Код: 315575Назва:
Традиційні культури Африки, Австралії та Океанії
Анотація: 4 триместр, 2 год./тижд., залік, Бондарець О.В. , ст.викладач
лекцій 26 год., семінарські 2год., самостійна робота 62 год.
Курс спрямований на осмислення загальних тенденцій культурогенезу та його специфіки в тропічно-африканському та австралійсько-тихоокеанійському культурних регіонах. Автор приділяє значну увагу історії дослідження традиційної культури цих регіонів, особливостям світогляду населення, традиційному мистецтву та іншим актуальним питанням.
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 4Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28
год.; лекції – 26 год.; семінарські заняття – 2 год.; самостійна робота – 62 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): старший викладач Бондарець О.В.Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними та фактичними знаннями з проблемдинаміки та внутрішнього змісту процесу культурогенезу (на прикладі традиційнихкультур Африки, Австралії та Океанії);володіння навичками систематичної самостійної навчальної та науковоїдіяльності;володіння необхідними предметно-професійними та соціальними якостямиособистості бакалавра.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Археологія та давня культураЗміст дисципліни: Традиції та інновації в культурі.
Історія дослідження традиційних культур Африки. З історії африканських культур.
Традиційне мистецтво Африки. Міфи народів Африки. Культури Африки в
світовому цивілізаційному процесі.
Історія дослідження традиційних культур Австралії. Австралійські аборигени:
населення те демографія. Економіка аборигенів Австралії. Основні образно-
понятійні структури світогляду австралійських аборигенів.
З історії океанійців. Релігія океанійців.Рекомендована література: Культуры Африки в мировом цивилизационном процессе. – М.: Изд.фирма«Восточная литература» РАН, 1996. – 336с.Вернер Э. Мифы народов Африки/ Пер.с англ. Т.Е.Любовской. – М.: ЗАО«Центрополиграф», 2007. – 255с.Роуз Ф. Аборигены Австралии. Традиционное общество/ Пер.с англ. Е.В.Говор. –М.: Прогресс, 1989. – 320с.Смит Р. Мифы и легенды австралийских аборигенов/ Пер.с англ.Е.Б.Межевитинова. – М.: ЗАО «Центрополиграф», 2008. – 318с.Вейле К. История человечества. Австралия и Океания. – СПб.: Полигон, 2004. –224с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності:
метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та поза
аудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових
робіт;
Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг,
повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і
самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками
застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання,
ретельність тощо).Мова навчання: українська