НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315138

Назва:

Медіадослідження в PR: сучасні технології та інструменти



Анотація: Програма курсу базується на поєднанні теоретичного та практичного підходів до аналізу комунікацій. Центром курсу є надання теоретичних знань про специфіку сучасних категорій "медіаполя країни", "медіапростору", "медіаполя політичного процесу", "медіаполя бізнес процесу" у поєднанні із засвоєнням теорії та практики сучасних методів та інструментів, спрямованих на аналіз комунікацій та оцінку ефективності комунікацій. Практична частина курсу передбачає вивчення сучасних інструментів автоматизованого контент-аналізу, а також оцінки якості комунікацій за допомогою ШІ. Програма курсу передбачає системне і комплексне застосування технічних засобів навчання (аудіо-, теле- і відеоапаратури), а також інші методичні засоби та прийоми , що сприяють вирішенню проблем навчання усній мові та ситуативній мовленнєвій спрямованості.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 3

Семестр: осінній

Кількість кредитів: загальна кількість годин -120 год.; аудиторні години - 40 ;самостійна робота - 80 год; кредитів ЄКТС - 4,0

Форма контролю: залік

Викладач(і): Н.В. Кононенко, кандидат політичних наук, доцент

Результати навчання: В результаті навчання студенти зможуть:
" визначити структуру сучасного медіаполя України (як базової детермінанти локальних комунікаційних можливостей, канали та інструменти його формування, пояснити детермінацію структури медіаполя України політичними та економічними чинниками;
" охарактеризувати базові тренди (українські/закордонні) в оцінці ефективності комунікацій (як інструменту формування інституцією медіаполя) через медіадослідження;
" зрозуміти специфіку формування медіаполя соціально-політичних процесів та ознайомитися із технологіями дослідження ефективності такого типу комунікацій;
" зрозуміти специфіку формування медіаполя бізнесу та ознайомитися із технологіями дослідження ефективності такого типу комунікацій;
" ознайомитися із дослідницьким потенціалом локальних та іноземних систем моніторингу;
" ознайомитися із потенціалом штучного інтелекту (ШІ) у медіалослідженнях і оцінці ефективності комунікацій;
" сформулювати технічне завдання для виробництва медіадосліджень, спрямованих на оцінку якості комунікацій інституції;


Спосіб навчання: аудитроний/дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Основи соціальних комунікацій"

Зміст дисципліни: Медіапростір сучасної України: ретроспектива, сучасність та генеза. Базові тренди (українські/закордонні) в медіадослідженнях Специфіка формування медіаполя соціального та політичного процесу. Характеристики та ризики "токсичного дискурсу" в соціально-політичній сфері Методи та технології досліджень медіаполя політичного процесу/дискурсу Специфіка формування медіаполя в бізнесі. Ознаки деструктивного дискурсу в бізнес-комунікаціях Методи та технології медіа досліджень бізнес комунікацій Дослідницький потенціал систем моніторингу (Україна, світ). Штучний інтелект (ШІ) у медіалослідженнях і оцінці ефективності комунікацій Інструментальні рішення медіадосліджень Заключне заняття: написання підсумкового тесту


Рекомендована література: Norris, Pippa, and Ronald F. Inglehart. 2009. Cosmopolitan communications: Cultural diversity in a globalized world. New York: Cambridge University Press. Abstract.
o Jennifer McCoy, Murat Somer. Toward a Theory of Pernicious Polarization and How It Harms Democracies: Comparative Evidence and Possible Remedies. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science. Volume 681, Issue 1. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0002716218818782#sec-1 Детальна інформація по Барселонські принципи https://amecorg.com/resources/barcelona-principles-3-0/
o Іванов О. В. Класичний контент-аналіз та аналіз тексту: термінологічні та методологічні відмінності / О. В. Іванов // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. - 2013. - № 1045, Вип. 30
o Белл Деніел ПРИХІД ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА //Сучасна зарубіжна соціальна філософія. - К., 1996. - С.194-251. URL: http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/bell.html
o П'єр Бурдьє. Практичний глузд. - Київ: Український Центр духовної культури, 2003. - 503 с.
o П'єр Бурдьє, Лоїк Вакан. Рефлексивна соціологія. Частина ІІ: Чиказький воркшоп / Переклад з англ. Анастасії Рябчук. - Київ: Медуза, 2015. - 224 с.
o Наталія Костенко, Валерій Іванов. Досвід контент-аналізу: моделі та практики: Монографія. - К.: Центр вільної преси, 2003.
o П. Фролов. Контент-аналіз // Політична енциклопедія. Редкол.: Ю. Левенець (голова), Ю. Шаповал (заст. голови) та ін. - К.: Парламентське видавництво, 2011.
o О. В. Швець, О. М. Флюр. Контент-аналіз // Українська дипломатична енциклопедія: У 2-х т. /Редкол.:Л. В. Губерський (голова) та ін. - К: Знання України, 2004 - Т.1
o Юськів Б. М. Контент-аналіз. Історія розвитку і світовий досвід. - Рівне.: Перспектива, 2006.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, виконання практичних завдань (індивідуальна робота, консультації)

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (до 80 %) участь в обговоренні запропонованих викладачем питань на семінарах, практикуми, наукова робота студента тощо. Підсумково - модульний контроль ( 40% - виконання практичних завдань), а також - залік (20 %).

Мова навчання: українська