Код: 316225Назва:
Психологія сім`ї
Анотація: Основні поняття про функції та стадії розвитку сім’ї, типи подружніх стосунків, якість шлюбу, рівні сумісності подружжя, типи порушень, функціонування сім’ї, методи діагностики та корекції сімейних стосунків.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 4дКількість кредитів: кредитів ЄКТС-3 (лекції -16, семін. заняття -14, всього 90г. ) Форма контролю: залікВикладач(і): ст. викладач Яковенко О.В.Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти: розкрити основні проблеми психології сім'ї, визначити вплив сім'ї на формування особистості, визначити структуру міжособистісної сімейної взаємодії.Спосіб навчання: аудиторнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: : Основи психології й педагогіки, загальна психологія, вікова психологія.Зміст дисципліни: Особливості сім'ї як малої групи. Традиційна сім'я. Форми організації сім'ї в історії людства. Моделі сім'ї. Сім'я радянської доби. Нуклеарна сім'я Особливості традиційної, подружньої та дитиноцентричної сім'ї в сучасну епоху. Функції сім'ї. Стадії розвитку та життєві цикли сім'ї. Типові сімейні ролі Стилі сімейного виховання Класифікація аномальних стилів виховання (за Є. Личко). Статеві розбіжності в оцінці подружнього спілкування. Комунікативні бар'єри. Порушення механізмів емоційної інтеграції. Сімейні кризи. Механізми сімейної інтеграції. Рекомендована література: Бондарчук О.І. Психологія сім'ї. - К.: МАУП, 2001; Шнайдер Л.Б. Психология семейных отношений. Курс лекций. - М. - 200Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи і критерії оцінювання. Вичерпна відповідь на питання плану - максимальна оцінка - 3 бали; суттєве доповнення, що містить виклад наукових лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи й критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання. Вичерпна відповідь на питання плану - максимальна оцінка - 3 бали; суттєве доповнення, що містить виклад наукових фактів - 2 бали; участь в дискусії, формулювання проблемного питання - 1 бал; постановка проблеми, формулювання гіпотези - 2 бали; участь у психодіагностичному практикумі - 1 бал. Підсумковий контроль (60 %), форма контролю - залік.Мова навчання: українська