Код: 316229Назва:
Основи психосоматики
Анотація: Метою дисципліни є підготавка майбутніх фахівців до психологічно обґрунтованого
вирішення комплексу актуальних проблем у професійній сфері практичного психолога, засвоєння
студентами основних положень і методів психосоматики в їх додатку до завдань практичної
психології.Тип дисципліни: вибірковийРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30 (лекції - 18 годин; семінарські заняття - 12 години);самостійна робота 60.
кредитів ЄКТС - 3.Форма контролю: залікВикладач(і): доц. Богданов С.О.Результати навчання: Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні знати : ? основні поняття та концептуальні засади психосоматики та психогенетики; ? основні симптоми психосоматичних розладів, чинники, які їх провокують; ? генетичну природу психофізіологічних та фізіологічних показників; ? класифікацію патологій на основі генетичного розвитку; ? основні методи психогенетики; ? основні методи психологічної допомоги при психосоматичних розладах. 5 вміти: – розпізнавати симптоми психосоматичних розладів основних функціональних систем організму; – застосовувати методи діагностики психосоматичних розладів, проводити інтерпретацію отриманих результатів; – розпізнавати симптоми психосоматичних розладів; – застосовувати методи психологічної допомоги при психосоматичних розладах; – застосовувати конкретні знання для пояснення генетично обумовлених психічних розладів. Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія, Психологія особистості, Соціальна психологія, Вікова психологія, Психофізіологія..Зміст дисципліни: Курс прямований на вивчення взаємозв’язку між соматичними захворюваннями та психологічними особливостями людини; ролі спадковості у формуванні психічних і психофізіологічних властивостей людини. Курс присвячений актуальній проблемі взаємодії тілесного і психічного в структурі особистості. У загальному сенсі під психосоматикою розуміється науковий напрям, який встановлює взаємини між психікою та тілесними функціями, досліджує, як психологічні переживання впливають на функції організму, і як фізіологічні зміни викликають психічні реакції та стани. Необхідною умовою підготовки висококваліфікованого психолога є формування сучасного ставлення до людського організму, уявлення про нього як про цілісну систему.Рекомендована література: Дідковська Л. І. Психосоматика: основи психодіагностики та психотерапії : навч. посіб. Львів : Вид. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2010. 264 с.Хомуленко Т.Б. Основи психосоматики : навч.-метод. Посібник. Харків : Нова Книга, 2009. 120 с. Максименко С.Д., Н.Ф. Шевченко. Психологічна допомога тяжким соматично хворим: Навчальний посібник. Київ : Міланік, 2007. 115 с. Психогенетика : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. 294с. Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: поточний контр. (70 %): усне опитування, виконання письмових тематичн. завдань; підсумковий контр. (30 %): контрольні завдання, тест. Форма контролю: залік (тест).Мова навчання: українська