Код: 316232Назва:
Організаційна психологія
Анотація: Організаційна психологія. Мета курсу полягає у наданні студентам знань щодо загальних основ психології організацій та групи як об'єкта управління і основи організації; соціально-психологічної структури організації; передумов та кроків створення організації; типів організаційних структур та життєвого циклу організації; змісту, структури та психологічних компонентів управління в організаціях; організації ефективної комунікації в організаціях; клімату організації та корпоративної культури; підбор, розстановки, оцінки та атестації кадрів; формування ефективної роботи команди; психологічних аспектів індивідуальної кар'єри та формування іміджу керівника; психологічного забезпечення впровадження інновацій в організаціях; попередження та розв'язання управлінських конфліктів в організаціях. Основні компетентності, що розвиває курс, полягають у знаннях: змісту та психологічних особливостей, структури та основних складових організації; основних чинників становлення сприятливого клімату в колективі; закономірностей ефективної комунікації в організації; основних напрямків управління конфліктами в організації; методів дослідження психологічних аспектів управління персоналом; уміннях: володіти методами організації та проведення комплексних психологічних досліджень у виробничо-управлінській сфері; використовувати різні методи діагностичної роботи для вивчення психологічних проблем управління в організаціях; діагностувати типові проблемні ситуації на індивідуальному рівні, рівні виробничого колективу, організації; застосовувати та адаптувати методи соціометрії, референтометрії, експертних оцінок та ін.; забезпечувати консультативну роботу з керівниками, виробничими колективами, організаціями; надавати психологічну допомогу керівникам для психологічного забезпечення управлінського процесу в організаціях; прогнозувати використання резервів розвитку персоналу організації; вміти проводити управлінське консультування; консультувати керівників та відповідальних працівників установ з питань використання нових соціальних технологій, моделювання соціальних процесів з метою ефективної організації виробничої діяльності, поліпшення соціальних умов життєдіяльності організації.Тип дисципліни: НормативнаРік навчання: 2Семестр: 6Кількість кредитів: загальна кількість годин - 180; аудиторні години - 60 (лекції - 30 годин, семінарські та практичні заняття - 30, консультація - 2 години) + кредитів ЄКТС: 6.Форма контролю: іспитВикладач(і): доц.Боднар А.Я.Результати навчання: Знати: зміст та психологічні особливості, структуру та основні складові організації;основні чинники становлення сприятливого клімату в колективі; закономірності ефективної комунікації в організації; основні напрямки управління конфліктами в організації. методи дослідження психологічних аспектів управління персоналом.Уміти: використовувати різні методи діагностичної роботи для вивчення психологічних проблем управління персоналом; надавати психологічну допомогу керівникам для психологічного забезпечення управлінського процесу в організаціяїх.Спосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія, Психологія управління.Зміст дисципліни: Організаційна психологія.Група як об'єкт управління і основа
організації. Соціально-психологічна структура організації. Передумови та кроки створення організації. Типи організаційних структур. Життєвий цикл організації. Зміст, структура та психологічні компоненти управління в організаціях. Організація ефективної комунікації в організаціях. Клімат організації та корпоративна культура. Підбір, розстановка, оцінка і атестація кадрів. Формування ефективної роботи команди. Психологічні аспекти індивідуальної кар'єри та формування іміджу керівника. Психологічне забезпечення впровадження інновацій в організаціях. Попередження та розв'язання управлінських конфліктів в організаціях.
Рекомендована література: 1. Власова О.І., Ніконенко Ю.В. Соціальна психологія організацій та управління. Підручник. - К.:Центр учбової літератури, 2010. - 398 с.; 0. Савельева В.С., Єськов О.Л. Управління персоналом - К., 2005. - 336с.;Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття та самостійна
робота.
Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота.
Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання)., форма контролю іспит
Мова навчання: українська