Код: 296578Назва:
Міжнародна журналістика на тлі міжнародних відносин та геополітики
Анотація: Курс є ознайомленням студентів з ключовими теоріями та поняттями у сфері міжнародної журналістики, а також з основними дослідженнями того, як медіа висвітлюють війни, гібридні конфлікти, тероризм, діяльність міжнародних організацій, різні соціальні групи, тощо.
Курс передбачає виконання практичних завдань, включає елементи журналістської роботи з подальшим аналізом виконаних робіт студентами під керівництвом викладача, враховує елементи дослідницької діяльності, коли студенти повинні проаналізувати та оцінити журналістські матеріали, спираючись на вивчений матеріал та опановані методи дослідження.
Основною метою курсу є: Вивчення впливу медіа на формування образу світу, аналіз їхньої ролі у висвітленні міжнародних подій та конфліктів. Розкриття основних теорій, понять і принципів, що стосуються міжнародного журналістського виробництва та розповсюдження інформації.
Студенти будуть:
знати:
•поняття та ключові аспекти міжнародних відносин та геополітики;
•різновиди журналістських матеріалів, придатних для висвітлення міжнародних тем;
•які виклики виникають для журналістів під час міжнародних криз та конфліктів.
вміти:
•аналізувати міжнародні медіа-тенденції та їх вплив на громадську думку;
•оцінювати події та явища в міжнародному контексті;
•застосовувати критичне мислення для оцінки інформації та висловлювань у сфері міжнародних подій.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: 4Форма контролю: екзаменВикладач(і): федченко Євген Миколайович, Тарадай Дар'я ПетрівнаРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: -поняття та ключові аспекти міжнародних відносин та геополітики;-різновиди журналістських матеріалів, придатних для висвітлення міжнародних тем; -які виклики виникають для журналістів під час міжнародних криз та конфліктів. вміти: -аналізувати міжнародні медіа-тенденції та їх вплив на громадську думку;-оцінювати та аналізувати новинний порядок денний в Україні та світі, використовуючи інструменти та теорії, вивчені в рамках курсу. -оцінювати події та явища в міжнародному контексті;- працювати з сенситивними темами: висвітлення конфліктів, тероризму, релігійної та гендерної толерантності;-аналізувати міжнародну законодавчу базу, які регламентує діяльність журналістів;-створювати журналістські матеріали на міжнародну тематику;-застосовувати критичне мислення для оцінки інформації та висловлювань у сфері міжнародних подій.Знати основні теорії міжнародної журналістики, орієнтуватися у поточній ситуації на міжнародній арені, розуміти передумови, історію та сучасний стан ключових міжнародних конфліктів.Вміти критично осмислювати потік міжнародної інформації, обробляти його та обирати найважливіше. Студент також повинен оволодіти навичками відбору та написання міжнародних новин (коротких та розгорнутих).Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Англійська мова, Політологія-1Зміст дисципліни: Мета вивчення дисципліни.
Вивчення впливу медіа на формування образу світу, аналіз їхньої ролі у висвітленні міжнародних подій та конфліктів. Розкриття основних теорій, понять і принципів, що стосуються міжнародного журналістського виробництва та розповсюдження інформації.
Основною метою курсу є пояснення важливості міжнародних новин, їхнього впливу на світову політику та безпосередньо на щоденне життя людей, а також знайомство з процесом виробництва міжнародних новин для різних типів медіа. Кращим навичкам у цій царині сприятиме знайомство з політичним та економічним контекстом сучасного світу, розуміння того, як наблизити міжнародні новини до української аудиторії.
Увесь матеріал розподілено на основні напрямки, за якими відбувається сьогодні робота журналіста-міжнародника: висвітлення дипломатії, конфліктів, переговорів, виборів, організацій, світових фінансових новин, тобто всього того, з чого складається глобальне інформаційне суспільство.
