НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315313

Назва:

Історія античного світу



Анотація: Основні тенденції формування цивілізації в добу Античності; закономірні й характерні риси процесу, основні етапи й ключові події епохи. Зміни у системі життєвих цінностей, світосприйнятті й ментальності тогочасного суспільства; здобутки, які воно залишило людству.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин – 120 год.; аудиторні години – 42 год.; лекції – 24 год.; семінарські заняття – 18 год.; самостійна робота - 78 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Синиця Є.В., к.і.н.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- знати і розуміти хід подій за доби Античності;
- засвоїти основні тенденції політичних, соціально-економічних та культурних перетворень в історії Стародавніх Греції та Риму;
- уміти застосовувати набуті знання для аналізу історичних процесів минулого і сьогодення.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: основи археології; історія Стародавнього Сходу; історія античної культури.

Зміст дисципліни: ознайомлення студентів з основними тенденціями формування цивілізації в добу Античності, виявити закономірні і характерні риси історичного процесу у Середземномор'ї протягом І тис. до н.е. – першої половини І тис. н.е., окреслити основні етапи і вузлові події епохи. Особливу увагу звернути на зміни у системі життєвих цінностей, світосприйнятті і ментальності тогочасного суспільства, на ті здобутки, які воно залишило людству.


Рекомендована література: 1. Одрін О.В. Екологія господарства античних держав Північного Причорномор'я. – К.: Ін-т історії України НАНУ, 2014.
2. Ставнюк В.В. Історія Давньої Греції. – Чернівці: Місто, 2022.
3. Barringer Judith. The Art and Archaeology of Ancient Greece. – Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
4. Heather Peter. Empires and Barbarians: Migration, Development and the Birth of Europe. – London: Macmillan, 2009.
5. The Peoples of Ancient Italy /ed. by Gary Farney and Guy Bradley/. – Berlin: Walter De Gruyter, 2017.
6. Thomson De Grummond Nancy. Encyclopedia of history of classical archaeology. – New York & London: Routledge, 2016.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль – 40 балів (письмовий екзамен).

Мова навчання: українська