Код: 316258Назва:
Експериментальна психологія
Анотація: Метою вивчення курсу "Експериментальна психологія" є оволодіння знаннями щодо основ планування, організації та проведення експериментального психологічного дослідження, набуття умінь та навичок сумісної діяльності з досліджуваними в різних типах експериментальних ситуацій, а також обробки, аналізу та узагальнення одержаних в ході досліджень даних.
Засвоєння курсу збагачує студентів теоретичними знаннями з історії становлення та сучасного стану розвитку експериментальної психології; принципів організації та проведення психологічних експериментів; методів статистичної обробки даних дослідження; вимог щодо підготовки та написання наукового звіту за результатами психологічного експерименту. Також студент має змогу застосовувати отримані знання в практичній діяльності, а саме: розробляти програму і методику психологічного експерименту; проводити математико-статистичну обробку даних та якісний аналіз результатів дослідження; оформляти результати дослідження у вигляді наукового звіту.
Тип дисципліни: нормативнийРік навчання: 2Семестр: 5Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 30;
лекції - 16 год.; практичніі заняття - 14 год.; кредитів ЄКТС - 3
Форма контролю: екзаменВикладач(і): доц. Поліщук С.А.Результати навчання: студенти мають знати методологічні аспекти науки; психологічні особливості експерименту; процедури побудови експериментального дослідження; основні положення щодо вибору методів статистичної обробки інформації, її інтерпретації та узагальнення; вміти самостійно будувати експериментальні плани в залежності від мети психологічного дослідження; створювати репрезентативну експериментальну вибірку, яка б відповідала критеріям зовнішньої, внутрішньої та операціональної валідності; перевіряти отриману інформацію на предмет валідності та достовірності; інтерпретувати кількісну інформацію експериментальних досліджень, писати експериментальні висновкиСпосіб навчання: аудиторний, дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: вікова та педагогічна психологія, історія психології, психодіагностика, диференційна психологія, математична статистикаЗміст дисципліни: Передбачає з’ясування: основних закономірностей побудови, організації та проведення емпіричних досліджень; специфіки організації міжособистісної взаємодії в системі «дослідник-піддослідний»; особливостей кількісної та якісної обробки даних досліджень; вимог до написання діагностичних висновків.Рекомендована література: 1. Горбунова В.В. Експериментальна психологія в схемах і таблицях. К.: Професіонал, 2007. 208 с.2. Максименко С.Д. Теорія і практика психолого-педагогічного дослідження . К.: НДПІ, 1990. 239 с.3. Основи психології: підручник [за заг. ред. О.В. Киричука, В.А. Роменця]. К.: Либідь. 632 с.4. Паніна Н.В. Технології соціального дослідження. К.: Інститут психології НАН України, 1998. 280 с.5. Поліщук С.А. Методичний довідник з психодіагностики. Суми: Університетська книга, 2009. 442 с.6. Поліщук С.А. Психологічні практики в системі підготовки практичних психологів. Г.: РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2012. 134 с.7. Практикум із загальної, експериментальної й прикладної психології [за заг. ред. А.А. Крылова, С.А. Маничева]. К.: Професіонал, 2000. 560 с.9. Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології: навчально-методичний посібник. К.: Ніка-Центр, 2003. 204 с.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Поточний контроль (60 %): усне опитування, виконання тематичних завдань.
Підсумковий контроль (40 %): контрольні завдання, тест.
Мова навчання: українська