НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315555

Назва:

Методика викладання культурологічних дисциплін в середніх закладах освіти*



Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 4

Семестр: 7

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28 год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота - 62 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): старший викладач Бондарець О.В.

Результати навчання: вміння здійснювати критичний аналіз історичних поглядів на проблеми методики
викладання в середніх закладах освіти, аналіз методики викладання в середніх
закладах освіти, аналіз загальнометодичних засад і специфіки методики
викладання культурологічних дисциплін;
знайомство з впровадженням наслідків наукових досліджень в галузі педагогіки в
педагогічну практику;
володіння навичками систематичної самостійної навчальної та наукової діяльності,
педагогічної праці;
володіння необхідними предметно-професійними і соціальними якостями
особистості бакалавра.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Основи педагогіки та психології Педагогічна практика

Зміст дисципліни: Культурологія в контексті гуманітарного знання. Наукові основи методики викладання культурологічних дисциплін. Форми організації навчання та методика їх проведення. Методи навчання. Методика формування наукових понять. Формування уміння працювати з навчальними текстами, періодичним виданнями. Методика використання наочних засобів. Модульна система навчання. Інноваційні технології навчання. Організаційно-методичне забезпечення викладання культурологічних дисциплін. Особистісна культура вчителя. Цілісність педагогічної діяльності. Педагогічне спілкування.


Рекомендована література: Скульський Р.П., Стельмахович М.Г. Методика викладання народознавства в
школі: Посібник для вчителів, вихователів, студентів і викладачів педагочічних
інститутів та університетів. – Івано-Франківск, 1995. – 176 с.
Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контексный подход:
Метод.пособие. – М., 1991. – 207с.
Українознавство в середній школі: Курс лекцій з методики викладання
українознавства.– Чернівці, 1996.– 120 с.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, семінар-дискусія з елементами навчально-педагогічної гри, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності: метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та поза аудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових робіт; Критерії оцінки: характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг, повнота і точність); якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення); ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці; оволодіння досвідом творчої діяльності; якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність тощо).

Мова навчання: українська