Код: 315460Назва:
Процедурне програмування
Анотація: Курс програмування мовою С служить двом головним цілям відповідно тому особливому місцю, яке мова С займає в сучасному програмуванні. Перш за все мова С — це мова програмування середнього рівня, в якій комбінуються засоби низького рівня, наприклад, бітові операції, з деякими рисами мови високого рівня, наприклад, структуровані дані і керування. Тому програмування з використанням мови С — це оволодіння іншою по відношенню до реалізованої у мові Паскаль моделі обчислень, а саме машинно-орієнтованою, здатною налаштовуватись на конкретне обчислювальне середовище.
З другого боку, мова С — це крок в напрямку С++. Курс готує до переходу в об’єктно-орієнтовану парадигму програмування з використанням мультипарадигменної мови С++. Тому головними особливостями курсу є вивчення проблем типізації, зокрема літералів, розрізнення типів сталих і змінних, визначення інтерфейсів функцій, механізмів ініціалізації, непрямої адресації, управління пам’яттю, роботи з псевдонімами, способів виклику функцій, зокрема рекурсивних, класифікація типів передачі параметрів та результатів, використання механізмів розширення області визначення функцій і операцій.
Мета курсу довести процедурно-орієнтовану парадигму, з вивчення якої починався Паскаль, до довершеності, необхідної для віртуозної розробки програмних систем з використанням впорядкованих за рівнями об’єктно-орієнтованих абстракцій з гнучкими інтерфейсами і повторно вживаними вхідними кодами.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 2Семестр: осіннійКількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150; лекційні заняття - 26; практичні заняття - 28 годин; самостійна робота - 96 години) Форма контролю: іспитВикладач(і): Бублик В.В, Бучко О.А., Гороборуков В.В., Вовк Н.Є.Результати навчання: в результаті проходження навчального курсу студенти повинні:знати: принципи процедурного програмування; процедурні конструкції і засоби мов програмування С/С++;вміти: самостійно реалізовувати і тестувати прості програмні проекти;мати навички: самостійного тестування програмного коду.Спосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: немаєЗміст дисципліни: Курс програмування мовою С служить двом головним цілям відповідно тому особливому місцю, яке мова С займає в сучасному програмуванні. Перш за все мова С — це мова програмування середнього рівня, в якій комбінуються засоби низького рівня, наприклад, бітові операції, з деякими рисами мови високого рівня, наприклад, структуровані дані і керування. Тому програмування з використанням мови С — це оволодіння іншою по відношенню до реалізованої у мові Паскаль моделі обчислень, а саме машинно-орієнтованою, здатною налаштовуватись на конкретне обчислювальне середовище.
З другого боку, мова С — це крок в напрямку С++. Курс готує до переходу в об’єктно-орієнтовану парадигму програмування з використанням мультипарадигменної мови С++. Тому головними особливостями курсу є вивчення проблем типізації, зокрема літералів, розрізнення типів сталих і змінних, визначення інтерфейсів функцій, механізмів ініціалізації, непрямої адресації, управління пам’яттю, роботи з псевдонімами, способів виклику функцій, зокрема рекурсивних, класифікація типів передачі параметрів та результатів, використання механізмів розширення області визначення функцій і операцій.
Мета курсу довести процедурно-орієнтовану парадигму, з вивчення якої починався Паскаль, до довершеності, необхідної для віртуозної розробки програмних систем з використанням впорядкованих за рівнями об’єктно-орієнтованих абстракцій з гнучкими інтерфейсами і повторно вживаними вхідними кодами.Рекомендована література: 1. В.В.Бублик, Об’єктного-орієнтоване програмування, ІТКнига, 20152. Bjarne Stroustrup, The C++ Programming Language, 4th Edition, 20123. Bjarne Stroustrup, A Tour of C++, Third edition, 20164. Bjarne Stroustrup, Programming principles and practice using C++, Second edition5. Scott Meyers, Effective C++Б 20136. Scott Meyers, More Effective C++, 20147. Scott Meyers, Effective Modern C++: 42 Specific Ways to Improve Your Use of C++11 and C++14, 20158. Peter Gottschling, Discovering Modern C++, Second edition, 2021Форми та методи навчання: : лекційні заняття, практичні заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: робота студентів оцінюється за модульно-рейтинговою системою. Матеріал дисципліни розділяється на 10 навчальних проектів по 5 балів кожний і один контрольний проект (10 балів). Підсумковий контроль проводиться у формі письмового іспиту – 40 балів.
За результатами семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичення оцінок за кожен з видів робіт у семестрі та оцінки за іспит.
Студент допускається до складання іспиту, якщо кількість набраних ним балів за семестр становить не менше 40 балів. Іспит вважається не зданим, якщо сумарна кількість балів з дисципліни складає менше 60 балів. Підсумкова оцінка «x» з дисципліни у балах (100 – бальна шкала) переводиться у чотирибальну (національну шкалу) з розрахунку: 60 ? х < 71 – задовільно, 71 ? х < 91 – добре, 91 ? х ? 100 – відмінно.Мова навчання: українська