Код: 315158Назва:
Семіотичні студії у PR та рекламі
Анотація: Мета курсу - дати майбутньому PR-фахівцеві цілісну уяву про семіотичні засади комунікації, засоби і процедури створення семіосоціопсихологічної палітри, яку використовують PR та реклама. На базі засвоєння студентами теоретичних основ мультимедіатизації та використання знакових систем сформувати комплекс практичних умінь та навичок щодо роботи у галузі PR та реклами. Ознайомити із засадами семіотичних підходів та технологій у маркетингу та рекламі: рівні вивчення та рівні використання мультимедіатизації знакових систем.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 4Семестр: веснянийКількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0Форма контролю: залікВикладач(і): О. О. Сусська, доктор соціологічних наук, професорРезультати навчання: Випускник має продемонструвати глибокі знання з історії та сучасної практики комунікації та її принципів, у т.ч. різноманітних видів і форм соціальної комунікації, її технології; вміти аналізувати сучасні тренди функціонування і розвитку медійних систем; - Випускник має продемонструвати знання щодо державної політики в сфері інформації та комунікації, залучення громадськості до формування і реалізації державної політики; вміти класифікувати та використовувати основні підходи до вивчення комунікаційних процесів; використовувати міжнародний досвід вивчення комунікацій різних рівнів; - Випускник має продемонструвати професійну спроможність проводити кількісні та якісні дослідження громадської думки, ставлень і очікувань громадськості; обирати відповідні методи для досліджень в сфері соціальних комунікацій; аналізувати методологію вивчення ефективності комунікацій у зв'язках з громадськістю; - Випускник має продемонструвати здатність створити/ вдосконалити професійну систему взаємодії із ЗМІ, здатність створювати інформаційні приводи, спроможність до взаємодії із ЗМІ, в т.ч. і проводити моніторинг ЗМІ; застосовувати методи вивчення медіа та ПР; - Випускник має продемонструвати знання щодо особливостей комунікації урядових структур, неурядових організацій, бізнес компаній, політичних партій; вміти аналізувати результати та розробляти програми досліджень, що стосуються системи мас-медіа та соціальних комунікацій.Спосіб навчання: аудиторний /дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Вступ до спеціальності", "Психологія", "Основи соціальних комунікацій"Зміст дисципліни: Проблематизація семіотичних підходів та технологій у маркетингу та рекламі.
Використання знакових систем: рівні вивчення та галузі використання.
Синтез мистецтв та інтерпретативні технології образотворення в семіотиці.
Семіотика тексту (лінгвістика тексту та наративна лінгвістика).
Семіотика у дослідницькій практиці
Семіотика у формуванні бренду
Семіотика у рекламі
Рекомендована література: 1. Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. К.: Вид. центр "Академія", 2004. 344 с. 2. Ділі Джон. Основи семіотики/ Перекл. з англ. та наук. ред. Анатолій Карась К.: Арсенал, 2000. 232 с. 3. Крейґ Ричард. Інтернет-журналістика: робота журналіста і редактора у нових ЗМІ / Перекл. з англ. А. Іщенка. К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2007. 324 с. 4. Маккінтайр Лі. Постправда. Київ: Art Huss, 2021. 208 c. 5. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації ; пер. з англ. Львів: Літопис, 2010. 538 с. 6. МакКвейл Д., Віндал С. Моделі масової комунікації у зв'язку з соціальною системою. Вплив комунікації на індивидів (моделі) / Пер. з англ. Ярмоленко С. В. Київ, 2002. 7. Семенюк О.А., Паращук В.Ю. Основи теорії мовної комунікації. К.: Вид. центр "Академія", 2010. 240 с. 8. Сусська О.О. Семіосоціопсихологічні засади досліджень "образу суспільства" в медіакомунікативних системах// Проблеми політичної психології: зб. наук. праць /Асоціація політичних психологів України, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України. Київ : Міленіум, 2015. Вип. 2 (16). С.40-48. 9. Сусська О.О. Соціалізаційний протест в алгоритмі необмежених просторів // Соціальні виміри суспільства. Збірник наукових праць Інституту соціології НАН України. Вип. 5 (16). Київ, 2013. С. 494-504. 10. Barthes R. Elements of Semiology, Publisher: Hill and Wang, 1968. 11. Berger A. Media analysis techniques. Sage publications, Inc., 1991. 12. Berger A. Seeing is Believing. An Introduction to Visual Communication. Mayfield Publishing Company, 1989. 210 p. 13. Brown Gillian and Yule George. Discourse Analysis. Cambridge, Cambridge University Press, 1983. 14. Еко Умберто. Семиотика и философия на езика. София: Наука и изкуство, 1993. 256 с. 15. Еко Умберто. Трактат по обща семиотика. София: Наука и изкуство, 1993. 378 с. 16. John A.M. et al. The role of social media infl uencers in digital marketing era-an analytical study// Journal of the Gujarat Research Society. 2019. Т.21. №. 16s.С.125-130. 17. Лотман Ю. Поетика. Топология на културата. София: Народна култура, 1990. 536 с. 18. Ziff Paul. Semantic Analysis. Ithaca: Cornell University Press, 1960. Додаткова 1. Eco Umberto. Appunti per una semiologia delle comunicazioni visive // "Annali della Scuola Sup. di Com. Sociali" Milano, №2.1967. 2. Eco Umberto. La struttura assente. Milano, Casa Ed. Valentino Bompiani & C.Sp.a., 1968. 3. Habermas J. Theorie des kommunikativen Handelns. B.2. Zur Kritik der funktionalistischen Vernunft. Frankfurt / M., 1981. 184 S. 4. Hartley J. Understanding News. London, Routledge, 1993. 204 p. 5. Krampen Martin. Code. // Encyclopedic Dictionary of Semiotics, Volume 1. Front Cover. (Ed.) Thomas Albert Sebeok, Paul Bouissac. Vol.1, Berlin, Mouton de Gruyter, 1994. 529 p. 6. Lakoff G. et al. Metaphors we Live by. Chicago, The University of Chicago Press, 1980. 242 p. 7. Larson Ch. U. Persuasion: Reception and Resposibility. Wadsworth, Inc., 1989. 434 p. 8. Levi-Strauss. Le crudo e il cotto // "Ouverture", 1972. P. 38-44. 9. McQuire S. (2016) Geomedia: Networked Cities and the Future of Public Space. Polity Press, Malden, MА. 213 pp. 10. Perloff, Richard M. (2017) The dynamics of persuasion: communication and attitudes in the 21st сentury. 6th ed. Routledge . Taylor & Francis Group. New York and London. 609 pp. Sixth edition published 2017 by Routledge. 11. Ricoeur Paul. "Existence and hermeneutics" // The Conflict of Interpretetions. Evanston: Northwestern University Press, 1974. 12. Schroeder Ralph (2018) Towards a theory of digital media // Information. Communication & Society. Volume 21, 2018. Issue 3, pp. 323-339. 13. Van Dick Th. Text and Context. Explorations in the Semantics and pragmatics of Discouse. London, longman. 1982. 14. Virilio Paul. La bombe informatique. Paris, 1998. 15. Vygotsky L.S. Mind in Society. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 1978. Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, виконання практичних завдань (індивідуальна робота, консультації)Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою:
поточний контроль - 70 балів (усне опитування, реферати, конспекти, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (тестові завдання, письмовий залік).Мова навчання: українська.