Код: 315724Назва:
Макроекономіка
Анотація: Предметом дисципліни "Макроекономіка" є умови, чинники та результати функціонування національної економки як єдиного цілого. Метою вивчення дисципліни "Макроекономіка" зорієнтована на глибоке та ґрунтовне засвоєння студентами сукупності знань з макроекономіки, які відображають сукупні результати економічної діяльності країни та теоретичний інструментарій ринкового і державного регулювання національної економіки.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 2Семестр: 4Кількість кредитів: 5Форма контролю: екзаменВикладач(і): Біла І.С., к.е.н., доц.Результати навчання: Компетентності випускникаІК Здатність розв'язувати складні задачі і проблеми в сфері менеджменту в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.Загальні компетентностіЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.ЗК4 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.ЗК6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.ЗК7 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК8 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК9 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.ЗК11 Здатність працювати в команді. ЗК14 Здатність діяти з позиції соціальної відповідальності, займати активну життєву та громадянську позицію, розвивати лідерські якості.ЗК15 Здатність до безперервного навчання та саморозвитку, самостійної праці, використання системного підходу до розроблення та реалізації рішень.Спеціальні (фахові) компетентностіСК1 Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області менеджменту.СК2 Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного менеджменту. СК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб'єктів та визначати особливості функціонування ринків. Програмні результати навчанняРНЗ. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв'язання практичних завдань у сфері менеджменту. РН7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти.PH 11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід.РН12. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. РН 13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи. РН 20. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань.РН21. Підвищувати рівень особистої професійної підготовки.Спосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: політична економія, історія економічних учень, мікроекономіка, міжнародна економіка, економічний аналіз державної політикиЗміст дисципліни: Тема 1. Макроекономіка як наука: предмет та функції.
Тема 2. Макроекономічні показники в системі національних рахунків.
Тема 3. Макроекономічна рівновага: сукупний попит та сукупна пропозиція, сукупні доходи та сукупні витрати.
Тема 4. Циклічність як форма руху ринкової економіки.
Тема 5. Зайнятість та безробіття.
Тема 6. Інфляція як прояв макроекономічної нестабільності.
Тема 7. Товарний ринок та проблеми його рівноваги. Ефект мультиплікатора. Рецесійний та інфляційний розриви.
Тема 8. Грошовий ринок та проблеми його рівноваги. Банківська система країни.
Тема 9. Одночасна рівновага на товарному та грошовому ринках: модель IS-LM.
Тема 10. Макроекономічна політика та основні її форми.
Тема 11. Модель відкритої економіки. Зовнішньоекономічна діяльність країни.
Тема 12. Економічне зростання.Рекомендована література: Література для вивчення дисципліни.Основна література:1. Базилевич В.Д., Базилевич К.С., Баластрик Л.О. Макроекономіка: Підручник / За ред. В.Д. Базилевича. - К.: Знання, 2008. - 743 с.2. Мікроекономіка і макроекономіка: Підруч. Для студентів екон. спец. Закл. Освіти: У 2 ч. / С. Будаговська, О. Кілієвич, І. Луніна та ін.; За заг. ред. С. Будаговської. - К.: Основи, 2007. -518 с.3. Панчишин С.М. Макроекономіка: Навч. посіб. - Л.: Апріорі, 2022. - 524 с.4. Макроекономіка: базовий електронний текст лекцій. [Електронний ресурс] / Укладачі: проф. Малий І.Й., проф. Радіонова І.Ф., доц. Куценко Т.Ф., доц. Федірко Н.В. та ін. - К.: КНЕУ, 2017 - 200 с. Режим доступу: http://feu.kneu.edu.ua/ua/depts4/mdu/disciplines_of_bachelor_level_mdu/macroecon omics/Додаткова література:5. Базілінська О. Я. Макроекономіка: навчальний посібник / О. Я. Базілінська. - К.: Центр учбової літератури, 2019. - 442 с.6. Данилович-Кропивницька М. Л., Стецюк П. І., Тивончук І. О. Макроекономіка: навчальний посібник / Друге видання, доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. - 292 с.7. Кулішов В. В. Макроекономіка (основи теорії і практики) / В. В. Кулішов. - Львів: Магнолія плюс, 2004. - 252 с.8. Макроекономіка та макроекономічна політика: Навч. посіб. / Наук. ред А.Ф. Мельник. - К.: Знання, 2008. - 699с.9. Макаренко М. Макроекономіка: навчальний посібник / М. Макаренко. - К: Центр навчальної літератури, 2021. - 216 с.10. Макконнелл К. Макроекономіка / К. Макконнелл, С. Брю. - Львів: Просвіта, 1997. - 672 с11. Манків Г.Н. Макроекономіка: Підручник / Грегорі Н. Манків. - К.: Основи, 2000. - 588 с.12. Радіонова І.Ф. Макроекономіка: теорія та політика: Підручник / І.Ф. Радіонова. - К.: Таксон, 2004. - 348 с. 13. Савченко А.Г. Макроекономіка / А.Г. Савченко, Д.М. Євдокимова. - К.: КНЕУ, 2008. - 255 с.14. Солонінко К.С. Макроекономіка / К.С. Солонінко. - К.: Центр навчальної літератури, 2019. - 200 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Методи контролю знань, вмінь і навичок студентів включають різноманітні форми поточного контролю (відповіді на питання за власною ініціативою студента та за викликом викладача, доповнення, участь у дискусії, вирішення практичних завдань та тестових завдань, позитивна оцінка із теоретичного колоквіуму, а також виконання контрольних робіт та розрахунково-графічної роботи). Критерії комплексного оцінювання знань, умінь і навичок студентів: а) під час усних відповідей: - повнота розкриття питання (з'ясування змісту проблеми, окремих концепцій, знання літературних джерел, нормативних документів, фактичних даних тощо); - логіка викладення матеріалу, культура мови; - аргументованість, впевненість викладу матеріалу; - використання основної та додаткової літератури (підручників, навчальних посібників, журналів, інших періодичних видань тощо); б) при виконанні письмових завдань: - повнота розкриття питання, аргументованість і логіка викладення матеріалу, використання літературних джерел, законодавчих актів, логічних міркувань, історичних даних, прикладів та фактичного матеріалу тощо); - цілісність, систематичність, логічна послідовність, уміння формулювати висновки; - творчий характер виконання письмового завдання; - акуратність оформлення письмової роботи. Формування рейтингової оцінки має враховувати також формальні навчальні досягнення: - відвідування занять; - наявність конспектів лекцій; - участь у роботі студентських наукових конференцій; - участь у різноманітних конкурсах (олімпіадах та ін.). Активність студентів на семінарських заняттях (відповіді та питання, вирішення тестових та практичних завдань, участь у дискусії чи круглому столі тощо )-33 (11 семінарів по 3 бали за кожний). Підготовка презентації-6 Підготовка тез доповідей та участь у спільній конференції-7 Виконання контрольної роботи: Контрольна робота 1 (Теми 1-6)-7 Контрольна робота 2 (Теми 7-12)-7 Разом поточний контроль 60. Підсумковий контроль. Формою підсумкового контрою є письмовий екзамен. Максимальна кількість балів за екзамен складає 40. Бали за поточну роботу додаються із балами за письмовий екзамен. Виставлення кінцевих оцінок за національною шкалою здійснюється за порядком перерахунку рейтингових показників нормованої 100-бальної університетської шкали оцінювання в традиційну 4-бальну шкалу.Мова навчання: українська