Код: 315638Назва:
Маркетингове ціноутворення
Анотація: Проходження курсу дозволяє отримати знання з теорії маркетингового ціноутворення, освоїти методичні підходи щодо формування цін. Окрема увага приділена вивченню нормативно-правового забезпечення розрахунку та встановлення цін та тарифів, дослідженню складових ціни, в тому числі непрямих податків, освоєнню особливостей маркетингового ціноутворення за різними видами робіт та послуг у різних галузях національної економіки. Крім того розглядаються питання державного регулювання цін та тарифів, врахування якісних характеристик продукції при формуванні цін, а також інфляційного очікування у ціноутворенні. Практичні заняття побудовані шляхом розв’язування задач із визначення цін різні види товарів та послуг з урахуванням їх специфіки та даних поточної економічної ситуації на ринках. Додатково студенти набувають навичок підготовки аналітичного звіту щодо цінової кон’юнктури зовнішнього та внутрішнього ринків. Також протягом курсу передбачено проведення автоматичного онлайн-моніторингу цін на товари за допомогою розробленого програмного забезпечення (парсеру). В результаті проведеної роботи розробляється цінова тактика підприємства на ринку.Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІVСеместр: VІІІ Кількість кредитів: 5Форма контролю: екзаменВикладач(і): д.е.н., с.н.с. Боднар О.В. Результати навчання: Формування системи знань щодо маркетингового ціноутворення; засвоєння базових теоретичних положень з формування та регулювання цін, контролю за цінами.Вивчення процесу формування цін згідно нормативно-правових вимог; засвоєння методичних засад ціноутворення, набуття практичних навичок з моніторингу та аналізу цінової ситуації на ринках товарів та послуг.Набуття практичних навичок з ціноутворення на підприємствах за різними видами економічної діяльності, з використанням різних методів управління маркетинговою діяльністю підприємства, аналізу цінової ситуації на ринках товарів та послуг.Дотримання принципів академічної доброчесності і академічної культуриСпосіб навчання: аудиторне, дистанційнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Маркетинг», «Маркетингові дослідження», «Маркетинг промислового підприємства», «Основи бізнес-аналізу», «Бухгалтерський облік», «Економіка підприємства», «Логістика»
Зміст дисципліни: 1. Теоретичні основи маркетингового ціноутворення
2. Основні методичні підходи до ціноутворення у маркетинговій діяльності підприємств
3. Основні методи регулювання і контролю за цінами
4. Маркетингові аспекти формування цін з урахуванням інфляційних процесів
5. Кон’юнктура та цінова ситуація на ринках товарів і послуг
6. Основи біржового ціноутворення
7. Особливості ціноутворення на підакцизні товари
8. Особливості формування цін на продукцію аграрного сектора економіки
9. Формування цін у зовнішній торгівлі товарами
10. Маркетингове ціноутворення у вартісних ланцюгах
11. Особливості формування цін на транспортні послуги
12. Ціноутворення на послуги житлово-комунального господарства
13. Встановлення тарифів на медичні послуги
14. Формування аналітичного звіту за результатами цінового моніторингу Рекомендована література: 1. Боднар О. В. Ціноутворення на продукцію рослинництва: монографія / О. В. Боднар – К.: ННЦ «ІАЕ», 2017. – 360 с.2. Круш П.В. Ціноутворення : підручник / П.В. Круш, О.І. Андрусь. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2019. – 292 с. 3. Макаренко Н.О., Лишенко М.О. Маркетингове ціноутворення. Теоретичні основи: навч. посіб. Буринь: ПП «Буринська районна друкарня», 2020. 129 с.4. Окландер М. А., Чукурна О. П. Маркетингова цінова політика. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 240 с.5. Шкварчук Л. О. Ціноутворення : підручник / Л. О. Шкварчук. - Київ : Кондор, 2008. - 460 с.6. Olha Bodnar. Price volatility in the grain and oilseeds markets in two crises. Trade policy review in Europe and Central Asia. Quarterly bulletin. FAO. № 4. October-December 2020. P.17-21.Форми та методи навчання: лекції, семінарські та практичні заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 40 балів (письмовий екзамен)Мова навчання: українська