Код: 315958Назва:
Міф у сучасному політичному дискурсі
Анотація: Метою викладання курсу є оволодіння майбутніми політологами методології і методами критики та інтерпретації міфічних підвалин сучасного політичного дискурсу для формування критичного мислення. В курсі розкриваються сучасні підходи до розуміння політичного міфу, а саме: психоаналіз, герменевтика, феноменологія, структуралізм, семіологія, дискурс-аналіз. Практичний вимір курсу містить завдання із застосуванням вищевказаних підходів до аналізу та інтерпретації сучасних політичних медіа- повідомлень
Метою викладання курсу є оволодіння майбутніми політологами методології і методами критики та інтерпретації міфічних підвалин сучасного політичного дискурсу для формування критичного мислення. В курсі розкриваються сучасні підходи до розуміння політичного міфу, а саме: психоаналіз, герменевтика, феноменологія, структуралізм, семіологія, дискурс-аналіз. Практичний вимір курсу містить завдання із застосуванням вищевказаних підходів до аналізу та інтерпретації сучасних політичних медіа- повідомленьТип дисципліни: вибірковаРік навчання: 4Семестр: 8Кількість кредитів: 4 ЄКТСФорма контролю: залікВикладач(і): доц. Амельченко Н.А.Спосіб навчання: аудиторне, самостійнеЗміст дисципліни: Психоаналітичний, герменевничний, феноменологічний підходи до розуміння сутності міфу, структуралістська концепція міфу, семіологічна критика міфу Р.Барта, сучасні форми дискурс-аналізу міфу, особливо, концепції Е.Лакло і Ш.Муф і критичний дискурс-аналіз Н.Феркло в якості способів деконструкції політичних міфів. Рекомендована література: Література:1.Тексти і зображення для деконструкції міфічних повідомлень1. Забужко О.Шевченків міф України.- К., 19982. Попович М.В. Міфологія в суспільній свідомості посткомуністичної країни//Часопис «Дух і Літера», 1998, №3-4Додаткова:3. Касториадис К. Воображаемые социальные значения. Роль воображаемых социальных значений. Воображаемое в современном мире//Воображаемое установление общества.-М.: Гнозис, Логос, 2003.- С.153-184Поняття дискурсу в різних школах дискурс-аналізу.2. Дискурс-аналіз як метод критики ідеології і міфу.3. Дискурсивний підхід до критики ідеології Е.Лакло та Ш. Муф.Література:1. Йоргансен М., Филипс Л. Дискурс-анализ. Теория и метод.-Пер. с англ., М.- 2008, Главы I,Форми та методи навчання: лекції, семінари, залікМетоди й критерії оцінювання: Розподіл балів рейтингу
Вид роботи Кількість балів
Активна участь на семінарі, що
демонструє обізнаність на темі,
особливо знання запропонованої
літератури 4 бали ? 10 занять = 40 (макс.)
Завдання з деконструкції політичного
міфу 4 бали ? 5 занять = 20 (макс.)
Відповідь на заліку 40 (макс.)
Всього: 100Мова навчання: українська