НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 301215

Назва:

Нові медіа та онлайнова журналістика



Анотація: Курс “Нові медіа та онлайнова журналістика” присвячений висвітленню сучасних тенденцій у медіасередовищі та використанню інтернет-ресурсів для проведення журналістського аналізу та створення контенту. Студенти отримають знання щодо цифрових технологій, які використовуються в журналістиці, включаючи соціальні мережі, відео-платформи. Під час навчання також буде проаналізовано етичні аспекти онлайнової журналістики та управління інформацією в цифровому середовищі, способи монетизації медіа. Мета курсу: Ознайомити студентів із змінами, що відбуваються в індустрії медіа, навчити орієнтуватись у форматах та підходах, що використовуються в онлайн журналістиці.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 3.5

Форма контролю: залік

Викладач(і): Жданова Марія Олександрівна

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
В чому особливість та специфіка нових медіа
Основні виклики та можливості для журналістів в сучасній медіасистемі
Як монетизуються нові медіа
Випускники зможуть:
Застосовувати методи та принципи критичного мислення
Обирати та створювати контентні стратегії для медіа
Аналізувати ефективність роботи нових медіа



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Теорія медіакультури Менеджмент Мультимедійні журналістські проекти

Зміст дисципліни: Курс “Нові медіа та онлайнова журналістика” присвячений висвітленню сучасних тенденцій у медіасередовищі та використанню інтернет-ресурсів для проведення журналістського аналізу та створення контенту. Студенти отримають знання щодо цифрових технологій, які використовуються в журналістиці, включаючи соціальні мережі, відео-платформи. Під час навчання також буде проаналізовано етичні аспекти онлайнової журналістики та управління інформацією в цифровому середовищі, способи монетизації медіа. Мета вивчення дисципліни. Ознайомити студентів із змінами, що відбуваються в індустрії медіа, навчити орієнтуватись у форматах та підходах, що використовуються в онлайн журналістиці. За результатами курсу студент буде знати: основні поняття та терміни; сучасні технології та тренди у медіасередовищі, включаючи розвиток соціальних мереж; використання мультимедійних засобів та інші цифрові інновації. вміти: аналізувати ефективність контенту, оптимізувати його для залучення аудиторії та поліпшення його видимості в пошукових системах; обирати та створювати контентні стратегії для медіа; Застосовувати методи та принципи критичного мислення.


Рекомендована література: Література:

Антонишин, Н., Марушкіна, І. (2014). Карта соціальних медіа України. Медіакритика. Доступ: https://www.mediakrytyka.info/ohlyady-analityka/karta-sotsialnykh-media-ukrayiny.html
Гоюк, І. (2019). Дистрибуція контенту для медіаменеджерів: що треба знати, щоб не було соромно. The Lede. Доступ: https://www.thelede.media/vsi-materialy/2019/12/01/358/
Парусінські, Я. та ін. (2020). Незалежні регіональні медіа в Україні: як рухатися вперед і планувати. Доступ: http://mdfresearch2020.tilda.ws/ua

Constine, J. (2016). How Facebook News Feed Works. Tech Crunch. Доступ: https://techcrunch.com/2016/09/06/ultimate-guide-to-the-news-feed/?guccounter=1

Chun, W. H. K., Fisher, A. W., & Keenan, T. (2016). New media, old media: A history and theory reader. pp. 1-4. Доступ: http://atc.berkeley.edu/201/readings/Chun_NMOM.pdf
Phillips, W. (2018). The Oxygen of Amplification: Better Practices for Reporting on Extremists, Antagonists, and Manipulators Online. Data & Society. Доступ: https://datasociety.net/wp-content/uploads/2018/05/FULLREPORT_Oxygen_of_Amplification_DS.pdf?fbclid=IwAR33B6ezR7EtdwS34SFo1PDErEZnQBFK_d7zviknXeIYCMfhAITNubwMl84
Sabadan, A. (2020). Is Solutions Journalism A Solution? The Fix. Доступ: https://thefix.media/2020/02/14/solutions-journalism/
Shah, S. (2016). The history of social networking. Digital Trends. Доступ: https://www.digitaltrends.com/features/the-history-of-social-networking/
Shirky, C. (2014). Last Call. The end of the printed newspaper. Medium. Доступ: https://medium.com/@cshirky/last-call-c682f6471c70

Madrigal, A.C. (2013). 2013: The Year 'the Stream' Crested. The Atlantic. Доступ: https://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/12/2013-the-year-the-stream-crested/282202/

Murray J.H., (2016). Hamlet on the Holodeck. The Future of Narrative in Cyberspace. Chapter 3. pp.68-96
Доступ: https://lm03-17.digitalscenography.org/wp-content/uploads/2017/09/Hamlet-on-the-Holodeck.pdf
Wei, E. (2020). TikTok and the Sorting Hat. Remains of the Day. Доступ: https://www.eugenewei.com/blog/2020/8/3/tiktok-and-the-sorting-hat
Wilson, S. (2020). The Era of Antisocial Social Media. Harvard Business Review. Доступ: https://hbr.org/2020/02/the-era-of-antisocial-social-media
The YouTube Creator Playbook for Brands. (Тут про Hero, Hub, Hygiene). pp. 6- 14. Доступ: https://drive.google.com/file/d/11cP6qEMu88LsNv9DbwGvTC3NmFfIL8PD/view?usp=sharing




Форми та методи навчання: лекційні, семінарські заняття,самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (обговорення, виступи на практичних заняттях, фінальний проект); підсумковий контроль - 30 балів (форма контролю - залік).

Мова навчання: українська