НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315133

Назва:

Медіа комунікації



Анотація: Дисципліна є частиною сертифікатної бакалаврської програми "Діджитал комунікації". На курсі розглядаються питання сучасних теорій та концепцій діяльності засобів масової інформації, загальні принципи виробництво новин в мас медіа, організація виробництва новин на телебаченні. Акцентується увага на проблемі сприйняття аудиторією інформаційних повідомлень та впливу засобів масової інформації на аудиторію, життєвої необхідності дотримання етики та професіоналізму журналістів.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: осінній

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 105 ;лекції - 26; семінарські заняття - 12; самостійна робота - 69; кредитів ЄКТС - 3.5

Форма контролю: залік

Викладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професор

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань; вміти класифікувати основні підходи до вивчення комунікаційних процесів;
- Оцінювати ефективність свого чи чужого інформаційного продукту, проведеної PR-кампанії; орієнтуватись у методах досліджень в сфері соціальних комунікацій;
- Вміти використовувати міжнародні джерела вивчення комунікацій різних рівнів; виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел;
- Аналізувати результати досліджень, що стосуються системи мас-медіа та соціальних комунікацій; виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості та процеси, про які бракує знань, і розкривати способи і джерела здобування таких знань;
- Розрізняти використання різних моделей комунікації; оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання і примноження суспільних цінностей і досягнень;
- Орієнтуватись у розвитку сучасної комунікаційної науки; передбачати реакцію аудиторії на PR продукт, інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на полодження й методи соціальнокомунікаційних наук;
- Вміти аналізувати втілення функцій медійних систем; створювати PR продукт та медіаподукт на задану тему, з урахуванням каналу поширення та платформи оприлюднення.
Основна:



Спосіб навчання: аудиторний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Основи соціальних комунікацій", "Теорія і практика журналістики", "Персоніфікація інформаційного обміну", "Сучасна прес-служба", "Політичні комунікації", "Організація зв'язків із ЗМІ", "Основи виробництва медіапродукту"

Зміст дисципліни: Медіакомунікації як феномен і соціальний інститут. Соціальні комунікації та медіакомунікації як їх складова. Масова комунікація як процес комунікативної взаємодії: історія, становлення, трасформації. Журналістика як різновид професійної діяльності: особливості і перспективи. вобода слова та законодавче забезпечення журналістської діяльності. Правові основи функціонування мас-медіа в інформаційному суспільстві. Функції журналістики в суспільстві Засадничі принципи журналістики Результативність (ефективність і дієвість) журналістської діяльності Творча діяльність у журналістиці Медіаменеджмент як система управління засобами масової інформації Інформаційний простір України.


Рекомендована література: 1. Габор Н. Проблеми медіаграмотності у контексті інформаційного середовища держави // Вісник Львівського університету. Серія журналістика. 2002.Вип. 22. С. 66-69.
2. Джейкобс С. Чарльз. Нейроменеджмент / пер. з англ. К.: Companion Group, 2011. 208 c.
3. Королько В.Г., Некрасова О.В. Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для вищих навч. закладів/ 3-тє вид., доповн. і переробл. К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2009.
4. Крейд Р. Інтернет-журналістика: робота журналіста і редактора у нових умовах. ЗМІ. Навчальний посібник. К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2007.
5. Маккінтайр Лі. Постправда. К.: Art Huss, 2021. 208 c.
6. Луман Ніклас. Реальність мас-медіа / За ред. Іванова В., Мінакова М. К.: ЦВП, 2010.158 с.
7. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації ; пер. з англ. Львів: Літопис, 2010. 538 с.
8. МакКвейл Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С. В. Київ, 2002.
9. МакЛюен М. Галактика Гутенберга /пер. з англ. Київ: Ніка-Центр, 2001. 464 c.
10. Медіаатака: Матеріали міжнародної конференції "Медіаосвіта як частина громадянської освіти". Львів: Нова журналістика, 2002. 56 с.
11. Сусская О.А. Гуманизация и персонификация масс-медиа: Гуманизация и персонификация коммуникативного взаимодействия в медиапространстве. Монография. Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, AV Akademikerverlag GmbH &Co. KG, 2013. 110 c.
12. Сусська О.О. Персоніфікація інформаційного обміну. Монографія . Київ: Видавництво "Логос", 2013. 256 с.
13. Сусська О.О. Міждисциплінарний характер медіадосліджень як сучасний тренд соціальних наук // European Political and Law Discourse. 2018. Volume 5. Issue 3, pp. 173-179.
14. Bolter J.D., Grusin R. Remediation. Understanding New Media. The MIT Press. Cambridge, Massachusetts; L., 1999.
15. Curran J., Gurevitch M. (edc.). Mass Media and Society. London, 1996.
16. Kellner D. (2002) New Media and New Literacies: Reconstruction Education for the New Millenium // The Handbook of New Media / ed. by L.Lievrouw and S.Livingstone. Sage Publication, Lnd, Thousand Oaks; New Delhi.
17. McQuire S. (2016) Geomedia: Networked Cities and the Future of Public Space. Polity Press, Malden, MА. 213 pp.
18. Perloff, Richard M. (2017) The dynamics of persuasion: communication and attitudes in the 21st сentury. 6th ed. Routledge . Taylor & Francis Group. New York and London. 609 pp. Sixth edition published 2017 by Routledge.
19. Schroeder, Ralph (2018) Towards a theory of digital media // Information. Communication & Society. Volume 21, 2018. Issue 3, pp. 323-339.
20. Understanding lurkers in online communities: Computers in Human Behavior. Volume 38. September 2014, рр. 110-117. URL: https://www.sciencedirect.com/science /article /pii/S0747563214003008


