НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 316323

Назва:

Створення та супровід прийомних сімей



Анотація: Курс є інтегрованим і передбачає опанування знань та навичок, необхідних для роботи в системі замісної опіки над дітьми, що потребує знання теорій психології, соціальної роботи, права, державного управління, соціальної політики тощо. Предметом вивчення курсу є прийомна сім'я як інститут замісної опіки над дитиною. В процесі вивчення курсу приділяється увага функціонуванню сім'ї, особливостям створення та підтримки прийомної сім'ї, законодавству, що визначає діяльність таких сімей, ролі соціального працівника в здійснені соціального супроводу таких сімей та взаємодії з іншими фахівцями.

Тип дисципліни: професійно-орієнтована

Рік навчання: 3

Семестр: 5

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Єременко І.М.

Результати навчання: В результаті вивчення курсу студент зможе:
1. розуміти наукові принципи, що лежать в основі соціальної діяльності, ідентифікувати, формулювати і розв'язувати завдання зі спеціальності, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід;
2. теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки у процесі створення та соціального супроводу прийомних сімей та прийомних дітей;
3. розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях;
4. використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички;
5. визначати зміст діяльності, зв'язки та межі компетенції установ та закладів соціального захисту, соціальних служб, інших організацій у сфері захисту прав дітей;
6. обґрунтовувати необхідність соціальних змін, прийняття практичних рішень щодо покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки дітей-сирт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
7. виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси дітей та їх батьків для розв'язання проблем й виходу із складних життєвих обставин.


Спосіб навчання: змішаний

Зміст дисципліни: Впродовж навчання студенти ознайомляться із нормативними засадами забезпечення прав дітей, підходами до організації інституту прийомних сімей як сімейної форми виховання, сформують практичні навички щодо створення й розвитку прийомних сімей та методами соціальної роботи із кандидатами в прийомні батьки, прийомними дітьми та прийомними батьками. 2. Мета опанування дисципліни - формування ґрунтовного уявлення про становлення соціального інституту прийомних сімей як сімейної форми виховання для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування та необхідних практичних навичок щодо їх створення й супроводу з боку соціальних служб та інших державних органів виконавчої влади із захисту прав дітей


Рекомендована література: Закон України "Про соціальні послуги", № 2671-VIII від 17.01.2019 р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19
Закон України "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю", 2001 р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2558-14#Text
Постанова Кабінету Міністрів України від 01.11.2012 № 1039 "Про затвердження критеріїв діяльності суб'єктів, що надають соціальні послуги".
Наказ Міністерства соціальної політики від 03.09.2012 № 537 "Про затвердження Переліку соціальних послуг, що надаються особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати"
Наказ Міністерства соціальної політики від 31.03.2016 № 318 "Про затвердження Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах"
Мельничук Т.І. Ставлення батьків та дітей до таємниці некревного походження прийнятої в сім'ю дитину// Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам'янець-Подільського нац. Ун-ту ім. Івана Огнієнка, - № 25. - с. 255-267
Бевз Г.М. Прийомна сім'я: соціально-психологічні виміри: [Монографія] /Г.М. Бевз. - К.: Видавничий Дім "Слово", - 352с.
Капська А.Й., Пєша І.В. Соціальний супровід різних категорій сімей та дітей. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, - 232 с.
Комарова Н.М. Методичні рекомендації для соціальних працівників, державних службовців щодо розвитку сімейних форм виховання / Н.М. Комарова, В.І. Пєша. - К.: Державний інститут проблем сім'ї, - 92 с.

Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до Положення "Про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в Національному університеті "Києво-Могилянська академія"

Мова навчання: українська