НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315108

Назва:

Основи наукових досліджень



Анотація: Метою курсу є надати майбутньому фахівцеві із зв'язків з громадськістю базові знання з основ методології науки та організації наукових досліджень. Пояснити та місце наукових знань в сучасному суспільстві. Дати студентам необхідні навички з розробки методології та проведення наукових досліджень, критеріїв наукового аналізу. Ознайомити з новими ідеями та течіями в сфері наукового пізнання.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 4

Семестр: осінній

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0

Форма контролю: залік

Викладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професор

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
-Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань; класифікувати основні підходи до проведення наукових досліджень; аналізувати загальні тенденції розвитку науки;
- Оцінювати ефективність комунікаційних зусиль організації, визначати ефективність проведеної PR-кампанії; оцінювати валідність різних моделей ПР-досліджень;
- Створювати/удосконалювати професійну систему внвутрішньокорпоративної комунікації, оцінювати її ефективність; аналізувати методологію вивчення ефективності зв'язків з громадськістю;
- Створювати PR продукт на задану тему, визначенного виду, з урахуванням каналу його поширення; аналізувати результати та розробляти програми досліджень, що стосуються системи зв'язків з громадськістю;
- Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел; застосовувати методологію суміжних з ПР наук та міжнародний досвід.

Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Основи соціальних комунікацій", "Професійні стандарти PR-діяльності"

Зміст дисципліни: ознайомити майбутнього фахівця із сутністю зв'язків з громадськістю з методологією науки як сферою наукових знань, основними концепціями та науковими школами, в цій галузі, що вивчають науку не тільки як сферу діяльності, але і як социальний інститут. Розглядаються такі проблеми, як: природа та функції наукового знання, діяльність в сфері науки, специфічні методи науки, організація наукових досліджень, проблеми створення та існування наукових напрямків, специфіка наукового пізнання. Впродовж курсу аналізуюься історичні передумови виникнення а розвитку двох основних парадигм в методології науки: загально-наукової та конкретно-наукової, нових течій в цій сфері.


Рекомендована література:
1. Білуха М.Т. Методологія наукових досліджень: Підручник. Київ: АБУ, 2002.
2. Вихрущ В.О., Козловський Ю.М. Методологія та методика наукового дослідження. Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020.
3. Королько, В.Г., Некрасова О.В. Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для вищих навч. закладів/ 3-тє вид., доповн. і переробл. К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2009. 831 с.
4. Кюблер Х.-Д. Міфи про суспільство знань / Пер. з нім. К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2010. 264 с.
5. Методика та організація наукових досліджень: Навч. посіб. / С. Е. Важинський, Т.І. Щербак. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с.
6. Луман Ніклас. Реальність мас-медіа / За ред. Іванова В., Мінакова М. К.: ЦВП, 2010.158 с.
7. Сусская О.А. Кластеризация методологии как тенденция виртуализации науки о социуме //Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. Scientific journal. № 1. 2014 (January-February). Vol.2. C.32-37.
8. Сусська О.О. Модернізовані та трансформовані суспільства між "крахом" комунікації і функціоналом "суспільства знань" // Мультиверсум. Філософський альманах / Гол. ред. В.В. Лях. Вип. 1-2 (149-150).К., 2016. С.214-224.
9. Фареник С. А. Логіка і методологія наукових досліджень . К., 2000. 340с.
10. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. 4-те вид., випр. і доп. К., 2004. 307 с.
11. Fukuyama, Francis (1999), The Great Disruption: Human Nature and the Reconstitution of Social Order. New York: Free Press.
12. Giddens, Anthony (1984), The Constitution of Society: Outline of the Theory of Structuration.Cambridge: Polity.
13. Habermas J?rgen (1976), Communication and the Evolution of Society. Translated by
Thomas McCarthy. Heinemann, 1979.
14. Machlup Fritz (1984), Knowledge: Its Creation, Distribution, and Economic Significance,Vol. III: The Economics of Information and Human Capital. Princeton, NJ: Princeton University Press.
15. Mattelart Armand (1991), Advertising International: The Privatisation of Public Space.
16. Translated by Michael Chanan. Comedia.
17. Naisbitt John (1984), Megatrends: Ten New Directions Transforming Our Lives. Futura.
18. Rheingold Howard (1993), The Virtual Community: Homesteading on the Electronic
19. Frontier. New York: HarperCollins.
20. Shaiken Harley (1985), Work Transformed: Automation and Labor in the Computer Age.New York: Holt, Rinehart & Winston.
21. Webster Frank. Theories of the Information Society. Third edition. London and NY: Routledge. Taylor& Francis Group, 2006. 303p.
22. Yin, Robert K. (2014). Case Study Research Design and Methods (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка есе та письмової роботи за тематикою курсу, індивідуальна робота, консультації.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (усне опитування, есе, реферати, індивідуальна письмова робота; підсумковий контроль - 40 балів (усний залік)

Мова навчання: українська