Код: 315597Назва:
Українська культура Раннього модерну і Києво-Могилянська академія
Анотація: Курс має за мету поглибити знання студентів з духовної спадщини Києво-Могилянської академії (далі - КМА) у широкому культурному контексті. У курсі студенти мають можливість ознайомитися з загальними історичними умовами функціонування КМА та специфікою освітнього процесу в ній. Особливий акцент надається інтелектуальній історії, зокрема філософським і теологічним ідеям, що побутували в стінах Київської академії. Детально простежується вплив могилянців як на культуру України, так і їхній внесок у перенесення української і європейської культури на широкі терени Російської імперії. У курсі робиться спроба окреслити могилянську культуру у різних її вимірах зокрема, зокрема у літературному, образотворчому, музичному і архітектурному.
Курс розраховано на студентів, які вже пройшли основний курс культурології і мають знання з історії як української, так і світової культури.А.
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 4Кількість кредитів: 5 (загальна кількість годин - 150 год.; аудиторні години - 50 год.; лекції - 30 год.; семінарські заняття - 20 год.; самостійна робота - 100 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): кандидат філософських наук, доцент Кирилова О.О.Результати навчання: - Вміти розпізнавати прояви несвідомого у культурі - Мати початкові навички розпізнавання психоаналітичних методів аналізу феноменів культуриСпосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Психоаналіз і культураЗміст дисципліни: Курс "Структурний психоаналіз в культурології" є необхідною складовою частиною вивчення теорії культури. Він дає можливість оволодіти базовим теоретичним інструментарієм структурного психоаналізу Жака Лакана, поглибити знання його вітчизняних та зарубіжних інтерпретацій, сформувати вміння застосовувати лаканівський психоаналіз в культурологічних інтерпретаціях соціокультурних, мистецьких та інших феноменів.Рекомендована література: Лакан Ж. Имена - Отца. - М: Гнозис/Логос, 2005.Лакан Ж. Ниспровержение субъекта и диалектика желания в бессознательном у Фрейда. // Инстанция буквы в бессознательном, или судьба разума после Фрейда. - М.: Гнозис, 1996. - С.153-191.Лакан Ж. О бессмыслице и структуре Бога. // Метафизические исследования. - СПб: 2000. - Вып.14. Статус Иного. - С.218-231.Лакан Ж. Психоз и Другой. // Метафизические исследования. - СПб: 2000. - Вып.14. Статус Иного. - С.201-217. Лакан Ж. Семинары. Книга 1: Работы Фрейда по технике психоанализа (1953/54). - М.: Гнозис/Логос, 1998.Лакан Ж. Семинары. Книга 2: "Я" в теории Фрейда и в технике психоанализа (1954/55). - М: Гнозис/Логос, 1999.Лакан Ж. Семинары. Книга 5: Образования бессознательного (1957/58). - М: Гнозис/Логос, 2002.Лакан Ж. Семинары. Книга 7: Этика психоанализа (1959/60). - М: Гнозис/Логос, 2006.Лакан Ж. Семинары. Книга 10: Тревога (1963). - М: Гнозис/Логос, 2010.Лакан Ж. Семинары. Книга 11: Четыре основные понятия психоанализа (1964). - М: Гнозис/Логос, 2004.Лакан Ж. Семинары. Книга 17: Изнанка психоанализа (1969/70). - М: Гнозис/Логос, 2008.Лакан Ж. Семинары. Книга 20: Ещё (1972-72). - М: Гнозис/Логос, 2011.Лакан Ж. Стадия зеркала и ее роль в формировании функции Я. // Инстанция буквы в бессознательном, или судьба разума после Фрейда. - М.: Гнозис, 1996. - С.32-67.Лакан Ж. Телевидение (1964). - М.: Гнозис/Логос, 2000.Лакан Ж. Функция и поле речи и языка в психоанализе. - М: Гнозис, 1995.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) - усне опитування, практичні завдання.
Підсумковий контроль (30%) - фінальне есе.Мова навчання: українська