Код: 316292Назва:
Базові навички спілкування
Анотація: Даний курс призначений для ознайомлення з теоретичним засадами процесу спілкування та початкового оволодіння професійними комунікативними навичками в процесі практичного тренування.
У межах навчального курсу студенти знайомляться з теоретичними засадами феномену спілкування та з його різновидом професійним спілкуванням соціального працівника - "фабрикою" інтерв'юванням та консультуванням, техніками та прийомами проведення консультування, записуватимуть проведення власних інтерв'ю та консультувань один одного, виконуючи роль консультанта, клієнта та спостерігача по черзі, таким чином вчитимуться навичкам проведення професійного консультування.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: 2Семестр: 3, 4Кількість кредитів: 6Форма контролю: залікиВикладач(і): к.н. Бондаренко Наталія Борисівна Результати навчання: Розуміти наукові принципи, що лежать в основі соціальної діяльності, ідентифікувати, формулювати і розв'язувати завдання зі спеціальності, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.Давати визначення і виокремлювати основні поняття, використовувати власні приклади для ілюстрації відповідей, знаходити спільні риси та відмінності при порівнянні фактів, явищ, характеризувати соціальні явища .Використовувати прикладні комп'ютерні програми у ході розв'язання професійних завдань .Використовувати методи діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів (ПРН12 ОПП).Установлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів .Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв'язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин .Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв'язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин .Спосіб навчання: змішанийЗміст дисципліни: Засвоєння теоретичних знань щодо феномену спілкування та комплексу практичних навичок його застосування у професійній діяльності: уважного вислуховування, розпитування та стимулюючих впливів дає можливість у відносно короткий термін набути комунікативних умінь для виконання фахових функцій соціального працівника.
"Базові навички спілкування" - інтенсивний практикум, який формує універсальні комунікативні вміння, визначальні як для міжособистісного так і професійного спілкування, і сприятиме виробленню власного ефективного стилю консультування.
В межах курсу студенти отримують теоретичні знання щодо основних засад спілкування та вчяться застосовувати їх на практиці, проходячи весь процес, всі стадії побудови консультативних зустрічей з клієнтом. Отримують практичні рекомендації щодо роботи з різноманітними індивідуальними проблематиками клієнтів.
Рекомендована література: 1. Барановська Л. В. Психологія ділового спілкування : навч. посібник / Л. В. Барановська, Н. В. Глушаниця. - К. : НАУ, 2016. - 248 с.- Доступно з https://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/40742/1/%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%9B.%D0%92.%20%D0%93%D0%BB%D1%83%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F%20%D0%9D.%D0%92.%20%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D0%B4%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%202016.pdf 2. Курова А.В. Психологія спілкування: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти факультету психології, політології та соціології НУ "ОЮА") / А.В. Курова - Одеса: Фенікс, 2020. - 79 с.- Доступно з http://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/13107/%D0%9A%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0%20%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf?sequence=1&isAllowed=y 3. Панок В. Г. Основи психологічної допомоги: теорія та практика психоконсультування : навч. посібник / В. Г. Панок, Я. В. Чаплак, Я. Ф. Андрєєва / за заг. ред. В.Г. Панка, І.М. Зварича. - Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2019. - 384 с.- Доступно з https://www.academia.edu/42197502/%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D0%B8_%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F_%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87_%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%92_%D0%93_%D0%9F%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA_%D0%AF_%D0%92_%D0%A7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BA_%D0%AF_%D0%A4_%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B04. Ivey A. Intentional Interviewing and Counseling Facilitating Client Development in a Multicultural Society, 9th Edition / Allen E. Ivey, Mary Bradford Ivey, Carlos P. Zalaquett. Cengage Learning., 2016- 528 p.Форми та методи навчання: лекції, семінари, воркшоп, розв'язок ситуації-задачі (фахові задачі), практична робота в групі, презентації, контрольна роботаМетоди й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"
Мова навчання: українська