Код: 315069Назва:
Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Анотація: Дисципліна "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" є професійно-орієнтованою для студентів напряму підготовки "Економіка", сприяє формуванню знань в сфері управління діяльністю підприємств різних форм власності, що є суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності. Студенти набувають навичок економічної оцінки різних форм виходу компанії на зовнішні ринки, зокрема тих, що передбачають інвестиції у спільне підприємництво; навичками економічного обґрунтування оферт, запитів та знаннями з основних процедур щодо укладання зовнішньоекономічного контракту, формулювання його статей. Студенти розвивають вміння оцінювати і робити висновки щодо ефективності укладених торговельних угод та проектів в сфері зовнішньоекономічної діяльності підприємства в цілому. Дисципліна вивчається на основі базової загальноекономічної підготовки. Вона пов'язана також з усіма дисциплінами, які характеризують об'єкт управління та вивчають окремі функції менеджменту, як то управлінський облік, маркетинг, фінанси.
Попередні курси: мікроекономіка, макроекономіка, міжнародна економіка, менеджмент, маркетинг, економіка підприємства.
Тип дисципліни: ВибірковаРік навчання: 4Семестр: 8Кількість кредитів: 3Форма контролю: залікВикладач(і): Романченко Н.В. к.е.н., доц.Результати навчання: Результати навчання (Learning Outcomes):Цей курс сформує у Вас такі знання, вміння та навички:Професійні компетентності:LO 1: Здатність аналізувати економічні та ринкові показники при прийнятті рішень в сфері ЗЕД;LO 2: Здатність приймати стратегічні бізнес-рішення, що враховують економічні, культурні, соціальні та політичні детермінанти, характерні для кожної країни входження;LO 3: Вміння здійснювати міжнародні дослідження та вибирати цільові ринки на підставі результатів дослідження;LO 4: Здатність приймати функціональні рішення в сфері ЗЕД (розвиток навичок реалізації основних функцій менеджменту в крос-культурному середовищі);LO 5. Вміння давати економічне обґрунтування (прогноз ефекту та ефективності) рішень в сфері ЗЕД. Спосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Міжнародна економіка, Економіка підприємства, Менеджмент, Міжнародний бізнес
Зміст дисципліни: Система управління зовнішньоекономічною діяльністю.
Контрактна діяльність і комерційні переговори.
Міжнародні науково-технічні зв'язки і виробниче кооперування.
Організація і техніка експортно-імпортних операцій.
Фінансування експортно-імпортних операцій.
Створення фірм за кордоном: фактори ефективності і правовий механізм їх організації.
Валютні операції та їх регулювання.
Планування ЗЕД; експорт-план: структура та необхідні дослідження.
Особливості оподаткування ЗЕД.
Аналіз ефективності ЗЕД.
Рекомендована література: 1. Adler N. J. International Dimensions of Organisational Behavior. - 3rd ed. - Cincinati; Ihio: South-Western Publishing, 2007. - 620 p.2. Aіkhadaji A. F. Global Management: Principles and" Strategies. - Delrag Beach, Fl.: St. Lucie Dress, 1995. - 460 p.3. Albaum G., Strandskov J.,Duerr E., Dowd L. International marketing and export management. - Addison-Wesleu Publishing Company, Inc.,2004. - 407 p.4. Alan E. Branh. Elements of export marketing and management: Second edition. - Chapman a Hall, 2014. - 339 p.5. Cateora, Philip R. International marketing ? Philip R. Cateora, Mary C. Gilly, John L. Graham. - 15th ed. ? The McGraw-Hill Companies, Inc., 1221 Avenue of the Americas, New York, NY, 2011. - 659 p.6. KaplanR. S., Norton D. P. The Strategy- focused organization: how balansed scorecard companies thrive in the new business environment. - Boston: Harvard Business School Press, 2001. - 400 p.7. Management World wide: the Impact of Societal Culture on Organizations around the Globe.- Oxford: Oxford University Press 2016. -565 p.8. MeadR. Cases and Projects in International management. Cross- Cultural Dimensions. - Oxford: Blackwell Publishers, 2000. - 157 p.9. Onkvisit S., Shaw J. International marketing: Analysis and Strategy // https://mebranding.files.wordpress.com/2012/06/international-marketing-strategy-and-theory-4th-edition.pdf10. Parker B. Globalization and Business Practice: Managing Across Boundaries. - London: SAGE Publications Ltd, 2008. - 655 p.Форми та методи навчання: Лекції, семінари, самостійна робота студентаМетоди й критерії оцінювання: Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий екзамен). Мінімальний пороговий рівень оцінки за роботу в семестрі (допуск до заліку) складає 30 балів. У разі отримання оцінки "неприйнятно" (нижче 29 балів) студент зобов'язаний повторно вивчити курс. У разі отримання оцінки "незадовільно" студент має право на два перескладання: викладачеві та комісії. При цьому максимальна підсумкова оцінка після перескладання може бути лише на рівні "достатньо". Замість перескладання комісії студент може обрати повторне вивчення курсу. Перерахунок рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в національну 4-бальну шкалу та шкалу ECTSМова навчання: українська