Код: 316308Назва:
Соціальна робота з біженцями та шукачами притулку
Анотація: Розглядатимуться питання правового статусу мігранта, шукача притулку, порядок, процедура, методи визначення статусу біженця, а також форми роботи із зазначеними категоріями клієнтів. Передбачається ознайомлення з особливостями практичної роботи українських (державних і недержавних) та міжнародних інституцій (УВКБ ООН).Тип дисципліни: професійно-орієнтованаРік навчання: 3Семестр: 6Форма контролю: залікРезультати навчання: Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв'язування завдань спеціальності, відтворювати факти (дати, події, принципи й закономірності суспільного розвитку), встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між подіями, явищами, робити висновки, аргументувати свої думкиТеоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідкиРозробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціяхАналізувати психічні властивості і стани, характеризувати психічні процеси, різні види діяльності індивідів у групі, процеси розвитку, соціалізації, соціальної адаптації та інтеграції особистості, соціально-психологічні процеси в малих та великих групахДемонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упередженьСпосіб навчання: змішанийЗміст дисципліни: Цей курс є вибірковим і вибірковим професійно-орієнтованим для студентів третього року навчання "Соціальна робота". Курс дасть розуміння досвіду біженців, шукачів притулку, іммігрантів та мігрантів. Курс розглядає перспективи, проблеми та процеси, пов'язані з переміщенням, переселенням та адаптацією. У курсу розглядатимуться питання, пов'язані з офіційним статусом та дискримінацією, правовим статусом біженців, шукачів притулку, іммігрантів та мігрантів. Курс аналізує програми та стратегії втручання, що використовуються надавачами послуг та групами взаємодопомоги. Будуть оцінені втручання, концепції та практики соціальної роботи з біженціями, шукачами притулку, іммігрантами та мігрантами.
Рекомендована література: Potocky, Miriam & Naseh, Mitra. (2019). Best Practices for Social Work with Refugees and Immigrants. 10.7312/poto18138.2. Chang-Muy, F. & Congress, E. Social work with immigrants and refugees: Legal issues, clinical skills and advocacy, New York: Springer Publishing Company. 3. Healy, L. Strengthening the link: Social work with immigrants and refugees and international social work. Journal of Immigrant and Refugee Services, 2 (1/2), 49-67.4. Nickerson, A., Bryant, R. A., Silove, D., & Steel, Z.. A critical review of psychological treatments of posttraumatic stress disorder in refugees. Clinical psychology review, 31(3), 399-417. https://doi.org/10.1016/j.cpr.10.10.0045. Congress, E. The use of culturagrams to assess and empower culturally diverse families. Families in Society. 75 (9), 531-540. 6. Weaver, J. D., Dingman, R. L., Morgan, J., Hong, B. A. & North, C. S. The American Red Cross disaster mental health services: Development of a cooperative, single function, multidisciplinary service model. The Journal of Behavioral Health Services and Research, 27 (3), 314-320. Форми та методи навчання: лекційні, семінарські заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"Мова навчання: українська