Код: 315133Назва:
Медіа комунікації
Анотація: Дисципліна є частиною сертифікатної бакалаврської програми "Діджитал комунікації". На курсі розглядаються питання сучасних теорій та концепцій діяльності засобів масової інформації, загальні принципи виробництво новин в мас медіа, організація виробництва новин на телебаченні. Акцентується увага на проблемі сприйняття аудиторією інформаційних повідомлень та впливу засобів масової інформації на аудиторію, життєвої необхідності дотримання етики та професіоналізму журналістів.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: осіннійКількість кредитів: загальна кількість годин - 105 ;лекції - 26; семінарські заняття - 12; самостійна робота - 69; кредитів ЄКТС - 3.5Форма контролю: залікВикладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професорРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:- Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань; вміти класифікувати основні підходи до вивчення комунікаційних процесів; - Оцінювати ефективність свого чи чужого інформаційного продукту, проведеної PR-кампанії; орієнтуватись у методах досліджень в сфері соціальних комунікацій; - Вміти використовувати міжнародні джерела вивчення комунікацій різних рівнів; виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел; - Аналізувати результати досліджень, що стосуються системи мас-медіа та соціальних комунікацій; виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості та процеси, про які бракує знань, і розкривати способи і джерела здобування таких знань; - Розрізняти використання різних моделей комунікації; оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання і примноження суспільних цінностей і досягнень; - Орієнтуватись у розвитку сучасної комунікаційної науки; передбачати реакцію аудиторії на PR продукт, інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на полодження й методи соціальнокомунікаційних наук; - Вміти аналізувати втілення функцій медійних систем; створювати PR продукт та медіаподукт на задану тему, з урахуванням каналу поширення та платформи оприлюднення. Основна: Спосіб навчання: аудиторний/дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Основи соціальних комунікацій", "Теорія і практика журналістики", "Персоніфікація інформаційного обміну", "Сучасна прес-служба", "Політичні комунікації", "Організація зв'язків із ЗМІ", "Основи виробництва медіапродукту"Зміст дисципліни: Медіакомунікації як феномен і соціальний інститут.
Соціальні комунікації та медіакомунікації як їх складова.
Масова комунікація як процес комунікативної взаємодії: історія, становлення, трасформації.
Журналістика як різновид професійної діяльності: особливості і перспективи.
вобода слова та законодавче забезпечення журналістської діяльності.
Правові основи функціонування мас-медіа в інформаційному суспільстві.
Функції журналістики в суспільстві
Засадничі принципи журналістики
Результативність (ефективність і дієвість) журналістської діяльності
Творча діяльність у журналістиці
Медіаменеджмент як система управління засобами масової інформації
Інформаційний простір України.Рекомендована література: 1. Габор Н. Проблеми медіаграмотності у контексті інформаційного середовища держави // Вісник Львівського університету. Серія журналістика. 2002.Вип. 22. С. 66-69. 2. Джейкобс С. Чарльз. Нейроменеджмент / пер. з англ. К.: Companion Group, 2011. 208 c. 3. Королько В.Г., Некрасова О.В. Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для вищих навч. закладів/ 3-тє вид., доповн. і переробл. К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2009. 4. Крейд Р. Інтернет-журналістика: робота журналіста і редактора у нових умовах. ЗМІ. Навчальний посібник. К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2007. 5. Маккінтайр Лі. Постправда. К.: Art Huss, 2021. 208 c. 6. Луман Ніклас. Реальність мас-медіа / За ред. Іванова В., Мінакова М. К.: ЦВП, 2010.158 с. 7. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації ; пер. з англ. Львів: Літопис, 2010. 538 с. 8. МакКвейл Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С. В. Київ, 2002. 9. МакЛюен М. Галактика Гутенберга /пер. з англ. Київ: Ніка-Центр, 2001. 464 c. 10. Медіаатака: Матеріали міжнародної конференції "Медіаосвіта як частина громадянської освіти". Львів: Нова журналістика, 2002. 