НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315314

Назва:

Основи археології



Анотація: Ознайомлення студентів з основами археології: специфікою її джерел, методикою дослідження археологічних пам’яток, обробки й аналізу первинної інформації та способами реконструкції історичного процесу за археологічними джерелами, а також основними віхами давньої історії України і прилеглих територій.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: I

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 4 (загальна кількість годин – 120 год.; аудиторні години – 40 год.; лекції – 24 год.; семінарські заняття – 16 год.; самостійна робота - 80 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): Білинський О.О.. к.і.н.

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: основні етапи розвитку археологічної науки; типи пам’яток та методи їх вивчення; археологічну періодизацію.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: історія, етнологія, палеоантропологія, палеозоологія, палеоботаніка, палеодемографія, природничі методи датування археологічних об’єктів, нумізматика, українознавство.

Зміст дисципліни: ознайомлення з нерухомими та рухомими пам’ятками матеріальної культури давнини: стоянки, поселення, селища,городища, міста, планування та житлобудування, знаряддя праці, зброя, речі побутового та культового призначення: посуд, прикраси тощо. Надання системного вивчення пам’яток матеріальної культури у вивченні минулого людства. Ознайомлення з основними археологічними епохами.


Рекомендована література: David B. & Thomas J. (2016). Handbook of landscape archaeology. Routledge.
Parker Pearson M. (2000). The archaeology of death and burial. Texas A & M University Press.
Renfrew C. & Bahn P. G. (2020). Archaeology : theories methods and practice (Eighth). Thames and Hudson.
Trigger B. G. (2006). A history of archaeological thought (2nd ed.). Cambridge University Press.
Сегеда С. (2009). Антропологія: Підручник для студентів гуманітарних спеціальностей ВНЗ. Київ: Либідь.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль – 30 балів (усний залік).

Мова навчання: українська