НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315538

Назва:

Загальна музеологія



Анотація: В умовах цифрової цивілізації для реалізації власних завдань відповідно до світових тенденцій (комунікація, інтерактивність, партисипація) музей потребує кваліфікованих фахівців. Навчальна дисципліна складається із чотирьох модулів. В першому ("Теоретична музеологія") розглядаються дискусійні питання щодо ролі музею в сучасній культурі, наукові концепції музею (дитячий музей, екомузей, музей як культурний центр, музей як "третє місце" та ін.), структура музеології. В наступному модулі ("Історична музеологія") аналізуються загальні тенденції історичного розвитку музейництва в країнах Європи, Америки, Азії, Африки, Австралії та інших регіонів Океанії. В модулі "Прикладна музеологія" увага акцентується на фондовій, експозиційній та культурно-освітній діяльності музею, а також - музейному менеджменту та маркетингу. Модуль "Актуальні проблеми розвитку музеології" - це проблеми пам`яткознавства та охорони позамузейних пам`яток, культурного туризму, музейного джерелознавства, музейної соціології, музейної психології, музейної інформатики.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 3

Семестр: 5, 6

Кількість кредитів: 7.00 (загальна кількість годин – 210 год.; аудиторні години – 72 год.; лекції – 52 год.; семінарські заняття –20 год.; практичні заняття – 4год.; самостійна робота 138 год.)

Форма контролю: залік, іспит

Викладач(і): старший викладач Бондарець О.В.

Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними та фактичними знаннями в галузі
музеєзнавства;
знайомство з впровадженнями наслідків наукових досліджень в практику
музейництва;
володіння навичками самостійної навчальної та наукової праці;
володіння необхідними предметно- професійними і соціальними якостями
особистості бакалавра.

Спосіб навчання: аудиторний, позааудиторні практичні заняття.

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Історія української культури.

Зміст дисципліни: Історія, теорія (загальна, документування, тезаврування, комунікації) музейництва. Музейне джерелознавство. Методика фондової, експозиційної та освітньої діяльності музеїв різних типів та профілів. Музейна педагогіка. Музейне будівництво(музейна політика і законодавство, музейний менеджмент та маркетинг, охорона поза музейних пам’яток тощо).


Рекомендована література: Вайдахер Ф. Загальна музеологія: Посібник. – Львів: Літопис, 2005. – 630 с.
Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство: Навч.посібник. – К.: Знання, 2008. –
429с.
Юренева Т.Ю. Музееведение. – М., 2006. – 560с.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності: метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та позааудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових робіт; Критерії оцінки: характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг, повнота і точність); якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення); ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці; оволодіння досвідом творчої діяльності; якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність тощо).

Мова навчання: українська