Код: 315538Назва:
Загальна музеологія
Анотація: В умовах цифрової цивілізації для реалізації власних завдань відповідно до світових тенденцій (комунікація, інтерактивність, партисипація) музей потребує кваліфікованих фахівців.
Навчальна дисципліна складається із чотирьох модулів. В першому ("Теоретична музеологія") розглядаються дискусійні питання щодо ролі музею в сучасній культурі, наукові концепції музею (дитячий музей, екомузей, музей як культурний центр, музей як "третє місце" та ін.), структура музеології. В наступному модулі ("Історична музеологія") аналізуються загальні тенденції історичного розвитку музейництва в країнах Європи, Америки, Азії, Африки, Австралії та інших регіонів Океанії. В модулі "Прикладна музеологія" увага акцентується на фондовій, експозиційній та культурно-освітній діяльності музею, а також - музейному менеджменту та маркетингу. Модуль "Актуальні проблеми розвитку музеології" - це проблеми пам`яткознавства та охорони позамузейних пам`яток, культурного туризму, музейного джерелознавства, музейної соціології, музейної психології, музейної інформатики.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 3Семестр: 5, 6Кількість кредитів: 7.00 (загальна кількість годин – 210 год.; аудиторні години –
72 год.; лекції – 52 год.; семінарські заняття –20 год.; практичні заняття – 4год.;
самостійна робота 138 год.)Форма контролю: залік, іспитВикладач(і): старший викладач Бондарець О.В.Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними та фактичними знаннями в галузімузеєзнавства;знайомство з впровадженнями наслідків наукових досліджень в практикумузейництва;володіння навичками самостійної навчальної та наукової праці;володіння необхідними предметно- професійними і соціальними якостямиособистості бакалавра.Спосіб навчання: аудиторний, позааудиторні практичні заняття.Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія української культури.Зміст дисципліни: Історія, теорія (загальна, документування, тезаврування, комунікації) музейництва.
Музейне джерелознавство. Методика фондової, експозиційної та освітньої
діяльності музеїв різних типів та профілів. Музейна педагогіка. Музейне
будівництво(музейна політика і законодавство, музейний менеджмент та
маркетинг, охорона поза музейних пам’яток тощо).Рекомендована література: Вайдахер Ф. Загальна музеологія: Посібник. – Львів: Літопис, 2005. – 630 с.Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство: Навч.посібник. – К.: Знання, 2008. –429с.Юренева Т.Ю. Музееведение. – М., 2006. – 560с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності:
метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та
позааудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод
письмових робіт;
Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг,
повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і
самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками
застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання,
ретельність тощо).Мова навчання: українська