Код: 316195Назва:
Обчислювальна геометрія
Анотація: Метою курсу є вивчення алгоритмів розв'язання геометричних задач, що природно виникають в комп'ютерній графіці, географічних інформаційних системах, математичному моделюванні, тощо. Розглядаються алгоритми: пошук точок перетину відрізків і областей на площині (проблема накладання карт), триангуляція многокутників (охорона картинної галереї), побудова діаграм Вороного (задача поштових офісів). Тип дисципліни: вибіркова (профсійно-орієнтована)Рік навчання: 2Семестр: 4Форма контролю: залікВикладач(і): ст.викл. Тимошкевич Л.М.Результати навчання: у результаті вивчення дисципліни студент повинен: - знати різні методи побудови опуклої оболонки скінченної множини точок;- знати метод прямої-прибиральника пошуку точок перетину відрізків на площині; - застосовувати метод прямої прямої-прибиральника до задач знаходження перетину областей, триангуляції многокутників, побудови діаграм Вороного.Спосіб навчання: дистанійний) аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: дискретна математика;
алгебра та геометрія;
програмування
Зміст дисципліни: Побудова опуклої оболонки на площині.
Перетин відрізків та областей.
Проблема накладання тематичних карт.
Триангуляція многокутників.
Ортогональний діапазон пошуку.
Розташування точки.
Побудова опуклої оболонки в тривимірному просторі.
Діаграми Вороного. Побудова та застосування.
Рекомендована література: 1. Mark de Berg, Otfried Cheong, Marc van Kreveld, Mark Overmars. Computational Geometry. Algorithms and Applications. - Springer-Verlag Berlin Heidelberg-2008, 2000, 1997. 2. Препарата Ф., Шеймос М. Вычислительная геометрия. - М.: Мир, 1989.3. А.В. Анисимов, В.М. Терещенко, І.В. Кравченко. Основні алгоритми обчислювальної геометрії. Навчально-методичний посібник. - ВПЦ "Київський університет"- 2002. 4. Т.Кортмен, Ч. Лейзерсон, Р. Ривест. Алгоритмы построение и анализ. -Москва : МЦНО-2001р.Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: оцінювання здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою:
поточний контроль на семінарах (30 %);
проміжний контроль (40 %);
підсумковий контроль (70 % )
Мова навчання: українська