Збирання інформації з різних джерел, її обробка та її подача в різних типах ЗМІ, інтерв'ю з провідними ньюзмейкерами, робота з відеоінформацією та стрічками міжнародних інформаційних агенцій, аналіз міжнародної інформації у ЗМІ - ось основні навички, якими мають оволодіти студенти в рамках цього курсу. Він закладає основи знань та вмінь, які спрямовані на здатність студента працювати в галузі міжнародної інформації в якості редактора/продюсера міжнародних новин, закордонного кореспондента чи професіонала, що аналізує чи критикує висвітлення міжнародних подій та світової політики у ЗМІ.
Рекомендована література: Обов’язкова література: Artz, L. (2003). War as Promotional "Photo Op": The New York Times’s Visual Coverage of the U.S. Invasion of Iraq.Carruthers, S.L. (2005). Tribalism and Tribulation.Collis, C., & Bottom, S. (2014). Global Journalism Practice and New Media Performance.De Vreese, C.H. (2007). Framing Europe: Television News and European Integration.El-Nawawy, M. (2002). The Interview Process and the News Media Scenes in Israel andEgypt, in The Israeli-Egyptian Peace Process in the Reporting of Western Journalists.El-Nawawy, M. (2004). The Newsmaking Model for the Analysis of Government-Media Relationships in Israel and Egypt.El-Nawawy, M. (2005). Arabs and Israelis in the Western News Media: Images and Stereotypes.Hammond, P. (2010). Humanizing War.Hashem, M.E. (2008). War on Iraq and Media Coverage: A Middle Eastern Perspective.Kellner, D. (2003). Spectacle and Media Propaganda in the War on Iraq: A Critique of U.S. Broadcasting Networks.Miller, D. (2003). Information Dominance: The Philosophy of Total Propaganda Control?Nacos, B.L. (2007). The Central Role of the Media in Terrorism and Counterterrorism, Mass-Mediated Terrorism.Lugo-Ocando, J., & Nguyen, A. (2017). International News on the Internet: A New Media, Old Practices? Read, D. (2009). The History of Reuters.Yevhen Fedchenko. KREMLIN PROPAGANDA: SOVIET ACTIVE MEASURES BY OTHER MEANS. – Sojateadlane (Estonian Journal of Military Studies), Volume 2, 2016, pp. 140–169 www.ksk.edu.ee/publikatsioonidYevhen Fedchenko. (2016).Propaganda and how journalists can avoid it (case study) in Conflict reporting in the smartphone era: from budget constraints to information warfare (ed. by Darija Fabijanic, Christian Spahr, Vladimir Zlatarsky). P. 51-56. – Konrad-Adenauer-Stiftung. KORS SOFIA http://www.kas.de/wf/doc/kas_47078-1522-2-30.pdf?161118092426Yevhen Fedchenko (2023). Glowne narracje dezinformacji kztaltujace wojne i jej wplyw na wojne kinetyczna. p. 194-217, Akademia Sztuki Wojennej, WarszawaSchechter, D. (2005). Selling the Iraq War: The Media Management Strategies We Never Saw.Solomon, N. (2007). Spinning War and Blotting Out Memory.Taylor, P.M. (2003). Illusions of Reality, Mind Games.Taylor, P.M. (2006). Brushfires and Firefighters, in Global Communications, InternationalAffairs And The Media Since 1945.Thussu, D.K. (2004). Murdoch’s War — A Transnational Perspective.Wolfsfeld, G. (2004). Media and the Path to Peace.Zelizer, B. (2005). When War Is Reduced to a Photograph. Додаткова література: Adichie, C. N. (2009). The Danger of a Single Story. [TED Talk]. Retrieved from https://www.ted.com/talks/chimamanda_ngozi_adichie_the_danger_of_a_single_storyBBC. Editorial Guidelines. Retrieved from http://www.bbc.co.uk/editorialguidelines/BBC Academy. Школа Журналістики. Retrieved from http://www.bbc.co.uk/academy/collegeofjournalism/russianInternational Journal of Communication. Retrieved from http://ijoc.org/ojs/index.php/ijocEuropean Journalism Observatory. Retrieved from http://ua.ejo-online.eu/Mediasapiens. Retrieved from http://osvita.mediasapiens.ua/Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на практичних заняттях, презентації,підсумкові тести); підсумковий контроль - 40 балів (форма контролю - екзамен).Мова навчання: українська