НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315602

Назва:

Основи підприємництва та бізнес-планування



Анотація: Курс «Основи підприємництва та бізнес-планування» є вибірковою дисципліною для опанування знаннями й навичками з професійної та практичної підготовки бакалаврів маркетингу. Основною метою курсу є формування у майбутніх фахівців економічного мислення, набуття теоретичних знань, практичних навичок і умінь приймати рішення з організації бізнесу, відкриття власної справи, системи спеціальних знань та практичних навичок у галузі генезису, проблем організації та функціонування бізнесу; обґрунтування бізнес-ідей, розуміння державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, визначення можливостей підприємницької діяльності, набуття теоретичних знань бізнес-планування та практичних навичок складання бізнес-плану. Дисципліна охоплює повний цикл – від основних етапів становлення та розвитку відносин бізнесу та підприємництва до механізму створення власної справи та складання структурованого бізнес-плану підприємства При вивченні дисципліни є можливість пройти всеукраїнський освітній курс-стажування «Створення та розвиток IT-продуктів» від IT-компанії Genesis на LMS-платформі, який створено у форматі змішаного навчання для студентів українських ЗВО. У межах навчання студенти отримають базові знання з продуктового IT, підприємництва і продактменеджменту від практиків, а також компетенції для перших кроків у продуктовій IT-компанії. Архітектонікою програми дисципліни передбачено два рівні. Перший розкриває теоретичні основи сутності підприємництва як економічної категорії, державного регулювання підприємницької діяльності, механізм створення власної справи. Другий рівень дозволяє реалізувати отримані вміння і навики у практичній діяльності при складанні бізнес-плану підприємства. Дисципліна «Основи підприємництва та бізнес-планування» об’єднує знання, набуті під час вивчення дисциплін «Економіка підприємства», «Маркетинг» та фокусує їх для формування компетенцій з організації та функціонування бізнесу.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІІ

Семестр:

Кількість кредитів: 4

Форма контролю: залік

Викладач(і): к.е.н., доц. Гавриленко Т.В.

Результати навчання: демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності; аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності; застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань у сфері маркетингу; збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію; визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб'єкта та їх взаємозв'язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності; використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію; оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень; виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним; виконувати функціональні обов'язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення; демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології; показати вміння щодо розробки маркетингової політики підприємства; здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань.

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Економіка підприємства", "Маркетинг"

Зміст дисципліни: Модуль1. Теоретичні та організаційні основи підприємницької діяльності (Тема 1. Загальні основи підприємництва; Тема 2. Державне регулювання підприємницької діяльності; Тема 3. Організаційно-правові форми суб'єктів бізнесу; Тема 4.Механізм створення власної справи) Модуль 2. Методологічні основи бізнес-планування (Тема 5. Методичні основи бізнес-планування; Тема 6. Розділи бізнес-плану "Галузь, фірма, продукт", "Дослідження ринку" та "План маркетингу"; Тема 7. Розділи бізнес-плану "План виробництва" та "Організаційний план"; Тема 8. Фінансовий план)


