НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316220

Назва:

Суїцидологія та превенція суїцидів



Анотація: Курс призначений для надання знань про концепції та епідеміологію суїцидів, стратегії профілактики, терапії та підтримки людей, які втратили близьких через суїцид, та помічників. Курс включає навчання навичок ключової фігури (гейткіпера - помічника в період суїцидальної кризи), яке проводиться у форматі практикуму

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 2

Семестр:

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 16 годин, семінарські заняття - 14 годин), самостійна робота - 60 годин, + кредитів ЄКТС: 3.

Форма контролю: залік

Викладач(і): доц. Чернобровкіна В.А.

Результати навчання: - розуміти основні теоретичні концепції, моделі та основи епідеміології в суїцидології;

- знати і розуміти основні принципи запобігання суїциду;

- вміти вести розмову про суїцид з людиною яка має суїцидальні думки і наміри;

- мати готовність і впевненість щодо втручання в кризу та участь у заходах із запобігання самогубствам.

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Вікова психологія, соціальна психологія, основи індивідуального консультування

Зміст дисципліни: Основні поняття суїцидології - Епідеміологія і соціодемографія суїцидів - Основні теорії та підходи до розуміння суїциду - Доказові підходи та інтервенції у профілактиці та терапії суїцидальної поведінки - Фактори ризику суїциду та захисні фактори - Перша психологічна допомога в суїцидальній кризі: тренінг навичок гейткіперів - Суїцид в розрізі соціальних установок та у медіа просторі. Стигма, пов’язана із суїцидом - Вплив суїциду на окремих людей, сім’ї, вікові групи і суспільство - Протиріччя та етичні питання, пов’язані із самогубством та превенцією суїциду - Психологічна допомога потерпілим та помічникам в контексті суїциду


Рекомендована література: Maris R. W. (2019). Suicidology A Comprehensive Biopsychosocial Perspective. – New York London: Guildford Press. – 502 pр.

Обов’язкові статті:

2. Bakhiyi Camelia L., Raffaella Calati, Sebastien Guillaume, and Philippe Courtet. Do Reasons for Living Protect against Suicidal Thoughts and Behaviors? A Systematic Review of the Literature // Journal of Psychiatric Research 77. - 2016. - (June): Р. 92–108.

3. Cramer Robert J., Nestor D. Kapusta. A Social-Ecological Framework of Theory, Assessment, and Prevention of Suicide // Frontiers in Psychology 8. – 2017. (October): 1756.

4. Fuhr Daniela, C. Acaturk, M. Sijbrandij, F. Brown, M. Jordans, A. Woodward, M. McGrath, et al. Planning the Scale up of Brief Psychological Interventions Using Theory of Change // BMC Health Services Research. – 2020. (August).

5. Hawton, K., Saunders, K. E., & O'Connor, R. C. Self-harm and suicide in adolescents The Lancet,?379(9834). – 2012. – 2373-2382.

6. Ivbijaro Gabriel, Lucja Kolkiewicz, David Goldberg, Michelle B. Riba, Isatou N. S. N’jie, Jeffrey Geller, Roy Kallivayalil, et al. Preventing Suicide, Promoting Resilience: Is This Achievable from a Global Perspective? // Asia-Pacific Psychiatry: Official Journal of the Pacific Rim College of Psychiatrists 11 (4). – 2019.: e12371.

7. Klonsky E. D., May A. M., & Saffer B. Y. Suicide, suicide attempts, and suicidal ideation //?Annual review of clinical psychology,?12. – 2016. – P. 307-330.

8. Knipe D., Williams A.J., Hannam-Swain S., Upton S., Brown K., Bandara P., Chang S.S., Kapur N. Psychiatric morbidity and suicidal behaviour in low- and middle-income countries: A systematic review and meta-analysis // PLoS Med. – 2019. Oct 9;16 (10):e1002905.

9. Lewitzka U., C. Sauer, M. Bauer, W. Felber. Are National Suicide Prevention Programs Effective? A Comparison of 4 Verum and 4 Control Countries over 30 Years // BMC Psychiatry 19 (1): 158. – 2019.

10. Marchant A., Hawton K., Stewart A., Montgomery P., Singaravelu V., Lloyd K., ... & John A. A systematic review of the relationship between internet use, self-harm and suicidal behaviour in young people: The good, the bad and the unknown //?PloS one,?12(8), e0181722. - 2017.

11. Mendez-Bustos P., Raffaella C., Francisca R-R, Olie E. O, Philippe Courtet, Jorge Lopez-Castroman. Effectiveness of Psychotherapy on Suicidal Risk: A Systematic Review of Observational Studies // Frontiers in Psychology 10 (February): 277. – 2019.

12. Niederkrotenthaler T., Voracek M., Herberth A., Till B., Strauss M., Etzersdorfer E., ... & Sonneck G. Role of media reports in completed and prevented suicide: Werther v. Papageno effects // The British Journal of Psychiatry,?197 (3). – 2010. – P. 234-243.

13. Niederkrotenthaler T., Reidenberg D. J., Till B., & Gould M. S. Increasing help-seeking and referrals for individuals at risk for suicide by decreasing stigma: the role of mass media //?American journal of preventive medicine,?47(3). – 2014. – P. 235-243.

14. O’Connor R.C., & Portzky G. Looking to the Future: A Synthesis of New Developments and Challenges in Suicide Research and Prevention // Frontiers in Psychology 9: 2139. – 2018.

15. O'Connor R.C., & Nock M. K. The psychology of suicidal behavior //?The Lancet Psychiatry?1.1. - 2014. – P. 73-85.

16. O'Connor R. C., & Kirtley O. J. The integrated motivational–volitional model of suicidal behavior // Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences,?373(1754), 20170268. – 2018.

17. Ortiz P., & Khin E. Traditional and new media's influence on suicidal behavior and contagion //?Behavioral sciences & the law,?36(2). – 2018. – P. 245-256.

18. Patel Vikram P. & Gonsalves P. P. Suicide Prevention: Putting the Person at the Center // PLoS Medicine 16 (9): e1002938. – 2019.

19. Pisani A.R., Cross W. F. & Gould M.S. The Assessment and Management of Suicide Risk: State of Workshop Education // Suicide & Life-Threatening Behavior 41 (3). – 2011. – P. 255-276.

20. van Heeringen K. & Mann J. (2014). The neurobiology of suicide // The Lancet Psychiatry, 1 (1). – 2014. – P. 63-72.

21. Zalsman G., Hawton K., Wasserman D., van Heeringen K., Arensman E., Sarchiapone M., ... & Zohar J. Suicide prevention strategies revisited: 10-year systematic review //?The Lancet Psychiatry,?3(7). – 2016. – P. 646

Форми та методи навчання: Лекції Практичні заняття (воркшопи) Студентські презентації

Методи й критерії оцінювання: Участь у групових дискусіях під час практичних занять – 50 % Студентські презентації – 20 % Залікова робота – 30

Мова навчання: англійська,українська