НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315061

Назва:

Міжнародний бізнес



Анотація: Дисципліна сприяє формуванню у студентів спеціальності: "Економічна теорія" спеціальних знань сфери сучасного міжнародного бізнесу та особливостей аналітичних підходів до вивчення зовнішньоекономічного середовища і формування стратегії поведінки підприємства на зарубіжних ринках. Сприяє формуванню навичок аналізу стратегій розвитку міжнародного бізнесу, обґрунтування рішень у сфері міжнародних економічних зв'язків та формує вміння використовувати одержані знання, виходячи з цілей інтеграції України до сучасної системи світових господарських зв'язків як на макро-, так і на мікрорівнях. Попередні курси: мікроекономіка, макроекономіка, міжнародна економіка, менеджмент, маркетинг.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 3

Семестр: 6

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Романченко Н.В. к.е.н., доц.

Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР)
ПР1. Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу.
ПР2. Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя.
ПР3. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки.
ПР4. Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем.
ПР5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки.
ПР8. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
ПР9. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
ПР10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб'єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
ПР11. Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин.
ПР12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПР13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
ПР14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.
ПР16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки.
ПР18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
ПР19. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
ПР22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об'єктами, та у невизначених умовах.
ПР23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
ПР24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.
Програмні компетентності
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо
СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях.
СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
СК3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК5. Розуміння особливостей сучасної світової та національної економіки, їх інституційної структури, обґрунтування напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
СК6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач
СК7. Здатність застосовувати комп'ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
СК8. Здатність аналізувати та розв'язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
СК9. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси.
СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб'єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
СК14. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.



Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Попередні курси: мікроекономіка, макроекономіка, міжнародна економіка, менеджмент, маркетинг. Міжнародне економічне право, глобальна економіка, менеджмент зовнішньоекономічної діяльності, міжнародні економічні інституції.

Зміст дисципліни: Вивчення дисципліни передбачає формування у студентів системи знань про найбільш важливі аспекти організаційних основ міжнародного бізнесу, аналізу міжнародного економічного середовища, формування в студентів знань у галузі нормативного та законодавчого регулювання міжнародних торгових і комерційних відносин, необхідних для подальшої успішної практичної роботи в сфері зовнішньоекономічної діяльності, а також розкриття сутності і завдань маркетингових стратегій та транспортної складової у міжнародному бізнесі. Вивчаються такі питання: сутність, види, напрями розвитку міжнародного бізнесу; стратегія міжнародного бізнесу; основні теоретичні і практичні підходи до управління персоналом, а також маркетингової, фінансової, науково-дослідницької діяльності у сфері міжнародного бізнесу; методика розрахунків показників діяльності підприємницьких структур; порядок складання бізнес-плану, зокрема експортного; особливості діяльності міжнародних спільних підприємств та тенденції їх розвитку; організаційно-правовий механізм забезпечення міжнародної торгівлі, міжнародне регулювання зовнішньої торгівлі; теоретичні й практичні основи аналізу міжнародного економічного середовища, інтернаціоналізації бізнесу


Рекомендована література: 1. Гіл, Чарлз В. Л. Міжнародний бізнес: Конкуренція на глобальному ринку: Пер. з англ.- К.: Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2001. -856с.
2. Міжнародний бізнес : підручник / за ред. проф. В. А. Вергуна. - К.: ВАДЕКС, 2014. - 810 с.
3. Світовий бізнес: Навчальний посібник. / За редакцією Ф.Ф. Бутинця. - Житомир:ПП "Рута", 2008.
4. Albaum G., Strandskov J.,Duerr E., Dowd L. International marketing and export management. - Addison-Wesleu Publishing Company, Inc.,2004. - 407 p.
5. Alan E. Branh. Elements of export marketing and management: Second edition. - Chapman a Hall, 2014. - 339 p.
6. Cateora, Philip R. International marketing ? Philip R. Cateora, Mary C. Gilly, John L. Graham. - 15th ed. ? The McGraw-Hill Companies, Inc., 1221 Avenue of the Americas, New York, NY, 2011. - 659 p.


Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна робота студента

Методи й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік). Мінімальний пороговий рівень оцінки за роботу в семестрі (допуск до заліку) складає 30 балів. У разі отримання оцінки "неприйнятно" (нижче 29 балів) студент зобов'язаний повторно вивчити курс. У разі отримання оцінки "незадовільно" студент має право на два перескладання: викладачеві та комісії. При цьому максимальна підсумкова оцінка після перескладання може бути лише на рівні "достатньо". Замість перескладання комісії студент може обрати повторне вивчення курсу. Перерахунок рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в національну 4-бальну шкалу та шкалу ECTS

Мова навчання: українська