Додаткова:

1. Губерський Л.В., Макаренко Є.А., Ожеван М.А. Інформаційна політика України: європейський контекст. К.: Либідь, 2007.
2. Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості: Підручник.
2-ге видання: перероб. і допов. Львів: ПАЇС, 2004.
3. Карпенко В. Основи професійної комунікації. К.,2002
4. Квіт С.М. Масова комунікація. Навчальний посібник. - К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2008.
5. Москаленко А.З. Теорія журналістики: Навч. Посібник.К.: Екс Об,2002.
6. Петрова Н., Якубенко В. Медіа право. К.: Інститут журналістики, 2007.
7. Пономарів О. Культура слова. Мовностилістичні поради: Навч. посібник .
К.:Либідь, 2001.
8. Права людини та мас-медіа в Україні. Част. 2. Збірка. К.: Інститут журналістики КНУ ім. Т.Шевченка, 2020. 328 с. https://zmina.ua/content/uploads/sites/2/2020/06/2020-massmedia_in_ukraine_v08_.pdf
9. Правила світу інформації: як українським медіа наблизитися до європейських стандартів. Посібник для журналістів. К., Рада Європи. 2019. 112 с. URL:
https://rm.coe.int/fm-informationrules-2019-web-final/168098e10f
10. Сусська О.О. Інформаційне поле особистості. Формування інформаційного вибору аудиторії в умовах сучасного соціокультурного середовища. Монографія. Київ : ДАКККіМ, 2003. 188 с.
11. Сусська О.О. Сучаcні підходи до еволюції комунікаційних процесів в контексті трансформації медіасистем // European Political and Law Discourse. 2017. Volume 4. Issue 2, Р. 195-200.
12. Сусська О.О. Управління інформаційними потоками як властивість політичного менеджменту: перехід від імперативу - до взаємодії // European Political and Law Discourse. 2019. Volume 6. Issue 1, P. 108-116.
13. Шкляр В.І. Журналістська майстерність: поетика журналістського твору: Конспект лекцій. К.,1999.
14. Guardino Matt. Framing Inequality: News Media, Public Opinion, and the Neoliberal Turn in U.S. Public Policy. 2019. 180 p. URL: https://doi.org/10.1093/oso/9780190888183.001.0001
15. Schroeder Ralph (2018) Towards a theory of digital media // Information. Communication & Society. Volume 21, 2018. Issue 3, pp. 323-339.
16. Stald G. (2008) 'Mobile identity' in Youth, Identity and Digital Media (ed. Buckinham, D.). Cambridge, MA: MIT Press.
17. Temple M. (2013) 'The media and the message' in Journal of Political Marketing. No.2-3



Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, індивідуальна робота, консультації.

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (усне опитування, реферати, конспекти, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (тестові завдання, письмовий залік).

Мова навчання: українська