Код: 316251Назва:
Зоопсихологія та порівняльна психологія
Анотація: Запропонований курс висвітлює наукові підходи становлення психології та поведінки тварин, порівняльні характеристики норми, аномалії, патології психічних проявів людини і тварин; основні форми поведінки тварин; властивості психічної діяльності тварин; походження свідомості людини. Студенти навчаються порівнювати, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки щодо пояснення різних форм поведінки тварин (шлюбні церемонії, батьківську поведінку, домінування, ігрову поведінку, наслідування); оперувати спеціальними науковими поняттями і теоріями.Тип дисципліни: НормативнаРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: загальна кількість годин - 108;
аудиторні години - 28;
лекції - 16 годин; семінарські заняття - 12 годин;
кредитів ЄКТС - 3,0.
Форма контролю: іспитРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:знати і розуміти наукові підходи становлення психології та поведінки тварин, порівняльні характеристики норми, аномалії, патології психічних проявів людини і тварин.уміти застосовувати набуті знання, аналізувати першоджерела, розуміти і використовувати поняття та категорії різних наукових шкіл, порівнювати різні психологічні форми поведінки людини та тварин.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: анатомія та еволюція нервової системи людини, основи біології та генетики людини, антропологія.Зміст дисципліни: У курсі розкривається історія становлення зоопсихології та порівняльної психології, вивчаються підходи щодо еволюції ВНД в філогенезі, різні аспекти поведінки тварин, а також прояви норми, аномалії та патології поведінки особистості, експерименти видатних вчених з етології, нейробіології, фізіології ВНД, класифікація простих та складних поведінкових актів людини та тварин. Рекомендована література: 1. Чайченко Г.М. Зоопсихологія та порівняльна психологія. - К.:Либідь,1992.- 288сФорми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (60 %): усне опитування, виконання тематичних завдань.
Підсумковий контроль (40 %): контрольні завдання.
Мова навчання: Українська