Рекомендована література: 1. Акіліна О.В., Пасічник В.Г. Основи підприємництва. - К.: ЦНЛ, 2006. - 176 с.
2. Бланк С., Дорф Б. Священна книга стартапера. Як збудувати успішну компанію / пер. з англ. Н. Валевська. Киі?в : Наш формат, 2019. 512 с.
3. Варналій З.С. Основи підприємництва, навчальний посібник; Київ: Знання-Прес, 2006. - 329с.
4. Вассерман Н. Дилеми засновника бізнесу. Як попередити помилки и? уникнути і?х під час створення стартапу / пер. з англ. А. Клімовоі?. Харків : Vivat, 2017. 480 с.
5. Верн Харніш. Масштабування бізнесу. Покрокова стратегія збільшення прибутків. ? Наш формат, 2018. ? 328 с.
6. Виноградська А. М. Основи підприємництва: Навчальний посібник. - К.: Кондор, 2008. - 544с.
7. Ворона Т. Стартап на мільи?он. Харків : Vivat, 2017. 224 с.
8. Доброва Н.В. Основи бізнесу: навчальнии? посібник / Доброва Н.В., Осипова М.М. - Одеса: Бондаренко М. О., 2018. - 305 с.
9. Должанський І.З, Загорна Т.О Бізнес-план: технологія розробки. 2-ге видання. Навчальний посібник. Рекомендовано МОН України: / 2020. - 384с.
10. Донець Л.І., Романенко Н.Г. Основи підприємництва. Навчальний посібник. - К.: ЦНЛ, 2006. - 320 с.
11. Захарчин Г. М. Основи підприємництва: навч. посіб. / Г. В. Захарчин. - К. :Знання, 2008. - 437 с
12. Іванюта С.М. Підприємництво і бізнес культура. Навчальний посібник. - К.: ЦУЛ, 2007.
13. Коваленко О.В. Підприємницька ідея та механізм її втілення. // Підприємництво та його організаційно-правові засади : навч. посібник. - Луганськ : Вид-во ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка", 2013. - [Електронний ресурс]. ? Режим доступу: http://e-pidruchniki.com/content/525_14_Pidpriemnicka_ideya_ta_mehanizm_ii_vtilen
14. Колот А. М. Створення власного бізнесу [Електроннии? ресурс]: навч. посібник / А. М. Колот, Г. О. Швиданенко, та ін. - К. : КНЕУ, 2017. - 311 с.
15. Колот В.М. Підприємництво: Навчально-метод. посіб. для сам. вивч. дисц./ В.М.Колот, О.В.Щербіна. - К.: КНЕУ, 2003. - 160 с
16. Мельников А. М., Коваленко О. А., Пундяк Н. Б. Основи організаціі? бізнесу : навч. посіб. / за заг. ред. А. М. Мельникова. Киі?в : Центр учбовоі? літератури, 2013. 200 с
17. Мороз О.М., Невмержицька В.І. Основи підприємництва: Підручник, К.: 2005.
18. Мочерний С.В., Устенко О.А., Чеботар С.І. Основи підприємницької діяльності: Посібник. - К.: Видавничий центр "Академія", 2005. - 280 с.
19. Олет Б. 24 кроки успішного стартапу / пер. з англ. Н. Паліи?. Киі?в : Книголав, 2019, 288 с.
20. Основи бізнесу: Навчальний посібник / Я.С. Ларина, С.В. Мочерний та ін. - К.: Видавничий центр "Академія", 2009. - 383 с.
21. Петрович І.М. та ін. Організація підприємництва в Україні. - Львів: Оксарт, 2000. - 320 с.
22. Підприємництво./ Заред.. В.А.Подсолонко, Т.Л.Миронової. - К.: ЦНЛ, 2003. - 616 с.
23. Сизоненко, В. О. Сучасне підприємництво [Текст]: довідник / В. О. Сизоненко. - К. : Знання-Прес, 2007. - 440
24. Раи?з Е. Стартап без помилок. Посібник зі створення успішного бізнесу з нуля / пер. з англ. О.Яцини. Харків : Vivat, 2016. 368 с.
25. Тіль П. Від нуля до одиниці. Нотатки про стартапи, або як створити маи?бутнє / пер. з англ. Р. Обухів. 3-є вид. Киі?в : Наш формат, 2016. 232 с.
26. Методичні рекомендації з розроблення бізнес-плану підприємств ( Наказ Мін. Економіки України від 06.09.2006 №290)
27. Бізнес-планування як основа розвитку підприємництва. - К. : Укр. фонд пітримки підприємництваЦентр комерц. права, 2010. - 46 с
28. Внутрішньовиробниче планування на промислових підприємствах // Навчальний посібник. За ред. М.В.Свіщова.-К.: Аристей, 2005
29. Гетало В.П., Гоначаров Г.О., Колісник А.В. Бізнес-планування: Навч. посіб. - К.: "Видавничий дім "Професіонал", 2008. - 240 с.
30. К.Барроу, П. Барроу, Р. Браун. Бізнес-план. Практичнии? посібник.-К.:Знання, 2001.- 285с.
31. Дякон В. М. Планування діяльності підприємств: навч. посіб. / В. М. Дякон, Н. О. Лисенко, Л. В. Транченко; М-во освіти і науки України, Приват. вищ. навч. закл. "Європ. ун-т". - Умань : Сочінський, 2010. - 254 с
32. Кривонос, Анатолій Олексійович.Бізнес-планування на підприємстві : Навч. посіб. / Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К., 2005. - 159 с.: іл., табл
33. Стратегічне планування як фактор конкурентоспроможності: теоретичний та практичний аспекти / В. П. Мікловда [та ін.]. - Ужгород : Закарпаття, 2011. - 201 с.
34. Іванова, Валентина Василівна. Планування і контроль на підприємстві : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / В. В. Іванова. - Суми : Унів. кн., 2011. - 442 с. : іл., табл
35. Козловський, Володимир Олександрович.Бізнес-планування : [Навч. посіб. для студ. спец. "Менедж. орг."] / В.О.Козловський, О.Й.Лесько; Вінниц. нац. техн. ун-т. - Вінниця, 2005. - 188 с.

Форми та методи навчання: Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Робота на практичному занятті, розробка бізнес-плану з презентацією, індивідуальний кейс з презентацією, кейси в ігровій форми; (Робота під час навчання - 70 балів; Залік - 30 балів).

Мова навчання: українська