Код: 315752Назва:
Основи маркетингу (для студентів неекономічних спеціальностей)
Анотація: Курс «Основи маркетингу» дозволяє отримати знання з теоретичних засад, моделей та концепцій, що лягли в основу формування системи маркетингу, зокрема теорії попиту і пропозиції, формування ціни, моделі ринку за рівнем конкуренції, поведінки споживачів та споживацького вибору, функціонування підприємств в умовах ринкової економіки, формування витрат підприємства та його прибутку, а також освоїти існуючі методи формування цін на товари та послуги, цінові стратегії підприємства. Дисципліна охоплює вивчення засад формування маркетингового середовища з позицій макроекономіки, основних факторів мікро- та макро маркетингового середовища. Зокрема особливості формування сукупного попиту і сукупної пропозиції та їх взаємодії, формування рівня національного виробництва, фактори, що зумовлюють макроекономічну нестабільність та ризики у здійсненні маркетингової діяльності підприємств, такі як безробіття та інфляція. Крім того розглянуто особливості міжнародної торгівлі товарами та послугами. Структурною побудовою програми дисципліни передбачено три рівні. Перший розкриває теоретичні, методичних та практичних підходи маркетингу, другий рівень дозволяє розглянути проблеми формування маркетингового середовища через призму макроекономічних показників. Третій рівень передбачає здійснити апробацію отриманих знань шляхом здійснення маркетингових досліджень на ринках окремих видів продукції та підготовки маркетингового плану діяльності підприємства.Тип дисципліни: вибіркова Рік навчання: ІІСеместр: IVКількість кредитів: 4Форма контролю: залікВикладач(і): д.е.н., с.н.с. Боднар О.В.Результати навчання: Формування системи знань щодо основ маркетингу; засвоєння базових теоретичних положень з формування попиту і пропозиції на ринку, цін на товари та послугиЗасвоєння практичного уміння складати ринкові баланси окремих видів продукції, аналізу ринкових цін на ОДЦР, підготовки маркетингового плануНабуття практичних навичок з розрахунку основних показників, що характеризують попит і пропозицію, визначення цін та собівартості на товариДотримання принципів академічної доброчесності і академічної культуриСпосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Макроекономіка, Мікроекономіка, Економіка підприємства, Економіка праці, СтатистикаЗміст дисципліни: Модуль 1. Формування теоретичних, методичних та практичних засад маркетингу
1. Попит, пропозиція, ціна
2. Споживання, купівельна спроможність. Виробництво, вартість виробництва.
3. Ринки факторів виробництв
4. Методичні підходи ціноутворення.
Модуль 2. Формування маркетингового середовища. Макроекономічний аспект.
5. Макроекономічні показники
6. Макроекономічна нестабільність в ринковій економіці.
7. Міжнародна торгівля.
Модуль 3. Маркетингові дослідження.
8. Підготовка маркетингового плану.Рекомендована література: 1. Литвиненко А.М. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. / Я.В. Литвиненко. — К. : Знання, 2010. — 294 с. —Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу.- Діалектика, 2020 – 880с.2. Макроекономіка: базовий курс [Електронний ресурс] : навч. посіб. / [проф. І.Й. Малий, проф. І.Ф. Радіонова, доц. Т.Ф. Куценко, доц. Н.В. Федірко та ін.] — К. : КНЕУ, 2016. — 254 с3. Макроекономіка : підручник / М. І. Макаренко, Т. О. Семененко, Ю. М. Петрушенко. – 2-ге вид., переробл. – Суми : Сумський державний університет, 2021. – 307 с.4. Маркетингові дослідження. Львівська політехніка. 2018. 460 с.Маркетинг [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.] ; за ред. Н. Р. Іванечко. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 180 с.5. Маркетинг. Навчальний посібник / Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. / За заг.ред. проф. Старостіної А.О. – К.: «НВП «Інтерсервіс», 2018. – 216 с.6. Мікроекономіка : конспект лекцій / укладачі : Ю. М. Петрушенко, О. В. Дудкін, Н. М. Костюченко. – Суми : Сумський державний університет, 2013. – 206 с.7. Мікроекономіка: теорія, тести, задачі. Частина І: навчальний посібник. Львів : ЛДУ БЖД, 2021. –271 с.8. Основи маркетингу: Навчальний посібник (кредитно – модульний варіант)/ А.О. Устенко, Л.С.Тараєвська, О.Я.Малинка – Івано – Франківськ: ІФНТУНГ, 2010. – 388 с.9. Парсяк В.Н. Маркетинг: сучасна концепція та технології. – Олді+, 2015, – 326 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські та практичні заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальне письмове завдання); підсумковий контроль - 30 балів (залік)Мова навчання: українська