Код: 316359Назва:
Фемінізм як соціальна теорія і суспільний рух
Анотація: На цьому курсі ми ознайомимося з базовими текстами з феміністичної теорії та основними полеміками в феміністичному активізмі. Курс опонує заходоцентричному поступальницькому розумінню фемінізму, загальновідомому метафорою "хвиль", та натомість зосереджує увагу на розмаїтості феміністичних течій та основних дебатах, які є в центрі феміністичного аналізу. Особливу увагу ми зосередимо на феміністичних групах, ініціативах та організаціях, які діють чи діяли в Україні. Будемо працювати з класичними теоретичними текстами, з художньою літературою, законодавчими документами, самвидавом, відео та фільмами, публіцистичними статтями та блоговими дописами. Курс допоможе випрацювати розуміння того, як феміністична теорія залучає категорії гендеру, статі, сексуальності, раси, нації, неолібералізму, мілітаризму
Тип дисципліни: вибіркова навчальна дисциплінаРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: загальна кількість годин - 120, з них лекцій - 20, семінарів - 20, cамостійної роботи - 80; кредитів ЄКТС - 4,0.Форма контролю: залікВикладач(і): Чушак Н.Я.Результати навчання: Наприкінці курсу студенти, що успішно завершили усі форми роботи, мають знати /вміти робити наступне: (1) розуміти зміст та значення основних категорій соціології медицини; (2) знати основні етапи становлення соціології як науки в світі та в Україні, а також основні періоди у розвитку медичної соціології; (3) розуміти вплив соціального середовища на здоров'я індивіда; (4) вміти аналізувати суспільні явища і сформувати небайдужість щодо розв'язання соціальних проблем сучасності, пов'язаних із здоров'ям, хворобами та доступом до медичного обслуговування; (5) пояснити процес формування атитюдів медичного працівника, його соціальний статус в суспільстві.Спосіб навчання: денна стаціонарнаНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: спеціальних вимог немаєЗміст дисципліни: Загально теоретичний вступний курс, що знайомить студентiв iз засадами медичної соцiологiї та розкриває критичнi вимiри у взаємодiї мiж соцiальною організацією, медициною та здоров'ям людини. Курс виступає як початковий щабель у циклі курсів, зорієнтованих на проблематику чинників у взаємодії між суспільством та здоров'ям і добробутом індивідів.Рекомендована література: 1. Bradby, H. (2009) Medical Sociology: An Introduction. London, SAGE.2. Cockerham, W. C. (2012) Medical Sociology, 12th edn. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Ch.1.3. Cockerham, W. C. (2012) Current directions in medical sociology. The Wiley-Blackwell Companion to Sociology, First Edition. Edited by George Ritzer. Сh. 21. Oxford: Blackwell. Pp.385-401.4. Cockerham, W. C. and G. Scambler (2010) Medical sociology and sociological theory. In William Cockerham (ed.), The New Blackwell Companion to Medical Sociology. Oxford: Blackwell. Pp. 3-26.5. Weitz, R. (2006) Social sources of illness. An introduction to epidemiology. In: The Sociology of Health, Illness and Healthcare. Wadsworth Publishing, Ch.2. Pp.17-46.6. Cockerham, W. C. (2012) The social demography of health. In: Medical Sociology, 12th edn. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Ch.3 (Class), Ch. 4 (Race, age, gender). Pp.48-96.7. Stevens, F. (2010) The convergence and divergence of modern health care systems. In: The New Blackwell Companion to Medical Sociology. Ch.20. Wiley-Blackwell. Pp. 434-454.8. Bonita R. et al. (2007) Promoting public health in the 21st century. In: Globalization and Health. Oxford University Press. Ch. 16. Pp. 268-283. 