56 с. 11. Сусская О.А. Гуманизация и персонификация масс-медиа: Гуманизация и персонификация коммуникативного взаимодействия в медиапространстве. Монография. Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, AV Akademikerverlag GmbH &Co. KG, 2013. 110 c. 12. Сусська О.О. Персоніфікація інформаційного обміну. Монографія . Київ: Видавництво "Логос", 2013. 256 с. 13. Сусська О.О. Міждисциплінарний характер медіадосліджень як сучасний тренд соціальних наук // European Political and Law Discourse. 2018. Volume 5. Issue 3, pp. 173-179. 14. Bolter J.D., Grusin R. Remediation. Understanding New Media. The MIT Press. Cambridge, Massachusetts; L., 1999. 15. Curran J., Gurevitch M. (edc.). Mass Media and Society. London, 1996. 16. Kellner D. (2002) New Media and New Literacies: Reconstruction Education for the New Millenium // The Handbook of New Media / ed. by L.Lievrouw and S.Livingstone. Sage Publication, Lnd, Thousand Oaks; New Delhi. 17. McQuire S. (2016) Geomedia: Networked Cities and the Future of Public Space. Polity Press, Malden, MА. 213 pp. 18. Perloff, Richard M. (2017) The dynamics of persuasion: communication and attitudes in the 21st сentury. 6th ed. Routledge . Taylor & Francis Group. New York and London. 609 pp. Sixth edition published 2017 by Routledge. 19. Schroeder, Ralph (2018) Towards a theory of digital media // Information. Communication & Society. Volume 21, 2018. Issue 3, pp. 323-339. 20. Understanding lurkers in online communities: Computers in Human Behavior. Volume 38. September 2014, рр. 110-117. URL: https://www.sciencedirect.com/science /article /pii/S0747563214003008 Додаткова: 1. Губерський Л.В., Макаренко Є.А., Ожеван М.А. Інформаційна політика України: європейський контекст. К.: Либідь, 2007. 2. Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості: Підручник. 2-ге видання: перероб. і допов. Львів: ПАЇС, 2004. 3. Карпенко В. Основи професійної комунікації. К.,2002 4. Квіт С.М. Масова комунікація. Навчальний посібник. - К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2008. 5. Москаленко А.З. Теорія журналістики: Навч. Посібник.К.: Екс Об,2002. 6. Петрова Н., Якубенко В. Медіа право. К.: Інститут журналістики, 2007. 7. Пономарів О. Культура слова. Мовностилістичні поради: Навч. посібник . К.:Либідь, 2001. 8. Права людини та мас-медіа в Україні. Част. 2. Збірка. К.: Інститут журналістики КНУ ім. Т.Шевченка, 2020. 328 с. https://zmina.ua/content/uploads/sites/2/2020/06/2020-massmedia_in_ukraine_v08_.pdf 9. Правила світу інформації: як українським медіа наблизитися до європейських стандартів. Посібник для журналістів. К., Рада Європи. 2019. 112 с. URL: https://rm.coe.int/fm-informationrules-2019-web-final/168098e10f 10. Сусська О.О. Інформаційне поле особистості. Формування інформаційного вибору аудиторії в умовах сучасного соціокультурного середовища. Монографія. Київ : ДАКККіМ, 2003. 188 с. 11. Сусська О.О. Сучаcні підходи до еволюції комунікаційних процесів в контексті трансформації медіасистем // European Political and Law Discourse. 2017. Volume 4. Issue 2, Р. 195-200. 12. Сусська О.О. Управління інформаційними потоками як властивість політичного менеджменту: перехід від імперативу - до взаємодії // European Political and Law Discourse. 2019. Volume 6. Issue 1, P. 108-116. 13. Шкляр В.І. Журналістська майстерність: поетика журналістського твору: Конспект лекцій. К.,1999. 14. Guardino Matt. Framing Inequality: News Media, Public Opinion, and the Neoliberal Turn in U.S. Public Policy. 2019. 180 p. URL: https://doi.org/10.1093/oso/9780190888183.001.0001 15. Schroeder Ralph (2018) Towards a theory of digital media // Information. Communication & Society. Volume 21, 2018. Issue 3, pp. 323-339. 16. Stald G. (2008) 'Mobile identity' in Youth, Identity and Digital Media (ed. Buckinham, D.). Cambridge, MA: MIT Press. 17. Temple M. (2013) 'The media and the message' in Journal of Political Marketing. No.2-3Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, індивідуальна робота, консультації.Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою:
поточний контроль - 70 балів (усне опитування, реферати, конспекти, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (тестові завдання, письмовий залік).Мова навчання: українська