Код: 315533Назва:
Дискурси ідентичності європейської культури
Анотація: Курс «Соціокультурний розвиток людства» надає можливість Він надає можливість студентам отримати грунтовні теоретичні та фактичні знання у дискурсивному просторі історії та теорії розвитку ідентифікації складових європейського цивілізаційного вибору, аналізу головних історичних подій європейської цивілізаційної розмірності та різних соціальних практик, що гарантують збереження цього вибору у культурних цінностях, та доводять, на етапі сучасної глобалізації історичного розвитку людства, свою ефективність та здатність до модернізації.Тип дисципліни: нормативна Рік навчання: 3, 4Семестр: 5, 6, 7, 8Кількість кредитів: 15 (загальна кількість годин – 450 год.; аудиторні години –
152; лекції – 8, семінарські заняття – 144, самостійна робота - 162 год.)Форма контролю: залік, іспитВикладач(і): старший викладач Бондарець О.В., доцент Джулай Ю.В.;Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:Знати основні концепції розвитку людства, проблеми, пов’язані з антропосоціогенезом, переходом до відтворювального господарства, становленнядержави, етнічного розвитку людства, мовного розвитку людства. З особливостями протікання зазначених процесів в окремих регіонах світу.Уміти орієнтуватися у зазначених в курсі проблемах, виявляти головне в спеціальній літературі, писати реферати за темами курсу, виступати з доповідями перед аудиторієюСпосіб навчання: аудиторний.Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія філософії, Археологія та давня культура, Етнологія.Зміст дисципліни: Семінар має на меті познайомити студентів з одного боку із основними сучасними
концепціями розвитку людства, а з другого боку – із проблемами, які існують у
вивченні розвитку людського суспільства. Розглядаються проблеми
антропосоціогенезу, походження мистецтва, походження театру, походження та
розвитку мов, походження відтворюючого господарства, походження писемності та
її види, походження держави, походження шляхів сполучень та транспорту,
етногенез та соціогенез, походження ремесла та інші найважливіші проблеми
розвитку людства. Семінар дозволяє студентам опанувати методологію та
методику дослідження давніх суспільств у всіх їхніх проявах. Семінар передбачає
лекційну частину та семінари з заслуховуванням доповідей студентів та їхнє
обговорення. Самостійна робота студентів може вилитися у наукові публікації.Рекомендована література: Павленко Ю.В. Історія світової цивілізації. К. 2002.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: заліки:
Поточний контроль (70 %) усне опитування, реферати, конспекти.
Підсумковий контроль (30% контрольні завдання);
іспит:
Поточний контроль (60 %) усне опитування, реферати, конспекти.
Підсумковий контроль (40 % контрольні завдання);Мова навчання: українська.