Код: 316222Назва:
Психологія професійної діяльності та кар`єри
Анотація: Навчальна дисципліна спрямована на формування у студентів знань про закономірності функціонування людського організму у процесі професійної діяльності, активізацію психічних функцій працівника, психологічні, соціально-психологічні та мотиваційні механізми ефективної професійної діяльності, а також навички й вміння щодо організації праці з урахуванням психологічних і соціальних факторів.
Курс включає основні положення й методики дослідження розумової, фізичної працездатності спеціалістів, поняття та категорії психології ефективної та безпечної діяльності, адаптації та методики оцінки індивідуальних якостей спеціалістів, визначення вимог професій до особистості, адаптація до умов професійної діяльності та основи професійного відбору спеціалістів, а також психологічні аспекти індивідуальної кар'єри та структури особистого плану кар'єри працівника.
Тип дисципліни: вибірковийРік навчання: 2Семестр: 5Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 12 годин, семінарські заняття -18), самостійнга робота + кредитів ЄКТС: 3Форма контролю: залікВикладач(і): доц. Боднар А.Я.Результати навчання: Навчальна дисципліна передбачає аналіз фундаментальних теорії і концепцій, про закономірності виникнення та розвитку психічних явищ у процесі професійної діяльності; дослідження мотивації до діяльності; виявлення впливу соціально-психологічних факторів на побудову кар’єри та ефективність діяльності.Програмні результати навчання: Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань, в тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. Розробляти програми психологічних інтервенцій і провадити їх в індивідуальній та груповій роботі з персоналом організацій, оцінювати якість. Вживати ефективних заходів збереження професійного здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми по роботі з персоналом організацій, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість.Спосіб навчання: аудиторне, дистанційнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Загальна психологія», «Психофізіологія», «Психологія управління».Зміст дисципліни: Розглядаються закономірності функціонування людського організму у процесі праці, активізація психічних функцій і властивостей особистості в різних видах діяльності. Розкриваються суть працездатності, втоми і монотонності, їх показники, динаміка, методи дослідження; особливості організації праці в системах «людина — машина». Висвітлюються теоретичні і прикладні аспекти важкості та інтенсивності праці; методи проектування раціональних режимів праці і відпочинку; психофізіологічні та організаційні основи профорієнтації, профвідбору та виробничого навчання в ринкових умовах. Аналізуються соціально-психологічний зміст поняття «кар’єри», особливості управління діловою кар'єрою в організації, вивчення кар'єрних орієнтацій.Рекомендована література: 1. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. Підруч.- К.: Ельга, Ніка-центр, 2003. – 400 с.2. Ложкін Г.В. Психологія праці : навч. посібник / Г.В.Ложкін,Н.Ю.Волянюк, О.О.Солтик; за заг.ред. Г.В.Ложкіна. – Хмельницький : ХНУ, 2013 . – 191 с.3. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навч. посіб. Вид 3-е, перероб. та допов. – К.: Центр учбов. літератури, 2008. – 272 с. [4. Малхазов О. Р. Психологія праці : навч. посібник / О. Р. Малхазов. – К. : ЦУЛ, 2010. – 208 с.5. М’ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посіб. – К.: Вища школа, 2004 . – 490 с.6. Психологія: Підручник / Ю.Л.Трофімов, В.В.Рибалка, П.А.Гончарук та ін.; за ред. Ю.Л.Трофімова. – 2-ге вид. – К.: Либідь, 2008. – 558 с7. Психологія здоров’я людини / Ложкін Г.В., Коцан І.Я., Мушкевич М.І., ред. І.Я. Коцана. – Луцьк: Волин. нац. ун-т, 2011. – 352 с.8. Рибалка В.В. Психологія праці особистості. – К.: КМПУ ім.Б.Д.Гринченка, 2005. – 60 с.9. Савельєва В. С., Єськов О. Л. Управління персоналом: Навчальний посібник. — К.: ВД «Про-фесіонал», 2005. — 336 с.10. Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: Навч. посіб. для студ. ВНЗ та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / За наук. ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки, Т.В. Зайчикової. – К.: Міленіум, 2004. – 264 с.12. Форми та методи навчання: лекції, семінарські і практичні заняття, самостійна робота.13. Методи і критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, практичні завдання, презентація тем, творча вправа. Підсумковий контроль (30% контрольні завдання),Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне
опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота.
Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання)., форма контролю залік
Мова навчання: українська