НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315230

Назва:

Об`єктно-орієнтований аналіз і дизайн



Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: ІV

Семестр: осінній

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин - 120 год.; аудиторні години - 40 год.; лекції - 20 год.; практичні заняття - 20 год.; самостійна робота - 80 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Шабінський А.С.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
- сферу та особливості застосування об'єктно-орієнтованого аналізу та дизайну;
- засоби мови UML для моделювання об'єктів та процесів в об'єктно-орієнтованому аналізі та дизайні;
- принципи об'єктно-орієнтованого дизайну SOLID, методологію та взірці об'єктно-орієнтованого дизайну GRASP, дизайнерські взірці GoF;
уміти:
- проектувати програмні компоненти та системи для довільних предметних областей із застосуванням принципів, взірців, методів об'єктно-орієнтованого дизайну;
- аналізувати об'єктно-орієнтовані дизайни чи програмні компоненти/системи на предмет доцільності застосованих підходів і рішень та за потреби здійснювати рефакторинг для вдосконалення;
- аналізувати програмні системи на предмет внесення нових властивостей чи можливостей та здійснювати відповідний рефакторинг;


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Мови програмування", "Процедурне програмування (на базі Сі/Сі++)", "Об'єктно-орієнтоване програмування".

Зміст дисципліни: Курс передбачає набуття теоретичних знань і практичних навичок об'єктно-орієнтованого аналізу та дизайну. Об'єктно-орієнтований аналіз є важливою складовою системного аналізу об'єктів і процесів комп'ютеризації. Об'єктно-орієнтований дизайн є однією із ключових стадій процесу розробки програмного забезпечення. Теорія та методологія аналізу та дизайну утворюють блок фундаментальних знань та навичок, необхідних фахівцю у галузі програмної інженерії. У курсі розглядаються усталені методи та практики об'єктно-орієнтованого аналізу, взірцеві рішення та підходи у об'єктно-орієнтованому дизайні. Особливу увагу приділено практичним завданням із максимальним наближенням задач до реальних професійних.


Рекомендована література: 1. Larman, Craig (2005) [2004]. Applying UML and Patterns - An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd ed.). New Jersey: Prentice Hall. ISBN 0-13-148906-2.
2. Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, and JohnVlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. AddisonWesley Professional (November 10, 1994)
3. Martin, Robert C., and Micah Martin. Agile principles, patterns, and practices in C. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall, 2006.
4. Unified Modelling Language and Meta Object Facility. http://uml.org/


Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (розв'язання кейсів, поточні контрольні роботи); підсумковий контроль - 40 балів (письмовий екзамен).

Мова навчання: українська