Код: 315507Назва:
Музеї світу
Анотація: Загальні уявлення про історію і сучасність музейної справи у світовому контексті. Розгляд окремих типів формування музеїв як значущої складової культури у світі за окремими узагальнюючими напрямами (Європа, США і Канада; Латинська Америка; Азія; Африка). Вивчення історії становлення і функціонування музейництва як теоретично, так і на прикладі окремих найбільш значущих музейних установ світу.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 3Семестр: 5Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 16 год.; семінарські заняття - 12 год.; самостійна робота - 62 год.)Форма контролю: залік.Викладач(і): кандидат культурології, старший викладач Павліченко Н.В.Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними та фактичними знаннями в галузі музеєзнавства;знайомство з впровадженнями наслідків наукових досліджень в практику музейництва;володіння навичками самостійної навчальної та наукової праці;володіння необхідними предметно- професійними і соціальними якостями особистості бакалавра.Спосіб навчання: аудиторний, семінарські заняття, самостійна робота.Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія української культури, музеєзнавство, Теорія і практика виставкової роботи, Музейництво в країнах Центральної та Західної Європи, Музейництво в країнах Америки.Зміст дисципліни: Історія, теорія (загальна, документування, тезаврування, комунікації) музейництва. Музейне джерелознавство. Методика фондової, експозиційної та освітньої діяльності музеїв різних типів та профілів. Особливості розвитку музейництва в різних регіонах світу. Історичний і сучасний досвід музейної справи в країнах Центральної та Західної Європи. Специфіка музейництва в країнах Америки. Визначні сучасні музеї. Рекомендована література: Вайдахер Ф. Загальна музеологія: Посібник. - Львів: Літопис, 2005. - 630 с.Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство: Навч.посібник. - К.: Знання, 2008. - 429с.Alexander, Edward P., and Alexander, Mary. Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museums. 2d ed. Rowman Altamira, 2008. 352 p.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності:
метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та позааудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових робіт;
Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам'ятовування, обсяг, повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність тощо).
Мова навчання: українська