Код: 315082Назва:
Персоніфікація інформаційного обміну
Анотація: На курсі розкривається значення ролі особистості в процесі спілкування, зокрема в умовах масової комунікації, в політичному дискурсі, в інших соціально орієнтованих видах спілкування. В ньому студенти знайомляться з можливостями формування і коригування комунікативного типу та особистісних рис комунікатора, його професійними якостями, які є необхідними в процесі інформаційного обміну. Використання знань і умінь набутих в рамках курсу спрямоване на втілення їх в РR-діяльності, роботі у засобах масової комунікації, тощо.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 3Семестр: весняний додатковийКількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0Форма контролю: залікВикладач(і): О. О. Сусська, доктор соціологічних наук, доцентРезультати навчання: Випускник має продемонструвати глибокі знання з історії та сучасної практики комунікації та її принципів, у т.ч. різноманітних видів і форм соціальної комунікації, її технології; вміти аналізувати сучасні тренди функціонування і розвитку медійних систем; Випускник має продемонструвати знання щодо державної політики в сфері інформації та комунікації, залучення громадськості до формування і реалізації державної політики; вміти класифікувати та використовувати основні підходи до вивчення комунікаційних процесів; використовувати міжнародний досвід вивчення комунікацій різних рівнів; Випускник має продемонструвати професійну спроможність проводити кількісні та якісні дослідження громадської думки, ставлень і очікувань громадськості; обирати відповідні методи для досліджень в сфері соціальних комунікацій; аналізувати методологію вивчення ефективності комунікацій у зв'язках з громадськістю; Випускник має продемонструвати здатність створити/ вдосконалити професійну систему взаємодії із ЗМІ, здатність створювати інформаційні приводи, спроможність до взаємодії із ЗМІ, в т.ч. і проводити моніторинг ЗМІ; застосовувати методи вивчення медіа та ПР; Випускник має продемонструвати знання щодо особливостей комунікації урядових структур, неурядових організацій, бізнес компаній, політичних партій; вміти аналізувати результати та розробляти програми досліджень, що стосуються системи мас-медіа та соціальних комунікацій. Спосіб навчання: аудиторний/дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Основи соціальних комунікацій", "Сучасна прес-служба", "Комунікації в Інтернет-середовищі",Зміст дисципліни: Місце і значення аудіовізуальних засобів масової комунікації в інформаційному просторі.
Формування "образу комунікатора" у свідомості масової аудиторії.
Психолого-семіотичні особливості створення іміджу в умовах аудіовізуальних мас-медіа.
Ведучий телепрограми як втілення персоніфікованої комунікації.
Соціокомунікативні та діяльнісні аспекти поведінки медіакомунікатора.
Комунікативний тип особистості та його значення при створенні персонального іміджу.
Персоніфікація РR-заходів як завдання спеціаліста із зв'язків з громадськістю
Рекомендована література: 1. Бодріяр, Ж. Симулякри і симуляція / Пер. з фр. К.: Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2004. 2. Бурмака М.В. Контактні програми на телебаченні: особливості "допродакшн", "продакшн", "постподакшн"- періодів.URL: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1832 3. Гамоліна Н.О. Ведучий на телебаченні: трансформація образу. URL: https://dspace.znu.edu.ua/xmlui/handle/12345/4298 4. Ґоулман Д. Емоційний інтелект. К.: Vivat, 2020. 5. Луман Н. Реальність мас-медіа. / За ред. Іванова В. та ін. К.: ЦВП, 2010.158 с. 6. Сусська, О.О. Психологія інформаційної діяльності в сфері масової комунікації: Основи формування критеріїв інформаційного обміну: Монографія. К., 2007. 94с. 7. Cусська О.О. Персоніфікація в засобах масової комунікації та Інтернеті: соціологічні інтерпретації // Габітус. Науковий журнал з соціології. Вип. 10. Одеса, 2019. С. 100-105. 8. Сусська О. О. Персоніфікація інформаційного обміну. Монографія. Київ : Логос, 2013. 256 с. 9. Cусська О.О. Персоніфікація в публічному дискурсі: трансформація цінностей // Держава та глобальні соціальні зміни: історична соціологія панування та спротиву в епоху модерну: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 26-27 листопада 2015 р. Київ : Талком, 2015. С. 265-267. 10. Трегуб А.М. Образ телевізійного ведучого як інструмент персоналізації експертних програм // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, 2018. № 3 (35).С.56-60. 11. Чалдіні Р. Психологія впливу. Х.: "Клуб Сімейного Дозвілля", 2007. 12. Як створюються телевізійні образи. URL: https://bit.ua/2013/08/kak-sozdayutsya-televyzyonnye-obrazy-myfy-y-realnost/ 13. 5 Things You Can Do TODAY to Improve Your Communication.URL: https://newbreak.church/5-communication-tools/?gclid=CjwKCAiAl9efBhAkEiwA4ToriovTJI 14. How has social media emerged as a powerful communication medium? URL: https://www.ucanwest.ca/blog/media-communication/how-has-social-media-emerged-as-a-powerful-communication-medium/ 15. Karanja Lilian W.The Effectiveness of Television Personalities in Influencing Consumer Preferences of TV Station… A Research Project Report. Najroby. 2012. 65 p. 16. Peter J. P. Olson C. J. Consumer Behaviour & Marketing Strategy (9th Ed.). New York: McGraw Hill.2010. 17. Rapaille Clotaire. The Culture Code: An Ingenious Way to Understand Why People Around the World Live and Buy As They Do. Gildan Media, 2011. 18. Shibutani Tamotsu. Improvised News: A Sociological Study of Rumor. Irvington Pub; First edition, 1966. 19. Shibutani Tamotsu. Society and Personality: Interactionist Approach to Social Psychology. Routledge; 1st edition, 2017. 648 p. 20. Schlecht C. Celebrities'. Impact on Branding. New York: Columbia Business School.2003. 21. Taylor P.M. Munitions of the Mind. A History of Propaganda from the Ancient World to the Present Day. Manchester, 1995. 22. Virilio P. Logistique de la perception // Guerre et cinema I. Paris: Cahiers du cinema, 1984. 23. Webster J.G. and Phalen, P.F. The Mass Audience: Rediscovering the Dominant Model. Mahawa, New Jersey: Lawrence Erlbaum, 1997. 24. Weintraub J. Varieties and Vicisstudіes of Public Space // Metropolis: Center and Symbol of Our Times, Philip Kasinitz, Ed., 1995. P. 280-319. 25. Wellman Barry. Physical Place and Cyber Place: The Rise of Personalized Networking // International Journal of Urban and Regional Research, 25. 2.2001. P. 227-252. Форми та методи навчання: Лекції, семінарські заняття, самостійна та групова робота, ділові ігри, індивідуальна робота, консультації.Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до "Положення про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в НаУКМА"Мова навчання: українська