Код: 314965Назва:
Вступ до соціальної екології
Анотація: Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів знань про шляхи еволюції взаємозв'язків людини і природи та показати закономірності цих зв'язків.
В результаті вивчення теоретичних основ дисципліни, семінарських занять та практичної роботи студенти отримають знання і дізнаються про:
- з основні етапи розвитку суспільства і його впливу на довкілля;
- еволюційні взаємозв'язки людини і природи та розуміти закономірності цих зв'язків;
- причино-наслідкові зв'язки між розвитком суспільства і технологій, та їх вплив на природне середовище;
- необхідність майбутніх змін в розвитку суспільних відносин заради збереження навколишнього природного середовища."
Тип дисципліни: вибірковийРік навчання: 1Семестр: 2дКількість кредитів: загальна кількість годин - 90 ; аудиторні години - 26 ; в т.ч. лекції - 14 год., семінари - 12 год.; кількість кредитів ЄКТС - 3 Форма контролю: залікВикладач(і): ст. викладач Васильківський Борис МиколайовичРезультати навчання: Набуття знань та формування світогляду, необхідного для розуміння розвитку суспільства і його вплив на навколишнє середовище в минулі та сучасні часи. Застосування знань при аналізі та моделюванні можливих шляхів розвитку суспільства та навколишнього середовища з врахуванням соціальних, економічних, технологічних та екологічних факторів на особистому, локальному, національному та глобальному рівнях. Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: загальна екологіяЗміст дисципліни: Поняття та напрямки розвитку соціальної екології. Джерела соціальної екології: географічний детермінізм, демографічний детермінізм, ноосферне вчення, гіпотеза Геї, інвайронментальна соціологія, чикагська соціологічна школа. Роль технологій у розвитку суспільства та їх вплив на природу в минулі часи і сучасні. Глобальні екологічні проблеми та шляхи їх подолання. Суспільство ризику, нова екологічна парадигма, сталий розвиток. Рекомендована література: 1. М.М. Назарук, Основи екології та соціоекології, Львів,"Афіша",1999, 254 с. 2. Данилов-Данильян В.И. Лосев К.С. Екологический вызов и устойчивое развитие. Учебное пособие. - М.: Пргресс-Традиция, 2000. - 418 с. 3. О. Стегній. Інституціоналізація екологічних інтересів у суспільстві соціогенних ризиків. - к.: Інститут соціології України, 2002. - 380 с.4. Д. Даймонд. Зброя, мікроби і харч. Витоки нерівностей між народами. - К.: Ніка-Центр, 2009.- 488 с.5. М.Ливи Баччи. Демографическая история Европы. - СПб.: Александрия, 2010. - 304 с.6. Д. Джекобс. Смерть и жизнь больших американских городов. - М.: Новое издательство, 2011. - 460 с.7. Элвин Тоффлер. Третья волна. - М.: АСТ, 2010. - 795 с.8. Ф. Фукуяма. Наше постчеловеческое будущее. - М.: АСТ, 2008 - 349 с.9. Т.В. Гардашук Концептуалні параметри екологізму. - К.: ПАРАПАН, 2005. - 200 с.10. С. Велз. Посіви Пандори. Непередбачена ціна цивілізації. - К.: Ніка-Центр, 2011. - 240 11. Т. Фрідман Плаский світ. - К.: Акра, 2008. - 675 с.Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) - семінарські заняття
Підсумковий контроль (30%) - залік
Мова навчання: українська