “Making sense of images: the visual meaning of reality television”.Murray, S. (2008). Digital Images, Photo-Sharing, and Our Shifting Notions of Everyday Aesthetics. Journal of Visual Culture, 7(2), 147-163.Nexon, D. H., & Neumann, I. B. (2006). Harry Potter and international relations. https://books.google.com.ua/books?id=df5uAAAAQBAJ&pg=PA1&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false Prudenko, Y.. Інституалізація українського медіамистецтва. https://www.culturology.academy/wp-content/uploads/KD4_Prudenko.pdfRushkoff, D. (1996). Media Virus! Hidden Agendas in Popular Culture.Smith, K., Moriarty, S., Barbatsis, G., & Kenney, K. (2005). Handbook of Visual Communication Theory, Methods, and Media.Sontag, S. (2004). ‘Regarding the Torture of Others’, The New York Times Magazine, 23 May: 25–9.Strinati, D. (2004). An Introduction to Theories of Popular Culture.Taylor, P. et al. (n.d.). Critical Theories of Mass Media. Then and Now.van Dijck, J. (2008). Digital Photography: Communication, Identity, Memory. Visual Communication, 7, 58-76.Walter, Benjamin (2021). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction.Ward, C. (2020). Understanding information disorder.What is media art? http://www.mediacultures.net/mah/what-is-media-art/Zontag, S. (2002). Про фотографію. Основи.Зонтаґ С., Про фотографію. Вид-во “Основи” (2002). с. 11-30, 143-167.Conservation of Media Arts - With the focus on Case study on Nam June Paik’s Video Art. https://www.incca.org/blog/conservation-media-arts-focus-case-study-nam-june-paik%E2%80%99s-video-artJenkins, H. (2003). “Transmedia Storytelling.” https://www.technologyreview.com/2003/01/15/234540/transmedia-storytelling/The Future of Longform. Columbia Journalism Review (2013).https://archives.cjr.org/behind_the_news/longform_conference.phpMultimedia Storytelling: learn the secrets from experts https://multimedia.journalism.berkeley.edu/tutorials/starttofinish/ Форми та методи навчання: лекціцйні, семінарські, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 55 балів (опитування, виступи на практичних заняттях,презентації, проміжні контрольні роботи);фінальний проєкт - 25 балів, підсумковий контроль - 20 балів (форма контролю - залік).Мова навчання: українська