Код: 316290Назва:
Психологія особистості
Анотація: Цей курс дає вступ до ключових тем у вивченні психології особистості та розуміння індивідуальних відмінностей. Він охоплює історичні та сучасні аспекти психології особистості, включаючи психодинамічний, гуманістичний та поведінкові підходи. У межах курсу висвітлюються основні психологічні підходи до розуміння особистості, узагальнюються и? інтегруються знання про окремі психічні якості в поняття особистості, набуваються вміння и? навички самопізнання, самоаналізу, саморозуміння, самоактуалізаціі? та саморозвитку.
В процесі опанування курсу студенти зможуть знайти відповіді на такі питання:
1. Що таке особистість?
2. Якими методами досліджують особистість?
3. Які теоретичні підходи будуть мати більший вплив на вивчення проблем особистості у найближчі десятиліття?
4. Які запитання виникають під час перевірки валідності психоаналітичних концепцій?
5. Які відмінності є в поясненнях мотивації в різних біхевіоральних підходах?
6. Яким чином підходять до вимірювання індивідуальних розбіжностей в самоактуалізації?
Тип дисципліни: професійно-орієнтованаРік навчання: 3Семестр: 6Кількість кредитів: 3Форма контролю: залікРезультати навчання: Після опанування курсу студенти мають знати й вміти :описувати теоретичні, методологічні засади та принципи, завдання, проблеми та методи психологіі? особистості; визначати засади основних наукових підходів психологіі особистості (психоаналіз, біхевіоризм, когнітивна психологія, гуманістична психологія тощо); описувати психологічну структуру особистості за різних наукових концепціи, і теоріи, індивідуальні та соціально-психологічні закономірності проявів особистості у поведінці й діяльності;визначати чинники, які зумовлюють особливості поведінки та діяльності особистості.інтегрувати набуті знання з метою кращого розуміння особистості; застосовувати набуті знання для пояснення і прогнозування особистісного розвитку, поведінки особистості.Спосіб навчання: аудиторнеЗміст дисципліни: Мета курсу - розкрити психологічні особливості становлення, розвитку та саморозвитку особистості, узагальнити знання про окремі психічні якості в інтегральне поняття особистості; забезпечити на ціи? основі розвиток та поглиблення соціально-психологічних компетентностеи? у сфері соціальної роботи та психологіі? особистості.
Завдання:
1. Ознаи?омитись з основними підходами і концепціями щодо вивчення сутності та структури особистості;
2. Проаналізувати умови становлення, функціонування і розвитку особистості;
3. Висвітлити можливості застосування набутих знань у подальшіи? ?професіи?ніи? діяльності;
4. Ознаи?омитись з методиками діагностики індивідуально-психологічних ?якостеи? особистості;
5. Ознайомитись з процедурами особистісного самопізнання та саморозвитку.
Рекомендована література: Варіи М.И. Психологія особистості : навч. посіб. / М.И.Варіи. - К. :Центр учбовоі? літератури, 2008. - 592 с. Larsen, R., & Buss, D. M. (2013). Personality Psychology. New York: McGraw HillLearning Theories An Educational Perspective. Sixth Edition. Dale H. Schunk. The University of North Carolina at Greensboro. 2012. Personality, individual differences and intelligence / John Maltby, University of Leicester, Liz Day, Sheffield Hallam University, Ann Macaskill, Sheffield Hallam University.? Fourth Edition. New York: Pearson. - 2017.The SAGE Handbook of Personality and Individual Differences. Edited by Virgil Zeigler-Hill, Todd K. Shackelford. 2018Форми та методи навчання: лекції, семінарські, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до "Положення НаУКМА про рейтингову систему оцінювання знань".
Формою підсумкового оцінювання є залік.
Мова навчання: українська