Код: 315316Назва:
Практика музейна (ознайомча)
Анотація:
Практика спрямована на формування широкої ерудиції гуманітарія, покликана сприяти образному закріпленню та поглибленню теоретичних знань, ознайомленню з системою організації роботи музеїв і методикою проведення екскурсій. Програма музейної практики передбачає відвідування історико-архітектурних та історико-культурних пам'яток, історичних, історико-літературних, художніх, комплексних і меморіальних музеїв діячів української культури, письменників тощо.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: IСеместр: додатковий період весняного семеструКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 30 год.; лекції – 0 год.; практичні заняття – 30 год.; самостійна робота - 60 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): керівник для кожної групиРезультати навчання: Студенти по закінченні практики матимуть уявлення про стан сучасного музейництва в Україні; зрозуміють роль музейної спадщини у формуванні національної ідентичності українців; ближче познайомляться зі спадщиною відомих діячів музейництва (Миколи Біляшівського, Данила Щербаківського, Богдана Ханенка, Миколи Сумцова, Людмили Проценко та інших), висловлять свої судження щодо музейної справи в Україні.Спосіб навчання: позааудиторний (на базі музеїв м. Києва та інших міст України)Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія України, Історія української культури, Філософія, Світова література-1, Українська мова.Зміст дисципліни: Програма музейної практики передбачає відвідування історико-архітектурних та історико-культурних пам’яток, історичних, історико-літературних, художніх, комплексних і меморіальних музеїв історичних та культурних діячів, письменників тощо. Студенти з керівником групи працюють за календарним планом, який є додатком до наказу про проходження практики. Студенти повинні після ознайомлення з матеріалом екскурсії в кожному з музеїв календарного плану зафіксувати свої враження в щоденнику практики та висловити свої судження щодо стану, проблем і перспектив музейної справи в Україні.Рекомендована література: 1. Бабарицька В., Короткова, О.Малиновська. Ескурсознавство і музеєзнавство. Київ : Альтерпрес, 2007. 464 с.2. Бондарець О.В. Сучасна освітня модель музею та деякі актуальні проблеми музейництва // Могилянські читання. 2019. Пам'ять і пам'ятки Мазепиної доби: вивчення, збереження, осмислення. Зб. наук. праць. – Київ : Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник, Фенікс, 2019. С. 12-20.3. Вайдахер Ф. Загальна музеологія / переклад з німецької Х. Назаркевич, О. Лянг, В. Лозинського. Львів : Літопис, 2005. 242 с.4. Крук О. І. Розвиток музейної справи в Україні (кінець 1950-х – 1980-ті рр.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. іст. наук : спец. 07.00.01 Історія України. Харків : Харківський національний ун-т ім. В. Каразіна, 2000. 20 с. 5. Основи музеєзнавства, маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності музеїв: Посібник. Івано-Франківськ : Плай, 2005. 64 с.6. Рутинський М.Й., О. В.Стецюк. Музеєзнавство : Навч. посіб. - Київ : Знання, 2008. 428 с.7. Якубовський В. І. Музеєзнавство: Посібник для студентів вищих навчальних закладів / В.І. Якубовський ;.видання друге, доповнене і перероблене. Кам'янець-Подільський, 2012. 352 с.Форми та методи навчання: Форми: консультації, індивідуальні співбесіди, самостійна робота, практика. Методи практичні, проблемно-пошукові, контролю і самоконтролю.Методи й критерії оцінювання: Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг, повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність тощо).Мова навчання: українська