9. Olafsdottir, Sigrun and Jason Beckfield (2011) Health and the social rights of citizenship: Integrating welfare-state theory and medical sociology. In: Handbook of the Sociology of Health, Illness, and Healing: A Blueprint for the 21st Century. Ed. by Bernice A. Pescosolido, Jack K. Martin, Jane D. McLeod, Anne Rogers Editors. NY: Springer. Ch. 6. Pp.101-116.10. Turner, B. (2010) Biotechnology and the prolongation of life: Sociological critique. In: Handbook of Medical Sociology. Prentice Hall, Ch.25. Pp.435-446.11. Conrad, P. (2010) Medicalization, genetics and human problems. In: Handbook of Medical Sociology. Prentice Hall, Ch.22. Pp.322-333.12. Williams, S.J. (2010) New developments in neuroscience and medical sociology. In: Handbook of Medical Sociology. Prentice Hall, Ch.24. Pp. 530-551.13. Abraham, John (2010) The sociological concomitants of the pharmaceutical industry and medications. In: Handbook of medical sociology. Ch. 17. Pp. 290-308.14. Kymlicka, Will (2009) The multicultural welfare state? In: Successful Societies: How Institutions and Culture Affect Health. Cambridge University Press, Ch. 9. Pp. 226-25415. Gallagher, E. (2000) The sociology of health in developing countries. In: Handbook of Medical Sociology. Ch. 27. Pp.389-396.Форми та методи навчання: лекції (презентації в інтерактивному форматі) та семінарські заняття (групові обговорення); індивідуальні консультації; перегляд відеоматеріалів; самостійна робота.Методи й критерії оцінювання: Форми роботи та методи контролю:
Форма роботи Відсоток
у оцінці за курс Пояснення завдання
Робота на семінарах 60%
Короткі контрольні 30% 5 контрольних (quiz) на 10 хвилин
Робота на семінарах 30% Медіація семінарів та участь у дискусіях
Презентації 20% Презентації в класі
20% Залік
Усього: 100%
Загальні критерії оцінювання:
Оцінка А: Відмінні знання (безпомилкове володіння фактичним матеріалом), вдумливе володіння теорією, відповідні практичні навички, аналітичні здібності, здатність правильно, послідовно і логічно відповідати на запитання поставлені до теми будь-якої складності, у поєднанні із інтелектуальною незалежністю, оригінальністю та здатністю до критичного мислення. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Оригінальні, грунтовні, цікаві і вчасно подані письмові роботи, що відповідають вимогам до курсу, без помилок, добре прореферовані, правильно оформлені, тощо.
Оцінка В: Те саме, що і А, але допускаються незначні помилки, неточності, чи недостатня глибина розуміння по деяких темах, порівняно із іншими. Присутнє логічне мислення і здатність відповідати на запитання достатньої складності. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Вчасно подані письмові роботи - добре продумані, якісні та детальні, але без наявної дослідницької індивідуальності, необхідної для А.
Оцінка С: Нетверді знання і нестабільне відвідування (роботу у семестрі виконано повністю, але поверхово і з різним успіхом). Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Письмові роботи інформативні та організовані, але можуть мати деякі помилки, незначну літературу чи бути поданими із запізненням.
Оцінка D: Поверхневі знання чи неповне виконання роботи у семестрі. Багато помилок, у тому числі серйозні неспіввідношення із фактажем курсу, незнання деталей, важливих для тематики, а також логічні помилки. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Письмові роботи невчасні, недостатньо добре продумані чи необгрунтовані, неправильно оформлені, непослідовні, чи бракують літератури.
Оцінка Е: Поверхневі знання, неповне виконання роботи по курсу, багато пропусків. Якщо в межах курсу передбачено написання письмових робіт: Письмові роботи недостатньої якості для оцінювання за параметрами, окресленими у вимогах до письмових робіт до курсу (додаються окремо).
Оцінка FX: Означає, що студент чи студентка з поважних причин не добрали балів, достатніх для залікової оцінки за курс, але мають право на перескладення заліку (екзамену) чи допрацювання пропущених видів роботи у семестрі, за визначенням викладача чи рішенням кафедри.
Оцінка F: Оцінка F означає незалік без права перескладення, із необхідністю прослухати курс заново. Оцінка F також ставиться у випадку, коли письмові чи екзаменаційні роботи визнано неавторськими, підробленими чи зплагіатованими - частково чи цілком.
Мова навчання: українська