НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315623

Назва:

Маркетингова товарна політика



Анотація: Курс «Маркетингова товарна політика» дозволяє сформувати систему знань щодо формування і ефективного ведення на маркетингових засадах товарної політики різних суб’єктів господарювання, а також набуття практичних навичок ефективного управління та обґрунтованого застосовування маркетингових методів оптимізації товарної політики з позицій повнішого, ніж конкуренти, задоволення потреб і запитів споживачів. Дисципліна поєднує знання, набуті під час вивчення дисциплін «Маркетинг», «Економіка підприємства», «Менеджмент», «Маркетингові дослідження» та фокусує їх для формування компетенцій розроблення заходів з підвищення ефективності маркетингової товарної політики суб’єктів господарювання. Основна увага приділяється формуванню вмінь і навичок використання інноваційного маркетингового інструментарію; передбачає багато практичних завдань та досліджень.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: ІV

Семестр: VІІ осінній

Кількість кредитів: 5

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): д.е.н., проф. Біловодська О.А.

Результати навчання: РН3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань у сфері маркетингу
РН4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію
РН5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб'єктів
РН6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб'єкта та їх взаємозв'язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності
РН7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію
РН8. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб'єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища
РН9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень
РН 11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб'єкта
РН12. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним
РН16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки
РН17.Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології
РН18. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності
РН 19. Показати вміння щодо розробки маркетингової політики підприємства

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Дисципліна поєднує знання, набуті під час вивчення дисциплін "Маркетинг", "Економіка підприємства", "Менеджмент", "Маркетингові дослідження" та фокусує їх для формування компетенцій розроблення заходів з підвищення ефективності маркетингової товарної політики суб'єктів господарювання

Зміст дисципліни: 1. Сутність маркетингової товарної політики та її базові елементи. 2. Якість продукції. Оцінювання та управління якістю. 3. Конкурентоспроможність товару та її показники. 4. Ринок товарів (виробів, послуг). 5. Формування попиту на ринку окремого товару. 6. Цільовий ринок товару і методи його вибору. 7. Управління товарною номенклатурою підприємства. 8. Життєвий цикл товару та його етапи. 9. Планування нової продукції і розроблення товару у руслі концепції маркетингу. 10. Товарні марки та упаковка товару


Рекомендована література: 1. Біловодська О.А., Кравчук М.О. Брендинг як інструмент комерціалізації у готельному бізнесі. Управління стратегіями випереджаючого інноваційного розвитку: монографія / за ред. Ілляшенко Н.С. Суми : Триторія, 2020. С. 399-411.
2. Зоріна О.І., Сиволовська О.В. Маркетингова товарна політика: навч. посібник. Харків: УкрДУЗТ, 2015. 190 с.
3. Ілляшенко С. М. Маркетингова товарна політика: підручник. Суми: Університетська книга, 2005. 234 с.
4. Кардаш В. Я., Шафалюк О. К., Антонченко М. Ю. Маркетингова товарна політика : підручик. 2-е вид., зі змінами. Київ : КНЕУ, 2009. 419 с.
5. Крикавський Є., Дейнега І., Дейнега О., Патора Р. Маркетингова товарна політика: підручник. 3-є вид., доп. і переробл. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 360 с.
6. Маркетинг: бакалаврський курс: навч. посіб. / Ілляшенко С.М., Мішенін Є.В., Біловодська О.А., Божкова В.В., Карпіщенко М.Ю. та ін. / за ред С. М. Ілляшенка. Суми: Університетська книга, 2017. 1134 с.
7. Мізіна О. В. Конспект лекцій з нормативної навчальної дисципліни циклу професійної та практичної підготовки бакалаврів "Маркетингова товарна політика" для студентів всіх форм навчання галузі знань 07 "Управління та адміністрування" спеціальності 075 "Маркетинг". Покровськ: ДонНТУ, 2016. 92 с.
8. Окландер М. А., Кірносова М. В. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2017. 200 с.
9. Окландер М.А., Кірносова М.В. Маркетингова товарна політика : підручник. Київ : Центр учбової літератури, 2020. 246 с.
10. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
11. Ткаченко Н.Б. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. Київ: КНТЕУ, 2016. 149 с.
12. Armstrong G., Kotler Ph. Marketing: An Introduction. 13th Ed. Pearson, 2016. 642 p.
13. Bilovodska O., Melnyk Yu., Alenin Yu., Arkusha L. Implementation of Marketing and Legal Tools in the Process of Commercialization for Innovative Products in Strategic Management and Entrepreneurship. International Journal for Quality Research. 2020. Vol. 14. № 4. pp. 1261-1278. URL: http://www.ijqr.net/paper.php?id=880.
14. Blokdyk G.Product Management: A Complete Guide. 5STARCooks, 2019, 315 p.
15. Kerin R., Hartley S. Marketing. 14th Ed. McGraw-Hill Education. 2018. 784 p
16. William D. Perreault, Joseph P. Cannon, E. Jerome McCarthy. Basic Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach. McGraw-Hill Irwin. 2013. 832 р.
17. Віртуальна маркетингова бібліотека http://www.Marketing Virtual Library
18. Новий маркетинг. Журнал для маркетинг-директорів та тих, хто хоче ними стати http://marketing.web-standart.net
19. Об'єднання маркетологів України https://omu.marketing
20. Офіційний портал Верховної ради України https://rada.gov.ua/
21. Офіційний сайт Міжнародної маркетингової групи http://www.Marketing-UA.com
22. Українська асоціація маркетингу http://uam.in.ua/
23. Форум "Безкоштовна маркетингова консультація" http://forums.marketing-ua.com
24. Business Data Platform https://www.statista.com/
Statistical office of the European Union https://ec.europa.eu/eurostat/home?

Форми та методи навчання: Контекстне навчання (створення умов, максимально наближених до реальних), словесні методи (розповідь, пояснення, лекція, дискусія); проблемне навчання (ініціювання самостійного пошуку знань); імітаційне навчання, практичні роботи; презентація результатів

Методи й критерії оцінювання: Обговорення питань (підготовка та презентація теоретичного матеріалу за запропонованими проблемними питаннями, участь в обговоренні) - 10 по 2 балу за кожне; індивідуальні завдання (вирішення практичних (аналітичних, творчих) завдань) - 10 по 3 бали за кожне; групові (кейсові) завдання (дослідження ситуації, вирішення суті проблеми, пропозиція можливих рішень та вибір найкращого на основі колективного (4-5 осіб у групі) обговорення) - 2 по 5 балів за кожне; екзаменаційна робота: письмова робота (20 тестових питань, 2 творчих (аналітичних, практичних) завдання - 40 балів

Мова навчання: українська