Код: 315555Назва:
Методика викладання культурологічних дисциплін в середніх закладах освіти*
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 4Семестр: 7Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28
год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота - 62 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): старший викладач Бондарець О.В.Результати навчання: вміння здійснювати критичний аналіз історичних поглядів на проблеми методикивикладання в середніх закладах освіти, аналіз методики викладання в середніхзакладах освіти, аналіз загальнометодичних засад і специфіки методикивикладання культурологічних дисциплін;знайомство з впровадженням наслідків наукових досліджень в галузі педагогіки впедагогічну практику;володіння навичками систематичної самостійної навчальної та наукової діяльності,педагогічної праці;володіння необхідними предметно-професійними і соціальними якостямиособистості бакалавра.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Основи педагогіки та психології
Педагогічна практикаЗміст дисципліни: Культурологія в контексті гуманітарного знання. Наукові основи методики
викладання культурологічних дисциплін.
Форми організації навчання та методика їх проведення.
Методи навчання.
Методика формування наукових понять.
Формування уміння працювати з навчальними текстами, періодичним виданнями.
Методика використання наочних засобів.
Модульна система навчання. Інноваційні технології навчання.
Організаційно-методичне забезпечення викладання культурологічних дисциплін.
Особистісна культура вчителя.
Цілісність педагогічної діяльності. Педагогічне спілкування.Рекомендована література: Скульський Р.П., Стельмахович М.Г. Методика викладання народознавства вшколі: Посібник для вчителів, вихователів, студентів і викладачів педагочічнихінститутів та університетів. – Івано-Франківск, 1995. – 176 с.Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контексный подход:Метод.пособие. – М., 1991. – 207с.Українознавство в середній школі: Курс лекцій з методики викладанняукраїнознавства.– Чернівці, 1996.– 120 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, семінар-дискусія з елементами навчально-педагогічної гри, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності:
метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та поза
аудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових
робіт;
Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг,
повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і
самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками
застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання,
ретельність тощо).Мова навчання: українська