Код: 315312Назва:
Первісна історія України
Анотація: Походження людини. Історія первісного суспільства. Мисливство прильодовикової епохи. Неолітична революція. Походження індоєвропейців. Скіфсько-сарматська доба. Походження українців та їхніх сусідів. Зазначені теми викладаються з урахуванням новітніх досліджень у галузі праісторії та археології. Теоретичний курс закріплюється навчальною археологічною практикою.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІСеместр: осіннійКількість кредитів: 4 (загальна кількість годин – 120 год.; аудиторні години – 42 год.; лекції – 24 год.; семінарські заняття – 18 год.; самостійна робота - 78 год.)Форма контролю: екзаменВикладач(і): Залізняк Л.Л., д.і.н., професорРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:- знати і розуміти хід подій з історії України;- уміти застосовувати набуті знання для аналізу історичних процесів на широкому тлі історії Європи: від появи найдавніших людських істот на теренах України до постання держави Київська Русь.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: історія та культура давнього населення України з курсу Історія України (середня освіта).Зміст дисципліни: Висвітлюються маловідомі, проте актуальні проблеми стародавньої історії нашої Батьківщини. Значну увагу приділено проблемам походження людини. Способу життя людини доби палеоліту, мезоліту, ролі доби енеоліту в передісторії України; етногенезу та розселенню індоєвропейських народів, витокам слов’янства та історії формування українського народу, етнічним процесам у Київській Русі, культурно-історичному місцю України в історії Європи.Рекомендована література: Грицак Я. 2019. Нарис історії України. Формування модерної нації XIX-XX століття. Київ, 656 с.Залізняк Л. 2019. Стародавня історія України. Київ: Темпора, 640 с.Залізняк, Л. Л. 2020 Від пізніх неандертальців до ранніх індоєвропейців. Кам’яна доба України, вип. 19. 234 с.Конча, С. В. 2017. Індоєвропейці: пізнання доісторії. Київ: Центр учбової літератури, 416 с.Шакурова О. 2017. Основні концепції етногенезу українського народу: вітчизняна історіографія (кінець ХІХ – початок ХХІ ст.). Київ, 272 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль – 40 балів (усний екзамен).Мова навчання: українська