Код: 315580Назва:
Музейна археологія
Анотація: В рамках системно-комунікаційного підходу до вивчення музейної справи характеризуються предмети музейного значення і домузейні форми нагромадження історико-культурних цінностей у первісні та часи стародавніх суспільств. Висвітлюються особливості становлення археології як науки й організація музеїв в Україні, основні тенденції їхнього розвитку. Значну увагу приділяється фондовій та експозиційній роботі археологічних музеїв, аналізу найцікавіших виставкових проєктів.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 3Семестр: 5Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин – 90 год.; аудиторні години – 28
год.; лекції – 16 год.; семінарські заняття – 8 год.; практичні заняття – 4; самостійна
робота – 62год.)Форма контролю: залікВикладач(і): старший викладач Бондарець О.В.Результати навчання: володіння ґрунтовними теоретичними та фактичним знаннями з музейної археології;володіння навичками самостійної навчальної та наукової діяльності;володіння необхідними предметно-професійними і соціальними якостями особистості бакалавра.Спосіб навчання: аудиторний, позааудиторні практичні заняттяНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Археологія та давня культура», «Музеєзнавство».Зміст дисципліни: В руслі системно-комунікаційного підходу до вивчення музейної справи
характеризуються предмети музейного значення та домузейні форми
нагромадження історико-культурних цінностей в часи первісності та стародавніх
суспільств. Висвітлено особливості становлення археології як науки та організації
музеїв в Україні, основні тенденції їхнього розвитку. Значна увага приділяється
науково-фондовій та експозиційній роботі археологічних музеїв.Рекомендована література: Музееведение. Музеи исторического профиля. – М., 1988. – С.3-34.Чмихов М.О., Кравченко Н.М., Черняков І.Т. Археологія та стародавня історіяУкраїни. – К.: Либідь, 1992. – С.24-40.Омельченко Ю.А. Перша підсистема музейництва (теоретичні засади, витоки,формування)// Культурологічні студії. – Вип.2. – К.: Видавничий дім «КМAcademia», 1999. – С.288-311.Омельченко Ю.А. Домузейні форми нагромадження та використання історико-культурних цінностей// Vita antiqua. – 1999. - №1. – С.107-115.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, практичні та лабораторні роботи.Методи й критерії оцінювання: Методи контролю успішності:
метод спостережень викладача за роботою студентів під час аудиторних та поза
аудиторних занять, методи усної перевірки та контролю знань, метод письмових
робіт;
Критерії оцінки:
характер засвоєння знання (рівень усвідомлення, міцність запам’ятовування, обсяг,
повнота і точність);
якість виявлення знання студентом (логіка мислення, аргументація, послідовність і
самостійність викладу, культура мовлення);
ступінь оволодіння відомими способами діяльності, уміннями і навичками
застосування засвоєних знань на практиці;
оволодіння досвідом творчої діяльності;
якість виконання письмових робіт (зовнішнє оформлення, темп виконання,
ретельність тощо).Мова навчання: українська