НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 315634

Назва:

Поведінка споживача



Анотація: Курс передбачає формування в студентів теоретичних знань про сутність, зміст та особливості психології поведінки споживачів на ринку. З’ясовується еволюція розвитку теорії поведінки споживачів. Аналізуються основні підходи до сегментування ринку і позиціонування товару, розглядаються особливості визначення типів споживачів. Визначаються індивідуальні детермінанти поведінки споживачів та вплив факторів зовнішнього середовища на поведінку споживачів. Розглядаються типи купівельних рішень та модель процесу прийняття рішень споживачами. З’ясовується відмінність поведінки офлайн та онлайн споживачів. Визначаються риси майбутніх споживачів та з’ясовуються перспективи розвитку системи «споживач-компанія». Курс дозволить студентам отримати практичні навички в галузі аналізу, моделювання поведінки споживачів та розробці ефективних маркетингових рішень з завоювання цільових сегментів ринку. Курс є синтетичним, його вивчення базується на концепціях та поняттях економічної теорії, маркетингу, менеджменту, психології, соціології, культурології.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: ІІІ

Семестр: VIд

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): к.е.н., доц. Л.В. Пан

Результати навчання: Курс дозволить студентам отримати практичні навички в галузі аналізу, моделювання поведінки споживачів та розробці ефективних маркетингових рішень із завоювання цільових сегментів ринку.
Курс має на меті сформувати та розвинути наступні компетентності студентів:
1. Ціннісно-смислову компетентність (досягти високого рівня теоретичної
підготовки, що полягає в засвоєнні головних понять, категорій, дій і процесів курсу «Поведінка споживача»; факторів маркетингового впливу на поведінку споживача; моделей прийняття рішення про покупку споживачем; основних методів дослідження поведінки споживачів);
2. Загальнокультурну компетентність (розуміння культурних, історичних та
регіональних особливостей, що склалися в Україні та світі в області застосування та розвитку інструментів управління поведінкою споживача);
3. Навчально-пізнавальну компетентність (мати уявлення щодо факторів впливу на поведінку споживача та можливість її вивчення)
4. Інформаційну компетентність (вивчати методи визначення залежності споживчих рішень від сприйняття, мотивації, особистісних якостей споживача, а також від його групової, соціальної та культурної належності та інш).
5. Комунікативну компетентність (оволодіння навичками практичної роботи в
галузі вивчення поведінки споживача, зокрема, проведення досліджень, вивчення документальних джерел,)
6. Компетентність особистісного самовдосконалення (елементи фізичного, духовного й інтелектуального саморозвитку, емоційної саморегуляції та самопідтримки; підтримка постійної жаги до самовдосконалення та самопізнання шляхом постійного пошуку нетрадиційних підходів до розвитку науки «Поведінка споживача»).

Спосіб навчання: аудиторне, дистанційне

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс є синтетичним, його вивчення базується на концепціях та поняттях економічної теорії, маркетингу, менеджменту, психології, соціології, культурології.

Зміст дисципліни: Вступ до теорії поведінки споживачів. Сегментація ринку та позиціювання товару. Сприйняття інформації та поведінка споживачів. Теорії особистості в поведінці споживачів. Навчання та пам’ять як внутрішні детермінанти поведінки споживачів. Мотивація як інструмент розуміння споживача. Вплив сім’ї та споживацької соціалізації на поведінку споживача. Групи та їх вплив на споживацьку поведінку. Вплив соціальної стратифікації на споживацьку поведінку. Установки (attitude) та поведінка споживачів. Моделювання поведінки споживача. Особливості поведінки «цифрових» споживачів.


Рекомендована література: Рекомендована література Основні джерела:
1. Маркетингові комунікації: навчально-методичний посібник / уклад. І. В. Король; МОН України, Уманський державний пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2018. – 191 с.
2. Зозульов О.В. Поведінка споживачів: Навч.посібник. – К.: Знання, 2004. – 364 с.
3. Пан Л.В. Теорія поведінки споживачів: Практикум з курсу «Теорія поведінки споживачів» для магістрів напряму підготовки 0501: Економіка та підприємництво / Укл.: Л.В. Пан – К.: Видавничий дім «КМ Академія», 2009.– 79с.
4. Ayalla Ruvio, Dawn Iacobucci. Consumer Behavior/A.Ruvio, D.Iacobucci. – Wiley, 2023. – 368p.
5. Debra L. Stephens. Essentials of Consumer Behavior An Applied Approach/ D.L. Stephens. – 2nd Edition, Routledge, 2023. – 225p.
6. Blackwell Roger D., Miniard Paul W., Engel James F. Consumer Behavior. /R.D. Blackwell, P.W. Miniard, J.F. Engel. – Thomson South-Western, 2006. – 774p.
7. Scott D.M. The new rules of marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly / D.M. Scott. — John Wiley & Sons Inc., 2022. — 480p.
8. David A. Statt. Understanding the Consumer: A Psychological Approach / D. Statt. – Palgrave, 1997. — 352p.
9. Kapferer, J.-N., & Laurent, G. (1993). Further evidence on the consumer involvement profile: Five antecedents of involvement. — Psychology and Marketing, 10(4). — 347-355. https://doi.org/10.1002/mar.4220100408
Додаткові джерела:
10. Лук’янець Т.І. Маркетингова політика комунікацій / Т.І. Лук’янець - К.: КНЕУ, 2004 р. http://ubooks.com.ua/books/000164/inx2.php
11. Number of connected consumers globally. The Demand Institut: http://demandinstitute.org/projects/
12. TED talks for understanding consumer decisions: https://www.ted.com/talks?topics%5B%5D=consumerism
13. Consumer confidence. Concerns and Spending Intentions Around the World: https://www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/kr/docs/global-report/2014/Q3%202015%20Global%20Consumer%20Confidence%20Report%20DIGIAL% 20FINAL.pdf
14. Akin Arikan. Customer Experience Analytics. How Customers Can Better Guide Your Web and App Design Decisions/A.Arikan. – 1st Edition, Routledge, 2023. – 340p.
15. Labrecque, Lauren I. & Esche vor dem, Jonas & Mathwick, Charla & Novak, Thomas P. & Hofacker, Charles F. (2013) Consumer Power: Evolution in the Digital Age // Journal of Interactive Marketing 27 (2013) 257–269.
16. Amed 2011 – Amed I. The business of blogging: The sartorialist. 2011. October 3. www.thebusinessoffashion.com.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік)

Мова навчання: українська