НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316221

Назва:

Вступ до медіації



Анотація: Метою дисципліни "Вступ до медіації" є ознайомлення студентів з психологічною та юридичною специфікою медіаційного процесу, тактикою його проведення, особливостями застосування різних прийомів і технологій; навчити їх вирішувати проблемні та конфліктні ситуації шляхом перемовин, конструктивно.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 2

Семестр: 5

Кількість кредитів: лекції - 14 годин; семінарські заняття - 8 годин; практичні 8 г., самостійна робота 60 кредитів ЄКТС - 3,0.

Форма контролю: залік

Викладач(і): проф. гірник А.М.

Результати навчання: Здатність упереджувати та запобігати конфліктам, управляти ними, визначаючи фактори ризику, які викликають та консервують конфлікту ситуацію. 2. Здатність розробляти стратегії та застосовувати методи медіації для запобігання та управління конфліктними ситуаціями в різних середовищах, в тому числі в організаціях, громадах та сім"ях; 3. Здатність розробляти стратегії та застосовувати методи медіації для запобігання та управління конфліктними ситуаціями в комерційних та бізнесових умовах. 4. Здатність використовувати відповідні методи і процедури досліджень у сфері медіації та втручання. 5. Розуміння різних напрямків медіації (спільноти, школи, сім'ї, міжкультурного, робочого, кримінального, медичного, комерційного, ділового, міжнародного, екологічного та онлайнового, серед іншого) та їх специфічних характеристик (тип конфліктів, доступність інформації та доступ до медіації, вимоги та умови праці, правову базу, суб'єкти тощо). 6. Спроможність ідентифікувати нові контексти, відкривати нові ринки та поширювати інформацію про посередництво потенційним користувачам. 4 7. Спроможність розробляти дослідження, використовувати методи медіаційних досліджень, готувати проекти та протоколи, створювати нові концепції та розробляти інноваційні методи медіації. 8. Здатність спілкуватися і передавати знання про посередництво в більш широке суспільство 9. Вміння популяризувати медіацію та доводити цінність процесу медіації до всіх зацікавлених сторін. 10. Здатність планувати і керувати процесом медіації. 11. Спроможність сприяти груповому діалогу, прийняттю рішень і переговорам. В результаті засвоєння даного курсу в студентів на основі гнучкого, критичного, аналітичного, логічного та латерального способу мислення розвиваються такі компетенції - студенти повинні: знати: • основні поняття курсу «Медіація» та їх значення;

Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія, Психологія переговорів у конфліктах, Культура поведінки в конфліктних ситуаціях, Практикум з медіаці.

Зміст дисципліни: Завданням дисципліни: аналізувати конкретні конфліктні ситуації, виявляти справжні інтереси сторін; • пояснити можливості застосування та переваги медіації; • визначати професійно важливі якості, необхідні для результативного медіаційного процесу; • проводити діагностику конфліктних ситуацій, прогнозувати шляхи їх розв’язання, визначати найбільш ефективні стратегії подолання конфлікту; • виявляти чинники соціальних конфліктів у окремому трудовому колективі, організації, розробляти конкретні рекомендації щодо управління різними видами конфліктів.


Рекомендована література: Закон України “Про медіацію” - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1875-20#Text

Закон України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" від 03.03.1998 № 137/98-ВР.- https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/137/98-%D0%B2%D1%80#Text

Державний стандарт соціальної послуги посередництва (медіації): Наказ Міністерства соціальної політики України від 17.08.2016 № 892.- Режим доступу: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1243-16

Гірник А. Основи конфліктології.- К., 2010.- https://www.researchgate.net/profile/Girnyk-Andrij/publication/340983523_A_M_Girnik_Osnovi_konfliktologii/links/5ea8829fa6fdcc705094f9ac/A-M-Girnik-Osnovi-konfliktologii.pdf

Форми та методи навчання: лекції, семінарські та практичні заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (60 %): усне опитування, виконання тематичних завдань. Підсумковий контроль (40 %): проект, контрольні завдання. Форма контролю: письмова робота.

Мова навчання: українська