Код: 315572Назва:
Культура Відродження
Анотація: Ренесанс як певний часовий locus й емпірична реальність, як унікальна структура (модус) культурної свідомості, як культурологема. Реалії італійського Ренесансу від Петрарки до так званого Sacco di Roma. Поняття: класицизм, гуманізм, риторика, традиція, інновація, творчість, особистість, індивідуалізм, «інтелігенція». Спектр авторів від найавторитетніших класиків жанру (Ж.Мішлє, Я.Буркгардт, Й.Гейзінґа) до сучасних істориків культури Ренесансу (Е.Гарен, Л.Баткін та ін.).Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 4дКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28
год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота – 62год.)Форма контролю: залікВикладач(і): старший викладач Чумаченко Б.М.Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:- знати головні події та факти культурної історії доби Відродження.розуміти сутність ренесансного типу культури в його проявах в Італії та за межамиІталії.- мати сучасні наукові уявлення про місце Ренесансу в історії європейськоїкультури.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Культурологія, Антична культура, Історія середньовічної культури, Культура доби
Бароко, Культура Європи Нового часу, Основні поняття історії культури.Зміст дисципліни: Характеристика генези ренесансного типу культури, наукова переоідизація доби
Ренесансу, опис головних феноменів ренесансної культури, ознайомлення з
історією дослідження культури Відродження, панорама сучасних теоретичних
образів ренесансної культури, конфлікт інтерпретацій в студіях Ренесансу.
Важливим завданням курсу є демонстрація значення ренесансних студій для
становлення сучасної культурології (концепції культурно-історичних епох,
соціокультурна динаміка Європи Нового часу тощо).Рекомендована література: Буркхард Я. Культура Италии в эпоху Возрождения. – М., 1996.Will Durant. The Renaissance. – NY, 1963.Баткин Л.М. Итальянское Возрождение: проблемы и люди.Бицилли П.М. Место Ренессанса в истории культуры. – СПб, 1996.Делюмо Ж. Цивилизация Ренессанса, М.Гарэн Э. Проблемы итальянского Возрождения. – М, 1986.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль – усне опитування на колоквіумі, тести, реферати, конспекти.
Підсумковий контроль – залік у формі тестування або письмової роботи.Мова навчання: українська