Код: 315573Назва:
Культура доколумбової Америки
Анотація: В межах курсу розглядаються нові підходи щодо низки ключових проблем у вивченні доколумбових цивілізацій. Значна увага акцентується на специфіці соціокультурного розвитку Месоамерики та Центральних Анд, переосмисленні ролі корінних народів у структуруванні взаємодії з європейцями, а також порівнянні американського та близькосхідно-європейського культурно-історичного циклів.
Студенти мають можливість опрацювати різноманітні джерела з історії культури доколумбової Америки.
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 4дКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28
год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота – 62год.)Форма контролю: залікВикладач(і): старший викладач Бондарець О.В.Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними знаннями з історії культури доколумбовоїАмерики;володіння навичками систематичної навчальної та наукової діяльності, вміннязастосувати інтегровані знання програмного матеріалу дисципліни;володіння необхідними предметно-професійними і соціальними якостямиособистості бакалавра.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Археологія та давня культураЗміст дисципліни: У курсі висвітлено основні тенденції розвитку культури на Американському
континенті, починаючи від появи на ньому найдавнішої людини до завоювання
європейцями. Робиться спроба поєднати періодизацію культури Америки з
основними змінами клімату та близькосхідно-європейським культурно-історичним
циклом. Розглядаються основні точки зору на проблему зв’язків між населенням
Америки і Старого Світу в доколумбову епоху. Значна увага приділяється аналізу
культури основних центрів давніх цивілізацій Нового Світу.Рекомендована література: Основна " Рубель В.А. Історія цивілізацій Доколумбової Америки: Навч. посібник. - Київ: Либідь, 2005. - 504 с." Чмихов М.О. Давня культура: Навч. посібник. - Київ: Либідь, 1994. - С. 169 - 273." Aimi, Antonio. Aztecs, Mayas, Incas and the Cultures of Pre-Columbian America. - Silvana Editoriale, 2019. - 192 p." Davies, Nigel. The Ancient kingdoms of Peru. - Penguin Books, 1998. - 240 p." Katz, Friedrich. The Ancient American Civilizations. - Castle Books, 2004. - 416 p." Mason, J. Alden. The Ancient Civilizations of Peru. - Revised Edition. - Penguin Books, 1991. - 416 p." McBrinn, Maxine; Cordel, Linda S. Archaeology of the Southwest. - 3 rd Edition. - Routledge, 2016. - 368 p." Quilter, Jeffrey. The Ancient Central Andes. - 2 nd Edition. - Routledge, 2022. - 397 p." Restall, Matthew; Lane, Kris. Latin America in Colonial Times. - 2 nd Edition. - Cambridge University Press, 2018. - 355 p." Rogers, J. Daniel; Wilson, Samual M. Ethnohistory and Archaeology: Approaches to Postcontact Change in the Americas. - Springer, 1993. - 254 p." The Andean World / Edited by Linda J. Seligmann and Kathleen S. Fine-Dare. - Routledge, 2018. - 693 p." The Archaeology of the Upper Amazon: Complexity and Interaction in the Andean Tropical Forest / Edited by Ryan Clasby and Jason Nesbitt. - University Press of Florida, 2021. - 328 p." The Legacy of Mesoamerica: History and Culture of a Native American Civilization / Edited by Robert M. Carmack; janine l. Gasco; Gary H. Gossen. - 2 nd Edition. - Routledge, 2006. - 576 p.Додаткова " Гуляев В.И. Древние цивилизации Америки. - Москва: Вече, 2008. - 448 с." Ершова Г.Г. Древняя Америка: полет во времени и пространстве. Мезоамерика. - Москва: Алатейя, 2002. - 392 с." Ершова Г.Г. Древняя Америка: полет во времени и пространстве. Северная Америка и Южная Америка. - Москва: Алатейя, 2002. - 416 с." Культура Латинской Америки: Энциклопедия / отв ред. П.А. Пичугин. - Москва: РОССПЭН, 2000. - 742 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності:
метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та поза
аудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових
робіт;
Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг,
повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і
самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками
застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання,
ретельність тощо).Мова навчання: українська