НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 301147

Назва:

OSINT: практикум



Анотація: Метою курсу є ознайомлення з основами розвідки відкритих даних і їхнього використання для верифікації інформації, формування навичок роботи з інструментами для критичного аналізу даних і інформації. Курс “OSINT: практикум” присвячений вивченню способів розвідки на основі відкритих джерел – ефективного інструменту для збору, аналізу та використання інформації. Передбачає вивчення різноманітних інструментів та методів для збору та обробки інформації, поглиблене вивчення методів вилучення та аналізу інформації з популярних соціальних мереж, розгляд базових понять та методів кібербезпеки, вивчення застосувань OSINT у різних галузях, таких як кібербезпека, журналістика, тощо.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Результати навчання: По закінченню курсу студенти будуть знати:
базові поняття та методи кібербезпеки при використанні OSINT;
як ефективно спростувати або підтвердити наявні дані або інформацію; способи захисту своїх даних.
вміти:
ідентифікувати маніпулятивну інформацію у власній інформаційній дієті;
робити дослідження дезінформації в мережі та ідентифікувати акторів, які стоять за нею;
використовувати відкриті дані для аналізу джерел, інформаційних повідомлень та соціальних мереж;
верифікувати онлайн матеріали;
перевіряти надійність джерела та його зв’язків з іншими сайтами та акторами;
збирати і надавати надійну та перевірену інформацію;
розуміти і демонструвати способи розповсюдження дезінформації.




Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі:

Зміст дисципліни: Курс «OSINT: практикум» присвячений вивченню способів розвідки на основі відкритих джерел – ефективного інструменту для збору, аналізу та використання інформації. Передбачає вивчення різноманітних інструментів та методів для збору та обробки інформації, поглиблене вивчення методів вилучення та аналізу інформації з популярних соціальних мереж, розгляд базових понять та методів кібербезпеки, вивчення застосувань OSINT у різних галузях, таких як кібербезпека, журналістика, тощо.


Рекомендована література:
. Джерела/література для навчальної дисципліни.
1. Ayushman Kaul, “Bogus fact-checking site amplified by dozens of Indian embassies on social media,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), May 27, 2021, https://medium.com/dfrlab/bogus-fact-checking-site-amplified-by-dozens-of-indian-embassies-on-social-media-7b4b31004699.
2. DFRLab. “Narrative Warfare.” Atlantic Council, February 22, 2023. https://www.atlanticcouncil.org/in-depth-research-reports/report/narrative-warfare/.
3. DFRLab. “Undermining Ukraine.” Atlantic Council, February 22, 2023. https://www.atlanticcouncil.org/in-depth-research-reports/report/undermining-ukraine/.
4. Electronic Frontier Foundation. “SURVEILLANCE SELF-DEFENSE,” n.d. https://ssd.eff.org/.
5. Esteban Ponce de Leon and Daniel Suarez Perez, “Multi-platform troll farm linked to Nicaraguan government,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), November 5, 2021, https://medium.com/dfrlab/multi-platform-troll-farm-linked-to-nicaraguan-government-be79121d55b4.
6.Giles, Keir. “THE NEXT PHASE OF RUSSIAN INFORMATION WARFARE.” NATO Strategic Communications Centre of Excellence, n.d. https://stratcomcoe.org/cuploads/pfiles/keir_giles_public_20-05-2016.pdf.
7.Givi Gigitashvili and Jean Le Roux, “How RT DE spread COVID misinformation on YouTube,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), November 24, 2021, https://medium.com/dfrlab/how-rt-de-spread-covid-misinformation-on-youtube-137ceeb70c7e.
8. Guy, Hannah, Farida Vis, and Simon Faulkner. “Verifying and Questioning Images.” In Verification Handbook, Vol. 5, n.d. https://datajournalism.com/read/handbook/verification-3/investigating-actors-content/5-verifying-and-questioning-images.
9. Jean le Roux, “Government official monetized racial tensions on South African social media,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), July 10, 2020, https://medium.com/dfrlab/government-official-monetized-racial-tensions-on-south-african-social-media-d99b9f2b3995
10. Klosowski, Thorin. “How to Protect Your Digital Privacy.” The New York Times, n.d. https://www.nytimes.com/guides/privacy-project/how-to-protect-your-digital-privacy.
11. Luiza Bandeira, “Anonymous Facebook pages heavily promoted Brazil’s pro-Bolsonaro marches,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), September 28, 2021, https://medium.com/dfrlab/anonymous-facebook-pages-heavily-promoted-brazils-pro-bolsonaro-marches-335f4757a44b
12. Lukas Andriukaitis, “Disinfo bingo: The 4 Ds of disinformation in the Moscow protests,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), September 24, 2019, https://medium.com/dfrlab/disinfo-bingo-the-4-ds-of-disinformation-in-the-moscow-protests-6624d3d677e6
13. Roman Osadchuk, “?ind, copy, amp1?fy: how Ukrainian fringe media used other alphabets to disguise COVID-19 claims,” Digital Forensic Research Lab (DFRLab), April 23, 2020, https://medium.com/dfrlab/%C6%92in%C4%91-c%C3%B8py-amp1%C4%B1fy-how-ukrainian-fringe-media-used-other-alphabets-to-disguise-covid-19-claims-58a2f73bb145
14. Toler, Aric. “Guide To Using Reverse Image Search For Investigations.” Bellingcat, December 26, 2019. https://www.bellingcat.com/resources/how-tos/2019/12/26/guide-to-using-reverse-image-search-for-investigations/.
15. Wardle, Claire, and Hossein Derakhshan. “INFORMATION DISORDER: Toward an Interdisciplinary Framework for Research and Policy Making.” Council of Europe, September 27, 2017. https://rm.coe.int/information-disorder-report-version-august-2018/16808c9c77.
16. Цифролаба. “Як? Практичні Поради з Цифрової Безпеки,” n.d. https://yak.dslua.org/.
17.“GEC Special Report: Pillars of Russia’s Disinformation and Propaganda Ecosystem.” Global Engagement Center and the U.S. Department of State, August 2020. https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/08/Pillars-of-Russia%E2%80%99s-Disinformation-and-Propaganda-Ecosystem_08-04-20.pdf.


Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на практичних заняттях,презентації, проміжні контрольні роботи);груповий фінальний проєкт - 20 балів, підсумковий контроль - 20 балів (форма контролю - залік).

Мова навчання: українська