НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316271

Назва:

Соціалізація та соціальна адаптація особистості



Анотація: 7 семестр, 2 год./тижд., залік, 3 кредити, Л. О. Копишинська, старший викладач Мета курсу - сформувати у студентів уявлення про соціалізацію як складний і тривалий процес взаємодії людини і суспільства (складові, фактори механізми та етапи соціалізації) та соціально-педагогічні умови адаптації особистості. На семінарських заняттях студенти оволодівають прийомами самостійного аналізу особливостей соціалізації представників різних вікових групп, особливості гендерної соціалізації, вплив на становлення особистості культури.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 2

Семестр: 5

Кількість кредитів: загальна кількість годин - 90; аудиторні години - 120 (лекції - 20 годин, семінарські заняття - 20, - , залік - 2 години), самостійна робота - 80 години + кредитів ЄКТС: 4.

Форма контролю: залік

Результати навчання: Мета навчальної дисципліни Розкриття майбутнім фахівцям-психологам специфіки психолого-педагогічної допомоги особистостям, які мають труднощі в процесі адаптації до нових соціальнопсихологічних умов та визначення ролі психолога-практика в сфері психологічної допомоги дезадаптованим особистостям.


Спосіб навчання: аудиторний, дистанційний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна психологія, Соціальна психологія. Психологія особистості

Зміст дисципліни: Вирішення загально-наукових проблем, пов’язаних із формуванням знань про соціально-психологічну адаптацію, поясненням процесу суб’єктивного відображення об’єктивної дійсності, розробленням соціально-психологічних концепцій про взаємодію між людьми та соціальними спільностями, методологію, методи, способи соціальнопсихологічних досліджень з метою адаптації особистості до нового середовища; 2. Вивчення проблем, пов’язаних зі змінами соціально-психологічної адаптаціїі, аналізом шляхів і засобів впливу на механізми її становлення, розвитку та функціонування; 3. Теоретичне осмислення місця і ролі людини, що розвивається у суспільстві, яке також змінюється; виявлення конкретних соціально-психологічних характеристик особистості, найпоширеніших її соціально-психологічних типів, комунікативних програм поведінки;


Рекомендована література: Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. Ред. та упаоряд О.Л.Кононко. – К.: Світич, 2008. – 430 с.
Військова психологія і педагогіка : підручник для військових вузів / Б. М. Олексієнко, Д. В. Іщенко, О. Д. Сафін. – Хмельницький : Вид-во Академії ПВУ, 1998. – 562 с. 7. Возняк Л. С. Соціально-психологічна адаптація як чинник ефективної професійної підготовки майбутніх спеціалістів до управлінської діяльності / Л. С. Возняк // Психологія : збірник наукових праць НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2000. – Випуск 1(8). – С. 282–289.
Кононко О.Л. Соціально-емоційний розвиток особистості. – К.: Освіта, 1998. – 256с
Кузьменко В. Адаптація // Дошкільне виховання. – 1995. – №8. – С.18-19. 14. Курінна С.М. Особливості соціалізації дітей 6-7 років в різних умовах життєдіяльності / С.М. Курінна // Вихователь-методист. – 2004. – №4.
Лось О. М. Професійна діяльність в особливих умовах як об’єкт психологічного дослідження // науковий вісник Херсонського державного університету . Вип. 1. Том 1. – 2014. – С. 59 – 63. Психологічний словник / Під ред. У. П. Зінченка, У. Р. Мещерякова. –2-ге вид., перераб. ідоп. – М: Педагогика-Пресс, 1997. – 440 с. 19. Рубінштейн, З. Л. Основи загальної психології / З. Л. Рубінштейн — СПб.: Пітер, 2000. – 720 с. Хмиров І. М. Соціально-психологічна адаптація як чинник формування особистості курсантів МНС України // Зб. наук. Праць. Проблеми екстремальної та кризової психології. НУЦЗУ. – 2011. – Вип. 10. – С. 264 – 273.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота.

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) усне опитування, реферати, конспекти, письмова та контрольна робота. Підсумковий контроль (30 % контрольні завдання), форма контролю іспит

Мова навчання: українська