НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316256

Назва:

Психофізіологія



Анотація: Мета дисципліни полягає у вивченні фізіологічних закономірностей та механізмів психічної діяльності та поведінки людини, в оволодінні сучасними і перспективними напрямами психофізіологічних розробок і досліджень з питань діагностики, професійного відбору, психофізіологічного супроводження навчальної і виробничої діяльності, форм і методів психофізіологічного забезпечення діяльності

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 28 (лекції - 12 годин; семінарські заняття - 12 годин, практичні 4 г. самостійна робота - 62 годин); кредитів ЄКТС - 3.

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): доц.Боднар А.Я.

Результати навчання: Програмні результати навчання: Мати уявлення про місце психофізіологічного знання в системі наук. Знати визначення основних категорій психофізіології. Розуміти закономірності умовно-рефлекторної діяльності. Уміти використовувати засвоєні знання у своїй професійній діяльності. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань, в тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. Вживати ефективних заходів збереження здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: «Основи біології та генетики», «Анатомія та еволюція нервової системи», «Загальна психологія».

Зміст дисципліни: Предмет, завдання та сучасні проблеми психофізіології. Психофізіологічні властивості людини. Будова нервової системи людини. Загальна характеристика нейродинамічних процесів. Електрофізіологічні дослідження активності кори головного мозку. Морфофункціональна організація кори великих півкуль. Зони кори головного мозку. Функції нервової системи. Психофізіологія рухової діяльності. Системні засади психофізіології. Психофізіологічне забезпечення діяльності. Актуальні проблеми забезпечення психічного і фізичного здоров’я особистості.


Рекомендована література: 1.Бенеш Г. Психологія: dtv-Atlas: Довідник. Пер. з нім. - К.: Знання-Прес, 2007. - 510 с.

2. Вадзюк С.Н. Фізіологія кори великих півкуль.-Тернопіль.1995.- С.1-13.

3. Горго Ю.П, Психофізіологія (прикладні аспекти). К.: МАУП, 1999. – 128 с.

4. Кокун О. М. Оптимізація адаптаційних можливостей людини: психофізіологічний аспект забезпечення діяльності: Монографія. - К.: Міленіум, 2004. - 265 с.

5. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. Підруч.- К.: Ельга, Ніка-центр, 2003. – 400 с. 6. Корольчук М.С., Крайнюк В.М., Косенко А.Ф., Кочергіна Т.І. Психологічне забезпечення психічного і фізичного здоров’я Монографія /Навчальний посібник. – К.: Здоров’я, 2002 р. – 260 с.

7. Крушельницька Я.В. Фізіологія і психологія праці – К.: КНЕУ, 2000.- 232 с.

8. Чайченко Г.М. Фізіологія вищої нервової діяльності: Підручн. – К.: Либідь, 1993. –

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, практичні завдання, презентація тем, творча вправа. Підсумковий контроль (30% контрольні завдання), форма контролю іспит

Мова навчання: українська